USD – o construcție sinucigașă
Atâta vreme cât era asociat cu PNL, PSD se bucura în ochii electoratului de o doză de indulgență, de o diluție a fibrei sale de roșu dur. Asta îl făcea mai digerabil, trecând până la un punct în uitare baroniadele și mineriadele de tristă amintire și mutând accentul de intoleranță furioasă către securisticul portocaliu. Paritatea în cadrul USL a celor două partide principale era îndreptățită tocmai de acest soi de complementaritate: PSD mai mare numeric și electoral dar PNL mai credibil și mai puțin vulnerabil moral. Atunci când Traian Băsescu ataca furibund USL de corupție și de tentativă de subjugare a justiției, românul moromețian se foia pe lavița lui din pridvorul casei,strâmba din nas și mormăia sceptic: „minte, domne, prea-i pune la grămadă de parcă toți ar fi bandiți, o apă și-un pământ, doar el bun și farfuza lui”.
Acum, prin crearea USD, percepția populară se va schimba radical: „i-au scos afară pe liberali care, cât de cât, erau mai cinstiți, ca să fure ei mai lesne și să se scape unii pe alții de pârnaie. Cum să ingăduie printre ei un neamț (și la Interne, culmea!), că ăla nu știe multe și le dă peste mână una – două?!
Condițiile sunt cât se poate de prielnice pentru o asemenea judecată sumară. Istoria de după revoluție e nemiloasă: PSD – mineriade, corupție și baroni locali, UNPR – partid de traseiști, curvele generalului izmană țucălar pe la toate guvernările, PC – partidul unei televiziuni și a unui securist din aceeași esență cu Băsescu. Cine să mai dreagă imaginea acestui blestemat din naștere USD când nu numai că liberalii nu vor mai fi acolo să le ridice cât de cât cota de încredere dar îi vor mai și ataca din opoziție?
Am auzit multe voci, chiar printre prietenii mei de pe blog, că Antonescu ar exagera în ultima vreme cu intransigența sa justițiară (tot mai asemănătoare cu aceea, ipocrită, a lui Băsescu), că până mai ieri ataca și el abuzurile DNA și poliția politică a președintelui, pentru ca acum, deodată, să fi devenit un fel de vocea Ambasadei SUA în materie. Da, schimbarea este evidentă și surprinzătoare însă trebuie citită în altă cheie decât aceea facilă și tendențioasă a pactizării lui Crin Antonescu cu Traian Băsescu. Cheia corectă, după părerea mea, este următoarea:
PSD, dimpreună cu sateliții săi constituenți ai USD, s-au lansat în ultimele luni în vaste operațiuni de reducere și marginalizare a PNL în schema guvernării. „Doi și-un sfert” le-a fost luat liberalilor de la interne fiind trecut în subordinea directă a cuplului Ponta – Oprea. Transgaz, Romgaz și alte mine de aur ale executivului au fost glisate spre zonele de autoritate pesediste. Ministere grele, încredințate inițial PNL (finanțe, transporturi) au fost practic rupte în două pentru a avea și PSD felia lui de prăjitură. Exemplele ar putea continua cu incalificabile injusteți în teritoriu, unde reprezentanții PNL au devenit mai mult decorativi. Și toate scestea în numele dimensiunii mai mari a USD, a faptului că paritatea convenită inițial, acceptată într-un puseu de entuziasm, ar fi inechitabilă.
În acest context, după multe și dureroase concesii, Crin Antonescu s-a decis să pună piciorul în prag: de acord, sunteți mai mari, sunteți mai mulți dar nu cumva sunteți și mult mai vulnerabili in fața justiției? Nu cumva noi, prin prezența noastră vă cauționăm? Iar dacă nu v-am mai cauționa (ca acum, când ne riscăm astfel propria imagine) și am lăsa justiția să-și facă treaba pe bune și până la capăt, voi ați avea mai mult de câștigat sau mai mult de pierdut? Dacă noi v-am lăsa să vă apărați singuri de tăvălugul DNA, fără să mai protestăm alături de voi fată de abuzurile băsiste și trăgând din asta dublu avantaj pentru PNL, îmbunătățirea imaginii pe plan international și decredibilizarea voastră în fața electoratului, v-ar conveni mai mult?
Mesajul lui Crin Antonescu, deși destul de limpede (referiri la respingerea legii amnistiei, la votarea în parlament a cererilor DNA de arestări preventive etc.) a fost luat în derâdere de adrisanți. Dan Voiculescu chiar a plusat, criticându-l dur pe Antonescu la congresul conservatorilor și dând semnalul, practic al deschiderii ostilităților care azi au ajuns unde au ajuns. Dacă ar fi să numesc un responsabil principal cu actuala criză din USL, l-aș numi fără ezitare pe Dan Voiculescu. El a atacat primul, el l-a împins pe Daniel Constantin să facă tot felul de declarații provocatoare la adresa lui Crin, el a cerut reducerea drastică a prezențelor lui Antonescu la Antena 3 (mai ales în direct, ca invitat în platou), el, sunt sigur, l-a influențat decisiv pe Victor Ponta să oficializeze USD și să îl respingă pe Johannis prin tertipul numit Daniel Constantin vicepremier.
Astfel s-a ajuns aici, pe drumul fără de întoarcere. USL se destramă și dispare, USD este tras, forțat, în prim plan, să-l înlocuiască. Doar că forcepsul acestei nașteri precipitate a deformat noua creatură, USD prezentând deja două malformații respingătoare: prima este debutul său parlamentar, întâia sa majoritate pe care, parcă simbolic, a dedicat-o respingerii arestării preventive a unui mare mafiot din rândurile sale. Cosma, de la Ploiești, fusese dovedit chiar de Antena 3, cu ceva ani în urmă, drept un stâlp al corupției locale. A doua malformație, ce va urmări acest mic monstru până la dezintegrarea sa, cred eu nu foarte îndepărtată, este trocul aducerii sale pe lume: Klaus + Johannis contra Oprea + Voiculescu. O mai clară emblemă a valorilor, care să definească diferența de fond dintre USL și USD, greu va mai putea fi găsită.
Până la alegerile prezidențiale USD va deveni (garantez cu promisiunea că dacă mă înșel închid blogul ăsta imediat) simbolul incontestabil al stângii lacome și corupte, mai detestat chiar decât PDL-ul lui Băsescu de către populația onestă a tării. Vor contribui la asta trei motoare puternice, aproape imposibil de blocat: istoria neagră a partidelor fondatoare, precaritatea umană și morală a unora dintre membrii lor marcanți și efectul devastator al unor critici ce vor curge, încrucișat, din direcții complet opuse, spre bazine electorale absolut disjuncte. Sigur, în anumite momente ale lansării acestor critici, unele pornind din tabăra lui Crin Antonescu, altele din cea a lui Traian Băsescu, se va putea crea impresia unei conivențe a celor doi. Întrucât singurul care ar avea de câștigat dintr-o astfel de conivență ar fi Traian Băsescu (și de aceea va încerca prin toate mijloacele să o sugereze), sper din tot sufletul (și cred puternic în asta) că domnul Antonescu va avea înțelepciunea să știe să evite crearea unor confuzii de acest fel.
Dar, până atunci, mai e mult. Teoretic, Victor Ponta ar mai avea încă timp, până luni, să se salveze. Mi-e greu însă să cred că are și forța de a se desprinde din cleștele de boa constrictor al baronilor săi nesățioși și fără minte.
Viziunea dezastrului in care se aruncă acest USD de mucava, precum într-un ritual barbar cu flăcări mistuind necruțător tot ce ating, îmi stârnește aproape un sentiment de milă. Milă mai ales pentru Victor Ponta alături de care am fost de multe ori, în ultimul an, prin articolele mele. Regret că nu am atâta forță de convingere să-l ajut să evite dezastrul. Să-l influențez să-i ceară o întâlnire privată lui Crin și să încerce, ca între doi bărbați de stat tineri, inteligenți și bine intenționați, să pună bazele temeinice ale unui nou început.
Nu pot să înțeleg cum de Victor Ponta nu vede flăcările dezastrului ce-l paște. Totuși trocul Klaus Johannis contra Oprea + Voiculescu este catastrofal pentru imaginea și credibilitatea PSD. Să-și fi băgat din nou coada în poveste Aliodor Manolea, ca atunci când, cu o zi înainte de prezidențiale, l-a trimis pe Geoană să se relaxeze la Vântu? N-ar fi exclus. Cam cu asta seamănă!
Comentarii prin Facebook:
@AugustinRadescu Uite care e treaba, tu nu faci altceva decat sa preiei mot-a-mot propaganda desantata a A3, de exemplu, devenita in ultima vreme bastion al propagandei antiCrin. In interviul de la Irealitatea Crin amintea de 2 intalniri cu ba-secu, acestea nefiind publice. Eu imi amintesc ca vara trecuta, pe cand fierbea scandalul cu CFR Marfa si trebuia pus un nou ministru al transporturilor, la Ovidiu Silaghi ma refer, ba-secu L-A CHEMAT pe Crin la consultari. Si Crin a acceptat invitatia, chit ca era o problema ce tinea strict de actul de guvernare. Tii minte? Eu n-am uitat. Intrebare pentru tine: sa fi fost asta una din cele 2 intalniri invocate? Si daca da, a fost ea una SECRETA?(asa cum sugereaza in mod ticalos Parshivel si propaganda sa). Ar trebui sa-ti fie rusine macar pentru faptul ca te-ai gandit o secunda ca intre Crin si ba-secu a fost vorba de altceva.
Ai mai spus ceva:,,trebuie sa acceptam axiomatic, tot ce face Crin (ca si toti ceilalti liberali) e nobil si pur (chiar si tradarile!)”. Trec peste faptul ca tot ce spui este un atac marsav nu la adresa directa a lui Crin, ci a tuturor liberalilor. Daca m-a umplut de scarba postarea ta asta s-a datorat ,,tradarilor” lui Crin, invocate de tine. Intrebare: poti sa spui aici, in public, de fata cu toti, la ce TRADARI te referi??? Si iti promit ca daca o sa fii in stare sa enumeri macar o singura tradare a lui Crin o sa-ti raspund imediat. Astept cu nerabdare lista ,,tradarilor” lui Crin!
Hendrix, eu nu am vorbit de vreo lista a tradarilor lui Crin. Sint sigur ca viata iti va raspunde curind la toate intrebarile pe care mi le-ai pus (Apropo de tradari liberale, iti dau totusi un reper si atit: 2008!)
Cit despre barbatie, tu ti-ai dovedit-o deja. Eu nu simt nevoia. Mai ales ca felul in care intelegi tu dialogul nu mi se potriveste. Oricum, am o veste buna: ramineti voi, liberalii, intre voi, si dati-va dreptate unul altuia pina la loc comanda, daca o alta parere va face sa puneti mina pe polonicul cu rahat. Eu renunt la vizitele aici, unde dialogul real e imposibil!
@AugustinRadescu Ia asculta, mai …, despre ce ,,tradari” vorbesti matale??? In 2008??? Eu sunt absolut convins ca nu esti cu toate tiglele pe casa! Esti de-a dreptul PENIBIL sa invoci asazise tradari in 2008, pentru simplul motiv ca nu exista niciun fel de tradari liberale.
Pe cine a tradat PNL in 2008?
In favoarea cui a tradat PNL in 2008?
Cine a fost tradatorul in 2008?
Are vreo legatura Crin cu asazisa tradare?( el este presedinte PNL din 20 martie 2009, daca memoria nu ma inseala)
TIE CHIAR NU-TI ESTE RUSINE, …? …
Daca se rupe USL si se formeaza alta majoritate, cu UDMR, si alt guvern – tot cu ei – ar trebui iesit in strada pentru ca ar insemna o deturnare flagranta a votului popular. S-ar impune parlamentare anticipate. Nu am votat PSD- cu- cine- vor- ei, ci USL, adica in principal social democrati si liberali Impreuna.
😀
Acum problema devine delicată.
Orice combinații fac băieții ăÈ™tia din politică, 33% din electorat va fi în stradă.
O eventuală alianță PNL-PDL, fie È™i cu înjurături la adresa familiei lui Băsescu, în special la adresa mă-sii, m-ar face să râd câteva luni de zile neîntrerupt.
Un PSD dispus să se curețe de baroniadă È™i un PNL curățat de justiția securistă ar fi asigurat o tranziție către o viitoare construcție (2016-2020) închegată de societatea civilă adevărată, nu de către jegurile pupinbăsiste.
Presupun că Antonescu trebuie să fie delicat în materie de anti-băsism pentru a se afiÈ™a laBe1, dar cine-l sfătuieÈ™te să se popularizeze în mediile pupinbăsiste, vrea, de fapt, să-l tragă pe linie moartă.
Mă rog, deocamdată ambele tabere negociază dur, de asta Antonescu pare mai băsist decât Băsescu, iar Ponta mai jegos decât Băsescu, dar Luni vom afla dacă Antonescu chiar crede într-un viitor al PNL-ului sau doar cade în capcana unei alianțe infantile cu PDL. Rămâne fără guÈ™teri, atât din partea USL, care vor sta acasă, cât È™i din partea „de dreapta”, care vor opta instant pentru elita securiÈ™tilor proÈ™ti din Partidul Manipulării Populare.
Din perspectivă personală, acutizarea mâncătoriei generalizate dintre securiÈ™tii pesediÈ™ti È™i cei băsiÈ™ti, nu-i chiar cel mai rău scenariu, însă un nou preÈ™edinte securist pe actuala constituție înseamnă încă 5 ani de involuție a României.
Am reformulat niste paranteze largi si au ramas 2 virgule fix intre subiect si predicat. Nu se va mai repeta niciodata. 🙂
Va rog sa ma lamuriti… stiti, eu sunt mai lejer mobilat la mansarda, am fost bolnav cand eram mic… eu mai mult cu acoperisurile, din motive de securitate, pardon de expresie!… chiar au fost intalniri secrete intre Antonescu si Ba$$? Hmmm… mi se pare mie sau vine o duhoare pestilentiala dinspre ventilator? he he he! G arfield, motanu de pe acoperis.☺
Da, motanski, au fost suta la suta intalniri secrete intre Crin si cei care-l ghidoneaza pe basexu, am informatii cu precizie de dimanat.
Uite ce e magistre, pentru fapta asta… pactizarea cu Ba$$ul… eu vreau sa-i iau gatzii lui Antonescu… sa-i pun creierii pe ranga… asta e! Problema e, in afara de cuvantul tau, mai ai vreo proba? Stii, trebuie minimum trei surse diferite! hehehe! Garfield, motanu de pe acoperis.☺
Sunt perfect de acord cu articolul si mai ales cu comentariul lui @Johnson(JFM).
Practic n’ar mai fi nimic de adaugat din punctul asta de vedere. Insa cred eu ca este si un alt punct de vedere, mai ales ca observ ca noua propaganda a Antenei3 si a PSDului (aceea cu Antonescu basistul) creaza macar o victima – @radu.
Hai sa vorbim despre acest punct de vedere: Antonescu spune corect ca nu i se poate pune la indoiala antibasismul, nu el a semnat Koabitarea, nu el a numit’o pe Kovesi, nu el a intors’o cu cianura si cu sistul si multe altele. Mai mult, el a fost loial pana la capat, a suportat mai bine de un an mizeriile lui Ghita si a lui tata socru, practic a mers pana la momentul in care increderea lui in PSD si Ponta a fost complet distrusa de lacomia pesedistilor.
Insa acest tip de discurs a lui Antonescu este unul de tip defensiv, de aparare in fata acuzatiilor aberante. Discurs defensiv care nu mai dovedeste nimic in prezent si viitor ci doar incearca sa’si apere trecutul.
Ceea ce m’as astepta de la Antonescu ar fi un discurs ofensiv in care sa dea de pamant cu amandoi koabitaci, cu Basescu pe toate motivele pe care le stim de atatia ani, (coruptie, utilizarea institutiilor de forta basiste in scop personal+Udrea, telegondole), cu Ponta sa dea de pamant tocmai pentru ca a inselat increderea lui si a electoratului, pentru toate mizeriile facute de Ponta dupa alegeri (Dreptate pana la capat a fost doar slogan de campanie, nimeni nu mai vrea suspendarea lui Basescu, 99% vor koabitare etc)
Sansa lui Antonescu de a deveni presedinte nu sta in voturile „dreptacilor basisti” ci in a reprezenta pe cei 7.4 milioane care l’au demis pe Masa Verde si care au fost tradati de koabitacul Ponta.
Daca s-a inscris in cursa electorala pentru presedintie a facut-o pentru a castiga si nu pentru a face figuratie.Si acum voi spune ceva ce nu va fi pe placul multora: din pacate sansa lui Crin nu sta in cele 7,4 milioane de voturi.S-a vazut clar acest fapt in decembrie 2012 cand USL-ul a luat in jur de 5 milioane si nu 7,4. Asta pentru ca printre cei care l-au vrut out pe Basel s-au regasit si simpatizanti ai partidului hazna PPDD si oameni care pur si simplu s-au saturat de caricatura din fruntea statului fara a avea vreo preferinta politica anume ba chiar avand aversiune fata de clasa politica in ansamblu.Deci marea drama, daca pot sa o numesc asa, este ca Antonescu , pentru a deveni presedinte , are nevoie de acea parte a electoratului romanesc, in jur de 18-20% dupa cum spun cam toate sondajele, care se incapataneaza sa creada in basismul portocaliu.De aceea s-ar putea sa asistam in perioada urmatoare la anumite miscari ale lui Crin care pe multi dintre noi ne vor nedumeri sau chiar irita. Iar propaganda pontista va fi de-a dreptul oripilata.
Cred ca se da o importanta prea mare acestui fals subiect numit USD. Cand a aparut pe piata? Luni, pe 10 februarie, in prima zi a negocierilor dintre Crin si Parshivel, imediat dupa ce Parshivel si alti pesedisti afirmau cu ranjet pe botic ca il apreciaza pe Johannis, este competent, este serios, dar sarea in evidenta faptul CA LE STA IN GAT! Si atunci au inventat USD! Ce trebuia sa fi fost o banala alianta electorala pentru europarlamentare, menita sa-i tracteze pe cei din UNPR si PC si oferindu-le cate un loc eligibil pe liste fiecaruia, a devenit mare subiect! Singurul lucru deranjant, vadit deranjant, era numele ales, mai exact partea cu US care ar putea induce in eroare pe unii cetateni mai putin alfabetizati sau mai saraci cu duhul.
Adevarata problema nu a fost crearea USD. Adevarata problema n-a fost nici cealalta falsa problema inventata de Parshivel referitoare la un post de vicepremier unui jeg precum ministrul agriculturii. Adevarata problema o reprezinta JOHANNIS, mai exact postul sau de vicepremier, mai exact puterea sa de simbol in guvern. Celula de criza din jurul lui Parshivel si-a dat sema ca un Johannis vicepremier era un atac real la imaginea lui Parshivel, o palma ce urma sa o primeasca des si puternic pe viitor. Avea nevoie Parshivel de asa ceva in an electoral? Nu, evident ca nu si astfel au inventat subterfugiile de mai sus.
Parshivel n-are niciun interes sa se rupa acum USL. Crin stie asta si tocmai de asta joaca dur si inflexibil cu Parshivel. El stie ca ORICUM Parshivel nu se va tine de cuvant si nu-l va sustine la prezidentiale. Intrebare intrebatoare: ce sens ar avea sa-l sustina Crin in continuare pe Parshivel? De ce sa se debaraseze Parshivel de Crin atunci cand ii va conveni lui Parshivel( in vara sau in toamna)? Situatia sta in felul urmator:
– Parshivel INCA mai are nevoie de Crin la guvernare si prefera sa mai stea impreuna pana trec europarlamentarele. Ce va urma? Simplu, Parshivel va aplica marsavia facuta de ba-secu impotriva pesedistilor lui geoana pe 1 octombrie 2009. TZEAPA!!!
– Crin nu este nevoit sa stea neaparat la guvernare cu Parshivel si sa-i faca jocul lui Parshivel. Dar nici nu poate parasi USL fara motiv. De aceea a apelat la solutia Johannis, o solutie win-win pentru Crin. Daca Parshivel il accepta, acesta il va toca marunt pe Parshivel imagologic. Va face o opozitie la fel de dura cu cea a pedeleprelor pana la debarcarea lor din Alianta DA pe 1 aprilie 2007. Daca Parshivel nu-l accepta pe Johannis(situatuia de acum) va fi nevoit sa rupa el USL si sa deconteze el factura electoral. Basca faptul ca il asteapta 9 luni de opozitie dura de-a lui Crin. Noua luni sunt multe pentru un an electoral, timp suficient sa aduci pe lume un copil, darmite sa dobori un guvern haituit din toate partile!
Ceva imi spune ca soarta lui Parshivel este pecetluita. Eu nu cred ca el decide in psd ce se intampla cu adevarat, papusarii sunt altii. Daca el va candida la prezidentiale ar fi bine sa se uite in calendar si sa-si faca singur AMR-ul. El nu trebuie sa numere cate saptamani mai sunt pana ce ba-secu ne lasa dracului in pace, ci cate saptamani i-au mai ramas lui Parshivel pana la Marele Congres PSD unde va fi debarcat si i se va implanta sisul in spate. Cine ii vor infige sisul? Chiar aceia care acum il IMPING sa candideze impotriva lui Crin!
@hendrix:”Crin nu este nevoit sa stea neaparat la guvernare cu Parshivel si sa-i faca jocul lui Parshivel. Dar nici nu poate parasi USL fara motiv.”
Sunt suficiente motive politice pentru PNL de a părăsi USL pe care nu le mai enumăr fiindcă sunt cunoscute.Un bănculeț vechi dar actual:
Concurs internațional pentru desemnarea campionului mondial care poate sta cel mai mult timp în cocină cu un porc.Intră francezul,stă 5 minute și iese zicând:nu se poate trăi cu porcul!Intră englezul,stă 10 minute și iese zicând:nu se poate trăi cu porcul.Intră rusul:stă,stă,stă și iese porcul guițând:nu se poate trăi cu rusul.
Așa și cu PNL:nu se poate trăi cu porcul(PSD)!Ne-a ajuns aproape doi ani.
Conte, pe cind un text dedicat intilnirilor secrete Base – Anto? Sau macar 2-3 vorbe, acolo. De bine, desigur, fiindca, dupa cum stim si trebuie sa acceptam axiomatic, tot ce face Crin (ca si toti ceilalti liberali) e nobil si pur (chiar si tradarile!), in timp ce toti ceilalti sint cih!
Mai,nea Augustine, tu nu te-ai saturat sa mananci rahat cu polonicul pe seama lui Crin? Mai lipseste sa ne spui ceva de genul ,,Crin a devenit basist”. Sau daca nu este basist, macar un ,,basist deghizat”, cum spunea in mod aberant @radu, mare amator de Parshivel care se intelege ca este un mare antibasist. Si care ne spune ca nu doar Crin ar fi ,,basist deghizat” ci chiar si Johannis!!!
Tie chiar nu iti este rusine sa pui botul la vrajeala asta ieftina basista cu ,,intalnirile” intre Crin si ba-secu? Nu-ti este jena sa spui asemenea tampenii? N-as fi acordat atentie daca randurile erau semnate de ultrabasistii aflati in misiune pe acest blog liberal, adica @luc si @d’aratagnan. Si daca tot iti pute ce face Crin, de ce nu comentezi pe blogul lui @d’artagnan? Eu zic ca te-ai simti ca pestele in apa pe acel blog basist. Nu dispera, s-ar putea sa intalnesti un alt mare inamic al lui Crin, la @radu ma refer.
Hendrix, dragule, iti multumesc. In primul rind fiindca ai fost aspru, dar sever. Si pentru ca ai dat, vinjos, de pamint cu dusmanul de clasa / din casa.
Acum da-mi voie sa ma explic:
– nu sint, sub nicio forma, „pontist”. Nu vei gasi nicaieri, niciodata, vreun text scris de mine in care sa aduc laude lui Ponta sau PSD. Dimpotriva, exista unele extrem de acide, in primul rind pe blogul meu.
– Nu am fost si nu sint INCA anti Antonescu. Ba chiar, sint alaturi de el, in masura in care este solutia care ne scapa de Basescu.
Poate o sa spui ca bat cimpii, ca Basescu pleaca oricum si, acum, altele sint problemele noastre. Bine ar fi sa ai dreptate, dar ma tem ca nu-i chiar asa.
De citiva ani (!!) postez, pe blogul meu sau pe altele, obsesia, teama, groaza mea ca nu scapam, in 2014, de Basescu. Pe scurt, afirm ca asta de mult a inceput pregatirile pentru a deveni premier.
Ti se pare utopic, nu-i asa? Mai degraba horror.
Dupa toate aparentele, Antonescu are mari sanse de a cistiga prezidentialele. Si totusi, e posibil ca o viorea sa-i fi soptit ca nu va ajunge in veci presedinte daca nu se angajeaza sa-l puna pe scaraotchi premier.
Si, data tot m-ai citit pina aici, citeste si http://augustinradescu.blogspot.ro/2013/12/si-daca-muta-calul-la-b9.html
La urma urmei, ce-am zis rau de Antonescu? Ca as fi curios sa stiu ce-a vorbit cu Basescu, in doua intilniri despre care nu s-a stiut nimic, PINA ACUM? Si nici acum nu se stie mare lucru.
Antonescu a zis, citez cu o buna aproximatie: „Da, am avut vreo doua intilniri, DINTRE CARE INTR-UNA s-au discutat probleme de politica externa.
ATIT a zis Antonescu.
Despre a doua intilnire completeaza tu, pe linia punctata!
In fine, n-am stiut ca e un blog liberal. Si, daca cineva are o parere care iese din rind, asa faceti voi, liberalii, sariti fuga cu polonicul cu rahat?
Sa fii iubit!
Nu vad cum cele doua intalniri pot fi secrete cand tocmai el le-a facut publice. daca ari fi dorit sa ramana secrete asa ar fi si ramas. Dovada ca nu are de ce sa se teama de acest lucru. Ar mai fi de remarcat intr-adevar discursul mai piano la adresa lui Basescu. Cred ca din motive strategice. E clar ca Antonescu puncteaza acum pentru capitalele occidentale, pentru a deveni favoritul lor. AStacul la adresa institutiilor basiste din aceasta perspectiva nu va fi bine primita acolo, la acest moment si la aceasta configuratie politica. Oricum sansa de a le schimba acum e imposibila, din motive de coabitare si presiune externa.
„Construcția”(de fapt o dărăpănătură insalubră,imorală și insipidă) nu este sinucigașă este numai perdantă.Fiindcă mă îndoiesc că va ajunge la guvernare.Nu cred că băSSecu îl va desemna pe Ponta prim-ministru al acestei „construcții”;poate pe un alt pesedist,poate un independent.Și,de ce nu,Johannis care poate oricând să facă o majoritate.Să nu uităm nici varianta alegerilor anticipate care poate duce la alt echilibru politic și în care PDL și PMP pot să obțină mai mult decât au acum.Totul este posibil.
Pozitiv este faptul că PNL distruge cealalaltă „construcție imorală” numită USL.PNL scapă de înăbușirea cu perna pe care i-o aplica sistematic PSD și poate ieși la luptă oarecum întărit;cred că PNL a fost într-un mare pericol,bine că Antonescu a înțeles situația,poți muri și înecat în mierea guvernării.
Alea jacta este.
Erata:alea jacta est.
E ceva ce nu inteleg, nu se leaga. De ce forteaza psd-ul iesirea PNL-ului acum si nu dupa europarlamentare sau in toamna? Timpul ar curge in favoarea lor si deloc in favoarea lui Crin. Sa aiba ministerul de interne o miza atat de apasata incat sa merite riscurile asumate in urma ruperii USL-ului? Habar n-am, dar altfel nu-mi explic acest joc, apparent dezastruos pentru ei. Nu-I suspectez nicin de prostie, ca n-am de ce. Au jucat pana acum excelent pentru maximizarea intereselor lor, deci ipoteza cade. Totul se invarte in jurul acestel mize a Internelor…Sau poate ma insel?
@Ultor Nu intelegi de ce forteaza Parshivel iesirea liberalilor? Gresesti. Daca ai analiza mai atent situatia ai observa ca NU LE CONVINE DELOC ruperea USL-ului ACUM. Ai mare dreptate cand afirmi ca era in avantajul lor sa rupa alianta dupa europarlamentare sau mai spre toamna. Ce vrea Parshivel? Simplu, sa-l sperie pe Crin cu aruncarea liberalilor in opozitie si lasarea lui Crin singur in cursa prezidentiala. Intrebare pentru tine: tu crezi ca nu stie asta Crin? Ba stie foarte bine, de asta joaca tare si este atat de inflexibil(pe buna dreptate). Practic Crin il forteaza pe Parshivel sa rupa USL si sa-si ASUME acest lucru. Am dreptate?
@ Hendrix
Acest lucru il stiu si eu, e evident. Intrebare era de ce nu accepta propunerile liberalilor? Nu vad o mare sperietoare in Johanis pentru Ponta din pozitia de vicepremier. Mai ales ca la Interne se pot orchestra scandaluri pe care le deconteaza un ministru. Ex la indemana: interventii ale jandarmeriei ( excesive ) impotriva protestatarilor anti Chevron, etc. Cerintele lui Crin nu sunt dincolo de spiritul si textul protocolului USL. S-ar putea ca Ponta sa fi mizat ( gresit ) pe forta penelistilor pro pesedisti din partid, crezand ca-l umileste pe crin si-l va pune pe faras. Acum nu mai poate s-o dea la intors fiindca apare el ca perdant al acestei inclestari dintre el si Crin.
In a doua jumatate a lui decembrie 2013 postam doua articole pe blogul meu:”O socoteala gresita” si o „Continuare”.Le redau mai jos.
”
Dec
17
O socoteala gresita.
Chestiunea este simpla de tot: daca shunteaza pnl-ul marele, imensul, giganticul, de factura cosmica psd va face o minialianta cu unpr+ppdd+pc+udmr astfel incat majoritatea sa fie absoluta iar cacatul sa aiba motz.Ce scapa din vedere „strategii” fabulosului partid , aceiasi care au mosit alianta cu pdl-ul hahalerei in 2009 precum si jigodiile mercenare inregimentate sub pulpana varanului si a lui Ghitza este ca unpr a ramas aceiasi oaste de stransura care abia in ceasul al 13-lea a dezertat si s-a oplosit langa fratele mai mare. Iar partiduletzul antenelor, aceasta caricatura de partid ce nu depaseste in nici cel mai favorabil sondaj corect categoria”si altii” n-ar fi nici el la prima incercare de acest fel. De ppdd-isti nici nu merita sa mai bat in taste. Eram tentat sa cred ca , dupa Bombo, dupa maleficul Vantu, dupa mai putin insemnatii Ioan Avram Muresan, Remes, acus-acus Fenechiu, Dragnea, doar varanul mai ramasese de atarnat in panoplia de trofee cu stagii la bulau ale celui care in mod cert tot acolo o sa ajunga si el mai devreme sau mai tarziu. Dar sunt gata sa pun pariu ca marele trofeu ce o sa fie asezat la loc de cinste in chiar centrul peretelui o sa fie un cap bonom, infantil, cu ochelari si un vag aspect de ursulet panda. Ati ghicit, despre glumetz e vorba. O majoritate parlamentara fragila care sa se sprijine pe tradatorii din unpr , vajnici colaboratori cu basea timp de aproape patru ani si care oricand, la ordin, vor intoarce armele precum si ungurii care la ordinul lui Orban vor vota cum „le dicteaza constiinta” il va matura rapid din fruntea guvernului pe infantil iar super partidul sau atomic o sa mai beneficieze de o binemeritata perioada de opozitie asezonata cu multe arestari si condamnari pe banda rulanta. Iar Baseaua nationala, acest uzurpator reintromisionat de catre jigodiile occidentale si de lasitatea adversarilor sai politici va ocupa un binemeritat loc de patriarh civil , va imparti dreptatea cum va vrea muschii lui prin intermediul unei marionete, nu importa cine o sa fie ea.Degeaba se va uita implorator micul infantil spre salvatorul Crin, cel care-i tinea spatele nu cu mult timp in urma atunci cand era manjit din cap pana-n picioare de acuzatiile de plagiat pentru ca n-o sa-l mai poata ajuta .Si asta pentru simplul motiv ca o sa fie debarcat cu suturi in cur de un partid de idioti lacomi pentru care ramanerea la guvernare, indiferent de pretul platit, o sa primeze.”
”
Dec
20
O socoteala gresita.Continuare.
In toata harmalaia care s-a iscat in jurul iminentului divort dintre Crin si infantil nu se vorbeste despre un alt aspect, extraordinar de important.O conseciinta fireasca a eliminarii liberalilor din guvern si a insailarii unei majoritati fragile este darea afara a liberalilor din toate posturile administrative pe care le ocupa in momentul de fata.Sa nu uitam ca impartirea ciolanului a fost foarte anevoioasa si s-a lungit cateva luni bune timp in care mai nimic nu a functionat in tarisoara noastra. O eliminare a lor o sa duca la o lupta acerba intre diversele factiuni din psd pentru impunerea propriilor oameni in aceste structuri administrative.Mai mult, vor ridica pretentii si reprezentantii partiduletzului Antena, uneperistii si, deloc de neglijat, ungurii.Mai ales ca in situatia de 4 la 4 din onorabila curte constitutionala reprezentantul lor va fi cel care efectiv va imparti dreptatea. Procesul de inlocuire a liberalilor o sa dureze tot cateva luni cu rezultate dezastruase pe planul cel mai important si anume cel economic.Mai ales ca de un an jumate de cand e in fruntea guvernului rezultatele infantilului glumetz pot fi usor sintetizate de un mare zero barat. Asta inseamna ca in toamna, atunci cand o sa inceapa adevarata bataie a pestelui, in conditiile in care prerogativele noului presedinte vor ramane neschimbate’ guvernul Ponta se va prezenta cu un rezultat economic catastrofal. Chestie care-l va pune intr-o postura foarte incomoda pe candidatul lor la presidentiale, indiferent cine o sa fie el. Antonescu o sa porneasca din pozitia de opozant care timp de aproape un an de zile o sa-l toace pe infantil .Si are un text de speriat. Plus ca se va mai intampla ceva: reintromisionatu’ o sa aplice aceiasi tactica ce l-a propulsat pe el in functie. O sa arunce in lupta pentru Cotroceni un personaj a carui candidatura o sa fie o mare surpriza, anuntata cu maxim doua luni inaintea alegerilor si, foarte posibil, cu mare credibilitate.Si nu ma refer la Isarescu, acest vesnic potential candidat. Baseaua e mare maestru al diversiunii si ma astept la orice din parte lui. Iar in conditiile in care Ponta o sa fie tocat un an atat de Base cat si de Antonescu iar cel din urma o sa fie deja uzat pentru alegatori n-ar fi exclus ca cel sprijinit din umbra de hahalera sa ajunga pe deal. Iar Baseaua sa ajunga prin ministru.”
Cu exceptia faptului ca Antonescu nu a fost debarcat de factiunea pro pesedista restul cred ca este de actualitate.
N-o sa mai pupe PSD un aliat ca Antonescu care sa le dea de la el tot ce-au poftit,le-a dat toate Serviciile si franturile de sercicii din ministerele liberale,le-a dat toate departamentele si ministerele unde se vehiculeaza sume doar cu zece zerouri(in euro),le-a dat si ministerul justitiei iar acum 3 ministere ridicate la rang de ministere pline dar si multe altele lucruri marunte pentru care niste hiene precum cei de la PDL s-ar fi luptat pana la ultima picatura de sange….Tot nu a fost bun Antonescu ! A cerut si el ceva pentru Johannis dupa un an de concesii dar uite ca nu s-a putut….PSD-ul se vazuse deja cu sacii in caruta mai trebuia gasit pretextul de a-l face pe Crin sa isi ia lumea-n cap,sa legitimeze astfel si numirea unui candidat propriu la prezidentiale,OMUL de care mai aveau nevoie rechinii lui Ponta ca sa subjuge total aceasta tara,OMUL CU CHEILE !!! Acesta e visul lor in stare bruta dar vor vedea ca lucrurile pot capata tot felul de intorsaturi chiar daca PSD nu va cadea asa cum a facut-o sub Nastase sau Geoana acest domn Ponta sigur o va face vanat chiar de ai lui,de „asociatii” care vor recidiva in ale tradarii,de Servicii,de baronii care vor dori bani,bani si iar bani.Si de ce nu chiar de liberali,partenerii pe care n-au stiut deloc sa-i respecte.
Un comentariu excelent, care mi-a mers la suflet. Ai prins excelent esenta, te felicit. Eu n-am fost in stare, ca tine, sa spun totul in doar cateva cuvinte. Am atatea idei, atatea argumente si atatea evidente pe care altii par a nu le observa incat simt nevoia sa scriu mult si astfel diluez. Bravo, Johnson, te mai astept.
Multumesc Conte ! Oricand,doar sa se intample sa am un astfel de moment !
Da, consecinte dramatice. E o drama mare de tot ca le-au ieftinit ucrainenilor gazul si le-au dat pomana 15 milarde de dolari/euro. Da’ ce nu face rivulutionaru pentru o promuisiune de la UE…
—
Si venind la subiect… Căz doar Voiculescu n-o fi facut tot tambalaul asta de capul lui… He, he…
Ucraina nu este Islanda, sa aiba vreun beneficiu din neaderarea la UE.
Virusul sovietic distruge tot ceea ce se afla la periferia oligarhiei staliniste.
Bielorusia si Moldova Republik 🙂 sunt doar doua exemple de cum se imbina prostia securista autohtona cu jegul sovietic.
Si ce folos ca se ieftineste gazul cand oligarhia financiara vestica te baga in faliment? Gazul tine de confort, păpica însă intră în categoria… aer/apă. ;))
SUA/UE au un razboi geopolitic de dus impotriva rusiei in zona est-europeana. terenul e ucraina. prietenii sua au cam disparut (orban al ungariei si-a vandut singura centrala nucleara rusilor, pe ianukovici il vedem, moldovenii pro-europeni pot pierde alegerile, borisov al bulgariei e in opozitie, serbia e pro-rusa). a ramas basescu, prietenul neconditionat al americii. de aceea , un viitor presedinte va trebui sa fie agreat de americani. altfel , victoria fortelor imperiale rusesti va fi definitiva, cu consecinte dramatice pentru Romania.
Iata de ce trebuie sa inghitim noi toate mizeriile pe care ni le livreaza baietii astia mancatori de burgeri si hotdogi, de frica Rusiei.