Musafiri pe blog – Teodor NEDELCU, Santa Cruz de Tenerife
Nu am avut şi nu am trufia de a mă crede deţinătorul adevărului absolut. Articolele mele sunt nişte puncte de vedere personale şi de moment în legătură cu teme de actualitate, mai ales din viaţa politică.
Nu de puţine ori comentarii critice inteligente şi argumentate la adresa postărilor mele m-au determinat să-mi schimb sau să-mi nuanţez poziţia iniţială.
Un astfel de comentariu la ultimul meu articol intitulat “Vladimir Putin, Ucraina şi ruleta rusească” am primit recent pe Facebook de la un cititor care nu mă menajează deloc şi care îşi încheie textul cu o întrebare ce mă vizează: “Cât de impotent intelectual poți fi să nu vezi asta”?
Nu m-a deranjat această încadrare atâta vreme cât domnul Nedelcu e onest, scrie bine, e documentat şi prezintă argumente convingătoare. Deşi nu sunt integral de acord cu ceea ce susţine, multe dintre evaluările sale mi se par juste. De aceea am decis să-i public comentariul de pe Facebook încercând să servesc astfel obiectivitatea şi cultura dialogului care îmbogăţeşte.
TEODOR NEDELCU – Facebook – 25.02.2022 – Comentariu la articolul „Vladimir Putin, Ucraina si ruleta ruseasca”
Nu, nu poți să taci, când minciuna e promovată ca adevăr și adevărul ca minciună în lumea asta bolnavă.
- De când a început cursa înarmărilor nucleare, președinții USA și URSS-ului, de-a lungul deceniilor, și-au trasat foarte clar linii de demarcație cât și linii de colaborare în toate acțiunile lor. Ca nu cumva lumea să fie aruncată într-o conflagrație nucleară, care să distrugă civilizația. Și s-au ținut de cuvânt. Ăia erau politicieni sănătoși la cap. Nu precum demenții de azi. Mai mult, în tratatele semnate, căzuseră de acord ca să existe paritate la ogivele nucleare deținute. Și să se inspecteze reciproc pentru a verifica asta. Și au respectat ce-au semnat. Când a pornit procesul de dezarmare nucleară, de asemenea, au stabilit câte ogive să distrugă fiecare. Să se mențină paritatea.
- După destrămarea URSS-ului, Rusia a acceptat independența fostelor republici sovietice. N-a anexat în 30 de ani niciuna dintre ele. Doar a intervenit în conflicte regionale, în luptele inter-etnice, acolo unde există populații rusofone pentru a le proteja.
- Profitând de o Rusie slăbită economic, NATO a încălcat înțelegerea inițială, chiar dacă nu s-a semnat un tratat ferm, aceea de a nu se extinde către hotarele Rusiei, înglobând țările estice. Cinci valuri de extindere au fost. Și a ajuns la granițele Rusiei, prin Țările Baltice. În afară de a protesta, Rusia n-a întreprins nicio acțiune de forță.
- Din 1991 până în 2014, Rusia n-a amenințat niciodată Ucraina, n-a emis pretenții teritoriale. I-a respectat independența. În 2014, USA au orchestrat Maidanul, cum a făcut și în alte țări, de altfel, transformat apoi într-o lovitură de stat, instalând la Kiev un guvern pro-occidental. Imediat, acesta a trecut la a cere aderarea la NATO. A urmat export masiv de armament american. Hunter Biden și alți rechini economici americani s-au instalat în Ucraina demarând afaceri de miliarde, nu tocmai cinstite, profitând de corupția colosală a politicienilor ucraineni. Numai că, un procuror general recent instalat a început să investigheze afaceri ale americanilor, printre care și ale lui Hunter Biden. Cum a auzit asta, Joe Biden, vicepreședinte al USA la acea vreme, l-a sunat pe președintele Ucrainei cerându-i ferm demiterea procurorului general. Și l-au demis. Păi e kosher, stimabililor? Ăsta nu e banditism? Am înțeles ce interese sunt în Ucraina?
- Văzând că amenințările sale adresate Ucrainei și USA de a nu extinde NATO în Ucraina nu sunt luate seamă și că vor duce până la capăt planul lor, Putin a reacționat fulger. A organizat un referendum pentru aderare în Crimeea și a provocat separarea Donbass-ului, fiind vorba de 10 mil. de ruși care trăiesc în Ucraina. Cum să-i bagi în NATO? Să lupte împotriva țării mamă? Cine ar accepta? Mai ales că acele teritorii n-au fost ale Ucrainei, au fost donate fostul URSS.
- Dacă USA n-au acceptat rachete în Cuba, dacă n-ar accepta niciodată instalarea de baze ruse în apropierea granițelor sale, Rusia de ce ar accepta? La 1.000 km de Moscova? Cum s-ar mai putea apăra ea atunci, fiind încercuită de baze NATO? Ce garanții are Putin că nu vine mâine-poimâine un președinte american dereglat care să bombardeze Rusia? De ce doar America are dreptul la „război preventiv de apărare” iar ea n-ar avea? De ce președinții USA de după 1990 n-au continuat linia politică a predecesorilor în relația cu Rusia? De ce au trecut la forță? De ce NATO și-a permis să încalce dreptul internațional intervenind militar în atâtea țări din America latină și Orientul Mijlociu sau Yugoslavia, rămânând prăpăd în urma acțiunilor sale, sute de mii de morți, economii distruse?
- Nu era mai cinstit ca USA și Rusia să semneze un acord ca țărilor din fostul bloc comunist să li se garanteze independența, suveranitatea și integralitatea teritoriilor? Da, dar USA s-au crezut la vremea aceea ca fiind stăpânul de facto al planetei, că prin destrămarea URSS-ului nu mai are niciun adversar pe măsură, că poate stabili de unul singur ordinea pe planetă, după cum vor ele. Că se pot extinde cât vor, unde vor, fără să mai întrebe pe nimeni. Că nu mai au nevoie de votul Consiliului de Securitate al ONU pentru a interveni militar, oriunde, după poftă.
- Dreptul internațional a fost încălcat prima oară și rolul ONU a fost practic anulat chiar de către USA. Era încurcată în planurile ei de a stabili o nouă ordine mondială, una americană. De fapt, în acești 30 de ani de după destrămarea URSS, sub umbrela NATO se desfășoară proiectul global denumit Marea Resetare. Când lumea e împânzită de baze NATO și americane – trebuie să instalăm baze în lume astfel ca în max. două ore armatele noastre să poată interveni în orice punct de pe glob, spunea Clinton – ea va fi mult mai ușor de controlat. Controlul militar al planetei de către NATO concomitent cu celelalte linii ale planului Great Reset – promovarea ideologiei neomarxiste, digitalizarea și controlul financiar al cetățenilor planetei etc. – fac parte din strategia etsablishmentului globalist occidental de a institui noua ordine planetară, care trebuie să aibă în centru ideologia neomarxistă.
- Cum poți atunci să-ți anulezi gândirea critică, să nu iei în analiză, privind la ceea ce se întâmplă acum, toate aceste elemente care definesc lumea de astăzi? Cum poți să rămâi captiv unor vechi linii de gândire, care au fost valabile într-o vreme, dar care astăzi nu mai au nicio acoperire în realitate, transformându-se în clișee? America e bună, e arhetipul binelui umanității, Rusia e rea, e simbolul răului planetar. Ceea ce iarăși uită sclavii propagandei globaliste deșănțate este că tot globaliștii au dus și exportat comunismul în Rusia. Da, au uitat. Iar acum, ei, occidentalii detracați, simbolul binelui planetar, ne aduc pe toți într-un totalitarism neocomunist global. Cât de impotent intelectual poți fi să nu vezi asta? Ceea ce am arătat eu aici sunt fapte incontestabile pentru o minte care a mai rămas neafectată de propaganda nerușinată occidentală.
***
În încheiere un scurt răspuns la interogaţia de la punctul 9.
Când asişti live la moartea absurdă a unor nevinovaţi şi la tragediile căzute din senin pe capetele unor mii de oameni obişnuiţi care nu au contribuit în niciun fel la greşelile istorice enunţate, “gândirea critică” se blochează pe moment. Cine mă citeşte, chiar şi sporadic, ştie că nu sunt nici pro-american nici adept al globalismului (neomarxist sau de orice altă sorginte ar fi el). Cu atât mai puţin un propagandist al acestora.
Însă uciderea premeditată, la grămadă, a unor fiinţe inocente, chiar şi în numele unei cauze considerată justă, mi se pare inacceptabilă. Dacă asta înseamnă că sunt “captiv unor vechi linii de gândire” atunci fie! Liber tancurilor să ne strivească prin tragere la sorţi.
https://www.conteledesaintgermain.ro/musafiri-pe-blog-teodor-nedelcu-santa-cruz-de-tenerife/25-02-2022https://www.conteledesaintgermain.ro/wp-content/uploads/2022/02/Tarul-Putin.jpghttps://www.conteledesaintgermain.ro/wp-content/uploads/2022/02/Tarul-Putin-150x150.jpgEditorialeMaidanul,Musafiri pe blog,razboiul din Ucraina,USA,Vladimir PutinNu am avut şi nu am trufia de a mă crede deţinătorul adevărului absolut. Articolele mele sunt nişte puncte de vedere personale şi de moment în legătură cu teme de actualitate, mai ales din viaţa politică. Nu de puţine ori comentarii critice inteligente şi argumentate la adresa postărilor mele m-au...Contele de Saint Germain de Saint Germainsaintgermain66@yahoo.comAdministratorContele de Saint GermainComentarii prin Facebook:
Felicitari ca l-ati publicat.
„Însă uciderea premeditată, la grămadă, a unor fiinţe inocente, chiar şi în numele unei cauze considerată justă, mi se pare inacceptabilă”DUMNEAVOASTRA!! si noua..dar nu si celor ce parctica, programatic „cremation of care”.
..”dar si voi ii omorati pe negr…aaasta, pe rusi”.
Cu Donbassul cum o fi fost??si de ce??https://ioncoja.ro/bunii-nostri-vecini-ucrainieni/
Vezi si Taras Bulba sau ‘Pe Donul linistit” cam ce faceau , numai betii, violuri, tradari.Baietii destepti care le-au trantit ruislor un razboi Civil in 1916-1922stiau ce clienti au.(in mic , cum stiau in 1989 si ce vanzatori de tara sunt romanii)
Cred ca aici e vorba intr-adevar ca ‘stupid people ” ca noi nu pot accepta moarte si suferinta nu gratuite, ci pt castig de bani suii de putere.Terorism individual, colectiv, de stat.Daca impusti un om sperii o grupa de infanterie .Dar cand „cu matele ultimului preot sa spanzuram ultimul rege” sperii o natie.Cam ce face si Putin acum cand le arat „termobarica”.Pe care nu se stie cine ne-a aratat-o si noua la Colectiv.Consider ca nu avem date sa ii judecam decat in momentul in care vedem, la sfarsit, o leaca mai multe, DUPA ce altii vor fi hotarat deja..Vezi Adolf H, lasat sa creasca si sa faca GENOCID…
https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4
Am citit comentariile si doresc sa-mi exprim dezamagirea…
Mi se pare halucinant faptul ca români de-ai mei, care au simtit si simt si acum pe pielea lor urmarile nefaste ale ambitiilor hegemonice si criminale ale conducatorilor rusi, minimalizeaza cu sânge rece suferinta poporului ucrainean la care este supus acum de Putin.
Nici tu, minte, nici tu, suflet! (Sau, poate, nu sunt români si-atunci… nu-i bai!)
În aceste momente, în care rusii asasineaza persoane nevinovate în Ucraina, este de-a dreptul indecent sa se faca analize din care sa se întrevada ca SCELERATUL de al Kremlin ar putea avea vreo justificare pentru crimele comise si pentru prigonirea unei populatii care nu i-a gresit cu absolut nimic.
„SCELERAT” i se potriveste foarte bine… (Raspund la întrebarea dv., conte, din articolul trecut.)
Se stie ca SCELERATUL a stat izolat vreo doua luni de teama covidului, deci, este foarte posibil ca din aceasta cauza, sanatatea lui mintala sa fi avut de suferit. Numai asa se poate explica decizia lui tota irationala de a ataca Ucraina.
Felicitari, domnule Conte, pentru articolele dumneavoastra pe tema agresiunii ruse asupra Ucrainei.
Felicitari, domnule Conte, pentru pozitia adoptata!
Subscriu cu respect.
@ dm…….fomistule…….. asta este ordinul pe unitate. dar stai tu nici măcar nu ești chemat la unitate ție ți se da mesaj pe telefon cu ce trebuie sa scrii…
după cum am spus…după ce ai luat o clanță cu pandemia( ții minte textele tale alarmiste și pline de cataCLISMA) ai trecut pe partea asta cu al treilea război…. și aici vei lua încă o clanță…..ce mai face prietenul Cartianus? cu sau fără vaselină?
Mai mult decât evident că înaintea articolului de ieri, Contele s-a adăpat cu nesaț la izvorul de înțelepciune al Antenei 3, în special la gheizerul sofismelor scoase pe sfincterul guriței de mirel curea – un individ profund certat cu igiena elementară.
(de fapt, dacă ar fi să dau un pronostic privind identitatea CdSD, aș spune că este chiar mirel curea)
Așadar, ce afirma ieri contele, răpicat și vehement:
„Nu ştiu dacă, pentru a-l caracteriza, cuvântul cel mai potrivit e “nebun”. Mai degrabă “scelerat”.”
Boon!
În contrapartidă, hai să cităm o opinie a fostului medic al Casei Albe:
„Fostul medic de la Casa Albă spune că Biden nu este apt din punct de vedere cognitiv să facă față crizei dintre Rusia ți Ucraina
Fostul medic de la Casa Albă, Ronny Jackson, a declarat cu privire la atacul Rusiei asupra Ucrainei avertizând că Joe Biden nu mai este „apt cognitiv… să fie președintele nostru în acest moment”.
Actualul congresman republican de Texas a făcut comentariile controversate la Fox News la scurt timp după ce Vladimir Putin a ordonat bombardarea infrastructurii militare ucrainene.
Biden adica Joe cel Uituc ar avea grave probleme cognitive
„Întreaga țară îi poate vedea problemele cognitive expuse public de mai bine de un an și nu există nicio îndoială în mintea majorității oamenilor că ceva se întâmplă ceva cu el”, a spus Jackson.
„Nu mai este la fel din punct de vedere cognitiv ca înainte și, în mintea mea, nu este apt să mai fie președintele nostru în acest moment”, a adăugat el. Congresmanul Jackson a mai adăugat că povestea asta cu un bărbat de 79 de ani care reprezintă America în acest moment când trebuie trimis un mesaj de forță, nu se va termina cu bine.
„De fiecare dată când apare public și vorbește cu poporul american, el nu este văzut doar de poporul american, întreaga lume îi urmăreşte mesajele și asta face parte din problema”, a spus Jackson. „[Joe Biden] pare obosit, pare slab, pare confuz, este incoerent și transmite un mesaj de slăbiciune peste tot în lume, şi asta se vede”.
Vezi: InfoWars
Joe Biden … gafa după gafă
Este puţin cunoscut publicului românesc ca Joe Biden, este campion la bâlbe, de la interviul în care acesta a lăsat să se înţeleagă că el credea că ar candida împotriva lui George Bush şi nu Donald Trump, la momentul ciudat în care a povesti presei americane cum lasă la piscina copiii să se joace cu picioarele lui păroase.
Republicanii cer ca Joe Biden ca facă acelaşi test al abilitaţilor cognitive pe care l-a făcut şi Donald Trump în timpul mandatului său.
Principala problemă este legată de imagina publică a Statelor Unite, Rusia exploatează la maxim pe social-media „bâlbele lui Biden” astfel ei transmit o imagina a unui Putin puternic, viril care „îşi face baie cu ursul”. Paralel publicaţii pro-Kremlin popularizează imagini precum cea cu preşedintele american care se împiedica pe treptele avionului prezidenţial sau filmuleţe cu interviuri în care Biden apare confuz şi dezorientat. Politicienii conservatori din U.S sunt contrariați de lipsa de reacție a președintelui Biden la situația din Ucraina.”
—–
Morala o las la latitudinea fiecărui cititor.
Dar, pentru a nu cădea în păcatul radical al iluzoriei dețineri a Adevărului absolut, cred că o opinie obiectivă și avizată poate fi formulată doar după lecturarea unei scrieri definitorii:
„Acesti nebuni care ne guverneaza” de Pascal de Sutter
Deci „globaliștii au dus și exportat comunismul în Rusia”. Parcă am mai auzit asta undeva, dar nu era vorba de „globaliști”. Așadar există o mare conspirație, veche de secole, care urmărește dominația mondială iar marxismul/bolșevismul au fost doar manifestări ale ei. Seamănă a Protocoalele Zionului, varianta revizuită și adăugită de Goebbels. Camaradul Nedelcu e cu zvastica în cuget și simțiri, doar că antisemitismul nu mai e la modă așa că e vorba de „globaliști” nu de evrei.
De mirare ca dl.CdSG nu reuseste ( sau nu doreste?) sa faca analiza pe unele subiecte de politica externa mai ales.Refuleaza pur si simplu folosind argumente auzite frecvent pe strada sau la bufet in gara …si-atat.Este politicaly extrem de corect.
Analizand situatia ar fi trebuit sa raspunda la cateva intrebari:
1)Doreste o lume unipolara sau echilibru de putere?
2)Exista ceva , din ceea ce fac acum rusii care sa nu fi fost facut inaite de stim noi cine?
3)Din p.d.vedere al valorilor numite familie, educatie , casatorie, crestinism ,normalitate, nu cumva din partea rusiei poate veni salvarea a ceea ce mai poate fi salvat ?
4) Impotriva raului promovat cu insistenta trebuie luptat doar cu mijloace strict morale?
Nu sunt prorus, ma straduiesc sa fiu realist nimic mai mult!
Nota 10 pt. dl Nedelcu si o nota slaba pt. cdsg.
@NN
Off topic, în contextul discuției despre Dungaciu, un exemplu, https://www.corbettreport.com/givesendgone/ analiză, prognoză și iluzia profețiilor făcute încă din 2016, ce se îndeplinesc în războiul global dus de neoconi.
WW3 este între autoritate și cetățean.
@Wtf,
Noi, românii, am inventat războiul rece. Un război surd, dus de dinainte de înființarea statului român modern, războiul românilor cu autoritatea. Așa că pentru unii poate să pară ca a început WW3, pentru noi e doar un modus vivendi.
Un punct de vedere alternativ asupra momentului, https://youtu.be/KAXWAA5GnEI .
Greu de contrazis.
Și ca să avem o imgagine despre ce nu se transmite pe buletinele de știri în România, dublat în engleză , https://www.gettr.com/post/pwskl6de84 .
Conte, cel mai mult ma enerveaza dubla masura. De ce unora le permiti, ceea ce altora le interzici? Starea emotionala declansata de invadarea Ucrainei este imensa, dar …..
Nu discut acum de dubla masura in cazul SUA, legata, de exempolu, de Afganistan, inclusiv de dezastrul umanitar lasat acolo dupa retragere.
Vreau sa discut urmatorul aspect : Rusia a invadat, in istoria recenta, Georgia, Cecenia, Abhazia, Crimeea. Nu discutam motivele, dar … nu imi aduc aminte sa fi fost declansate asemenea stari emotionale si propagandistice ca acum la invadarea Ucrainei. Oare de ce? Sa aiba legatura cu interesele lui Biden in Ucraina?
Conte,
Acum vreo 10 ani, când citeam un articol semnat CdSG, îl citeam cu evlavie.
Era în vremea în care TOȚI tăceau și puține erau vocile care puteau și voiau să spună adevăruri necoafate.
MULȚI MELCI ȘI PUȚINI OAMENI pe atunci!
WOW!
Articolul dumitale avea conținut, avea idee, avea logică, avea metaforă și pamflet, avea sarcasm și umor.
WOW!
Articolele dumitale de acum ceva vreme PUNEAU MINTEA ÎN MIȘCARE.
Astăzi? …
Acum vreo 8 ani, când am ieșit cu pancarta în greva foamei, în fața Palatului de justiție, să știi că n-am ieșit pentru mine.
Am ieșit pentru apărarea libertății de exprimare.
Căci mi se părea o dovadă de kaghebism reloaded ca, în anul de grație 2014, să fii monitorizat nelegal pe Net de un milițian țâfnos care efectuează NELEGAL, fără mandat și în afara oricăror proceduri judiciare, activități intruzive în viața unui cetățean liber.
Mi se părea de neacceptat ca acest milițian, despre a cărui existență nici n-aveam habar, să suplinească cerința esențială a mijlocirii unui anume mesaj, sancționat penal. Până la momentul 2014, jurisprudența națională, teoria și practica judiciară spuneau că „amenințarea se poate comite în mod direct, prin viu mesaj adresat victimei, sau mijlocit, printr-un mijloc de comunicare direct (mijloc definit exhaustiv de Vintilă Dongoroz- patriarhul dreptului penal român), sau prin intermediul unei persoane asupra căreia făptuitorul se asigură asupra comunicării mesajului.”
Până în 2014 încă nu se scornise această metodă imbecilă de a pune botniță internetului, sancționându-se vorbe postate aiurea pe un blog, pe o pagină sau pe un site totalmente anonim, site care NU REALIZEAZĂ COMPONENTA DE MIJLOCIRE, cerință esențială și element constitutiv al unei fapte sancționabile penal.
Știi cât de împuțită e situația asta? Să fac o paralelă a echivalenței.
Eu comentez pe site-ul CdSG, fel de fel de treburi, și-mi spun opinia deschis, ca unul care mi-am câștigat libertatea de exprimare în mod direct, cu arma în mână, acum vreo 32 de ani (în 1989 eram tânăr cadet la Sibiu).
Dar nici prin cap nu-mi trece că ultimii mei 4 ani de comentarii critice la adresa unui veritabil grup organizat infracțional, alcătuit din milițieni, procurori și judecători, sunt MONITORIZATE ȘI ARHIIVATE NELEGAL de un tânăr sergent-major cu apucături de KGB-ist. (tipul era implicat până-n plăsele în înfiorătorul trafic de țigări de pe frontiera de nord).
Nu puteam conștientiza faptul că în 2017, un tânăr polițist de numai 27 de ani poate fi atât de îmbâcsit de relele și metehnele dinozaurilor comunistoizi, astfel încât să se preteze la așa ceva.
În fine, rezultatul monitorizării nelegale se predă unei persoane anterior criticate (o judecătoare coruptă), care se erijează în persoană vătămată, simulează starea de temere și declanșează procedura penală, pe baza unor probe nelegale, obținute în afara oricărei proceduri legale, înaintea începerii oricărei proceduri judiciare penale.
Primul amărăștean din țara asta, care a fost subiectul unui asemenea exercițiu de represiune și teroare a fost sărmanul blogger Paul Adrian Balea, bloggerul ploieștean care, pe blogul său, vizitat de vreo 2 moșnegi țși o babă, a scris ceva ceva despre niște judecătoare de la ÎCCJ.
Linkul pe care l-a postat wtf acum câteva zile, aparținea chiar blogului acestui PRIM EXERCIȚIU DE REPREZIUNE POST-DECEMBRISTĂ: balbeck [dot] ro.
Este chiar blogul care a făcut subiectul unei condamnări penale, pentru instigare publică.
Io* am fost al doilea din țara asta, căruia, cronologic, I s-a aplicat acest nou patent de represiune systemică.
Însă pentru faptul că mi-am scos dosarul din nelucrare prin prima contestație privind durata procesului penal, introdusă pe raza CA Suceava după intrarea în vigoare a noului Cod penal, dosarul meu a mers mai repede decât al lui Adrian și eu am devenit în 26 mai 2017, PRIMUL COMENTATOR DIN ȚARA ASTA CONDAMNAT LA ÎNCHISOARE CU EXECUTARE pentru comentarii postate pe pagina electronică a unui ziar local („Monitorul de Suceava”).
Nimic mijlocire a mesajelor, nimic adresabilitate directă, nimic telefoane, e-mailuri, SMS-uri sau scrisori adresate erijatei persoanei vătămate.
Doar comentarii pe pagina electronică a unui ziar și apoi, firește că… poți ormi liniștit, systemul îți lucrează deja mandatul de executare a pedepsei închisorii.
A fost, a trecut!
Vremea indignării, a furiei, a mâniei, a dezgustului și a scârbei a trecut de mult. Cicatricile sa-u închis, dar sunt și vor fi mereu prezente.
Poate singurul comentator de pe acest site care a intuit perfect situația a fost Cris, care a deslușit clar simptomele unu evident PTSD.
Culmea!
Nu mi-au rămas sechele psiho-comportamentale din nenorocita aia de revoluție din Sibiu (soldată cu 99 de morți și trei sute și ceva de răniți), câtă schingiuire a sufletului mi-a adus această pedeapăsă nemeritată, care terfelește onoarea personală, care mânjește prestigiul , care distruge familii, care împrăștie orice viitoare perspectivă profesională și care rămâne pe vecie în subconștientul traumatizat, sub forma unor coșmaruri în care mereu mă văd alergând prin… (bizar) catacombele din Liceul tinereții mele, și de fiecare dată când ajung la capăt, aceasta este închisă cu monstruoasa aia poartă de la Secția 3 de deținere de la Botoșani.
Și acum, după 5 ani de la acele vremuri, în unele nopți, ÎNCĂ mai alerg prin catacombe definitiv ferecate.
Revin la momentul 2015.
Atunci nu am ieșit cu pancarta în protest pentru mine.
Am ieșit pentru libertatea de exprimare, care mi se părea supusă unui atac incredibil din partea unei cârdășii infracționale, purtători ai uniformei de slujbaș statal.
N-am stat mult în grevă, căci am conștientizat, repede, că SUNT SINGUR ÎMPOTRIVA TUTUROR.
La ieșirea din protest, am rostit (scris pe” Monitorul”) o vorbă profetică:
„AZI AM FOST EU, MÂINE PUTEȚI FI ORICARE DINTRE VOIE.
La ce naiba m-oi referi?
Poate la LIBERTATEA DE EXPRIMARE?
poate la altceva?
Cine poate ști?
Only time.”
De atunci și până acum am avut ocazia să văd cum un concept fundamental se prăbușește abrupt, sub asaltul acestor popândăi sistemici, care voiesc cu orice preț TĂCEREA.
Acea tăcere omertică, specifică toiului nopții, apanaj conjunctural al hoților de cai.
În concluzie, Conte, unui om care și-a câștigat DIRECT libertatea de exprimare în 89, unui om care și-a răscumpărat acest drept cu vreo 8 luni de închisoare, dumneata, IDOLUL MEU din vremurile la care se face referire aici, ai îndrăznit să-mi trunchiezi OPINIA LIBER EXPRIMATĂ și să pui în loc oribilele […]
E greu de înghiít una ca asta, conte!
E greu de dus în cârca atât de tăbăcită, raționat cu detaliile faptice anterior expuse.
În atare condiíi, nu-mi rămâne decât să-mi iau la revedere de la dumitale.
Blogul dumitale nu este locul pentru unul ca mine.
Dar, pentru a-mi confirma patalamaua de zicălaș de mascara, ocări și sudălmi, îmi iau la revedere într-un neaoș ”moldavian style”.
Farewell, Conte!
Link:
(e link, Conte, deci îl poți posta și fiecare cititor poartă responsabilitatea în situația accesării lui, deci n-ai nici un motiv de a-l cenzura)
https://www.youtube.com/watch?v=0eexyzABSj8
erata
în loc de „Nu puteam conștientiza faptul că în 2017..” se va citi „Nu puteam conștientiza faptul că în 2013-2014…”
în loc de „„AZI AM FOST EU, MÂINE PUTEȚI FI ORICARE DINTRE VOIE” se va citi „„AZI AM FOST EU, MÂINE PUTEȚI FI ORICARE DINTRE VOI.
ăn loc de „zicălaș de mascara, ocări și sudălmi” se va citi „zicălaș de măscări, ocări și sudălmi”
Te smiorcai ca o muiere.
Nu te-ar fi costat nimic sa scrii în termeni civilizati, ca sa-ti fie publicate în întregime comentariile. Mai ales ca, asa cum oricine poate observa, Contele respecta dreptul la libera exprimare.
Pe alte bloguri, ai fi fost blocat de mult, aici poti fi recunoscator, nu critic si impertinent.
Eu cred că impertinentul ești tu.
Tipul ți-a spus CLAR să nu mai postezi sub el inepțiile dar nu ai înțeles fiindcă tărtăcuța o ai plină cu câlți,paie și rumeguș.
Am omis intenționat numele liantului materialelor de mai sus.Deduci tu…
Genul ăsta de catâr de obicei este ostracizat de societate.
Concluzia:cauți un blog unde să refulezi materia maronie care ce să vezi este exact liantul de mai sus.
@dm
Tocmai ai reușit să stabilești un nou record al micimii umane.
@dm
Dospituleeeeeeee!
Tic Tac!
nu l-ai citit pe Edelwweriss Lumea (in) Justitiei
iar sari repede sa judeci si sa condamni!pe ce te bazezi cind zici ca putin ucide nevinovati premeditat?doar pe emotiile si pe prejudecati si pe propaganda tv de care n-ai fost in stare sa scapi!eu n-am nicio mila pt tine,conte de saint german!nu e prima data cind esti spalat perfect pe creier!ai comis-o de mai multe ori,dar cu adevarat garv a fost cind ai sarit la beregata lui djocovici!sunt profund dezamagit,scarbit si iti marturisesc ca am trecut de la o admiratie fara rezerve la o scarba imensa fata de opiniile tale de fiinta spalata pe creier,fara sa mai aiba importanta ceea ce ai invatat de-a lungul vietii!esti penibil cind acuzi ca rusii ”ucid nevinovati cu premeditare”!ai avut ceva de zis despre invitatia actorului nazist catre oamenii de rind,civilii nevinovati care s-au inarmat si care au fost invitati sa atace soldatii rusi cu coktaile molotov!?asta ti s-a parut ceva cool si normal la ucraineni si la marioneta nazista ”prezidentul” volodomir!in restul lumii civilii care ataca militari sunt considerati terorist si sunt lichidati fara avertisment,poti sa-i intrebi pe palestinieni daca nu ma crezi!ce a vrut actorasul cu acesta invitatie pt civili?a vrut ca soldatii sa omoare civili ca sa poata arata el si occidentul cat de ticalosi sunt rusii!esti un om care la batranete isi pierde in mod accelerat celulele cenusii si ai dvenit echivalentul celui mai abject propagandist fascist!daca inca m-ai ai obiectiila ceea ce s-a caznit sa-ti demonstreze cu dovezi clare acel domn nedelcu,prietene,mergi linga radu tudor (dealtfel mi se pare ca-l admiri)! mie mi-e scarba de mine insumi ca atatia ani am fost sedus de judecatile tale si acum vad ca esti o vietuitoare cu o pregatire istorica,geografica,morala foarte superficiala!cineva care stie istorie si geografie si are si o educatie despre moralitatea crestina nu poate fi atat de ticalos,rauvoitor,rau intentionat si asa usor de manipulat!apropo,cat de morle ti se par televiziunile din romania si restul occidentului care ii atribuie lui puti un palat de 1miliarde de euro!?aceleasi fatuci care arata acest palat in alte emisini isi intreup invitatii si le cer sa prezinte dovezi!ce dovezi oprezinta aceste fatuci despre palat,despre crimele facute de rusi,despre navele care ataca nave moldovenesti?doamne cat de apropii de biden,ai intrat accelerat in epoca in care e biden!sa-i zic doar senilitate!bai cata lipsa de coloana sa ai ca sa-ti vinzi sufletul ?asta esti tu adevarat,esti cumparat ,esti santajat,esti senil sau esti pur si simplu usor de spalat pe creier,adica fara prea multa scoala?
Este induiosatoare insistenta rusofililor de-a justifica un act de agresiune, caci despre asta vorbim, prin deturnarea subiectului la ceea ce au facut altii in alte perioade.
Prezenta rusilor, directa sau prin mercenari (vezi grupul Wagner) pe toate continentele (mai putin America de Nord, ca acolo nu-si permit) este privita cu ingaduinta maxima sau negata. Maskirovka nu functioneaza doar intr-o singura acceptiune.
Asta ca sa nu mai intindem pelteaua si sa vorbim de agresiunile cibernetice ale muscalilor indreptate in toate directiile si mai toate tarile.
Breaking News: Mujicii tocmai au extins amenintarile asupra Finlandei si au promis grave repercusiuni militare si politice, in caz ca Finlanda si-ar reconsidera pozitia.
@ excelsior
decat o întrebare pentru tine……
de ce Putin a lovit cu rachete clădiri din 7 sau 8 zone diferite ale Ucrainei concomitent? De ce nu s-a concentrat sa între în Kiev din prima? sunt sigur ca știi răspunsul, dar aștept sa îl dai share
de ce Putin a invadat Ucraina a doua zi după ce Zelenski a spus ca se gândesc sa isi refacă arsenalul atomic? dacă nu este a doua zi , atunci a treia zi? îmi cer scuze dacă am pierdut cronologia evenimentelor.
de ce armata ucraineana știa de câteva luni poziționare armatelor invadatoare și nu au făcut nimic sa le încetinească avansarea?
de ce turcii au dat voie vapoarele rusești militare sa între în Marea Neagră și nu americanilor?
dacă mă acuzi ca sunt rusofil e dreptul tău, dar sa știi ca vei primi de dulce cu de toate și din partea alor mei cei morți la Cotul Donului!
un pic de obiectivism nu strica la casa omului…mai ales acum ca președintele tău Klaus a convocat csat=ul pentru 1 martie….. adică peste câteva zile….deci…
p.s cred ca ai avut un orgasm atunci când ai aflat ca i-au confiscat contul de revolut al lui Putin!
@ excelsior…eram ironic cu numărul de întrebări..
Cunoastem foarte bine amenintarile rusilor asupra tuturor vecinilor. Finlanda a trebuit mai intai sa cedeze Karelia rusilor in urma sangerosului razboi de iarna. Finlanda a redevenit o amenintare de cand a aderat la UE si in general de cand este un stat functional cu un PIB pe cap de locuitor mai mare ca al Rusiei.
Nu e nimic nou, toata vorbaria despre NATO e un pretext, nici nu era vorba de aderare in cazul Ukrainei. Problema Ukrainei este (mai ales din 2014) ca nu arata ca un stat satelit precum Belarus. Orice stat independent (nu vasal precum Belarusul, Kazahstanul, etc) in contact direct cu Rusia este o amenintare mortala pentru statul rus. Nu stiu de ce, dar asa s-au comportat intotdeauna toti tarii rusi. Asta e mentalitatea. Dupa ce Ukraina va fi cucerita va deveni Belarus 2.0. Daca nu reuseste miracolul pe care l-a reusit Finlanda in 1939 nu vor mai gusta libertate in secolul 21.
Joi seară, Kremlinul i-a întins o RAMURĂ DE MĂSLIN președintelui ucrainean Volodimir Zelenski. Vladimir Putin și-a exprimat disponibilitatea de a se angaja în discuții cu omologul său ucrainean, cu accent pe obținerea unei garanții a statutului neutru pentru Ucraina și promisiunea de a nu avea arme ofensive pe teritoriul său.
Președintele Putin preciza-se într-un discurs la nivel național, inca de joi dimineață, anunțând lansarea operațiunii militare, că obiectivul rusesc s-a redus la „demilitarizarea” și „denazificarea” Ucrainei. Acesta din urmă se referă la grupurile neonaziste ascendente din Ucraina care au acționat ca stat în cadrul statului și au comis atrocități împotriva populației etnice ruse.
Sursa : https://www.indianpunchline.com/ukraines-hybrid-war-is-mutating
@sergiu-25.02- Totusi,”razboiul rece” a garantat pacea 45 de ani in majoritatea statelor civilizate;un razboi fara pierderi de vieti omenesti. Dupa ’89- cand, teoretic, acesta a luat sfarsit-un sir intreg de „razboaie calde” ne bantuie,in incercarea occidentului de a impune valorile sale unor zone intregi nedoritoare a le accepta. Ceea ce a condus la ce-i cel mai grav,victime omenesti- militare si civile. Toate, consider, la fel de nevinovate. Si, inca nu si-a atins China potentialul militar cu care sa iasa la confruntare.Abia atunci occidentul- cu toate valorile sale democratice – va avea de-a face cu o adevarata provocare.
1. La NATO am fost invitati sa aderam. La Pactul de la Varsovia nu. NATO nu s-a amestecat in afacerile interne ale membrilor. Rusia da (Ungaria 1956, Cehoslovacia 1968)
2. In USA sunt aproape 3 milioane de rusi. De ce nu s-au dus rusii sa-i protejeze si pe cei de acolo si s-au dus doar in fostele tari satelit, care au incercat iesirea de sub influenta Moscovei?
3. NATO s-a extins prin vointa membrilor care au aderat si care s-au simtit mai la adapost. Daca se simteau mai protejati de rusi intrau in Organizatia Tratatului de Securitate Colectiva.
4. Pana in 2014 Rusia nu a amenintat „independenta” Ucrainei pentru ca Ucraina era sub influenta Kremlinului.
5. Crimeea nu a fost nici a Rusiei, nici a Ucrainei, a fost a tatarilor. In Crimeea rusii au organizat un „mic” genocid ucigand cea mai mare parte a populatiei tatare si stramutandu-i pe cei ramasi spre centrul Rusiei, dupa care au populat peninsula cu muscali. Era clar care va fi rezultatul recensamantului.
6. Rusia a garantat independenta Ucrainei, rusificata si ea in mare parte (apropo de 10 milioane de rusi traitori in Ucraina, care de fapt sunt numai vreo 8 milioane din totalul de 48.5 milioane) atata timp cat Ucraina si-a predat arsenalul nuclear si n-a iesit din vorba Moscovei. Cum au inceput sa miste in front s-a dus si respectarea independentei.
7. Apropo de interventii militare sa nu uitam ca Afganistanul a fost invadat mai intai de rusi, nu de americani.
etc…
Mutatis mutandis:
„Cât de impotent intelectual poți fi să nu vezi asta? Ceea ce am arătat eu aici sunt fapte incontestabile pentru o minte care a mai rămas neafectată de propaganda nerușinată rusă.”
Excelsior excelezi cu mult deasupra stratosferei de nici nu stii ce’i pe Pamant.
1. NATO ca sa ne admita ne-a obligat sa renuntam la toate pretentiile noastre legal teritoriale cu vecinii, a trebuit sa „privatizam” toata economia de baza la straini si matale ne spui noua ca NATO nu s-a bagat in afacerile noastre.
„Cât de impotent intelectual poți fi să nu vezi asta?”
2. Rusii din SUA s-au dus singuri acolo nu au fost donati cu teritorii cu tot de Lenin, Stalin si Hrusciov.
3. Spunemi si mie cat de „la adapost te simti cu ruginiturile varate pe gat de amerloci la pretuir de bilioane?
4. Ucrainienii nu au fost sub influenta Rusiei pana in 2014, de aceea s-a si intamplat Maidanul si arderea de vii a cetatenilor rusi din Odessa ce iesisera sa protesteze.
5. Daca ai fi citit ceva istorie ai fi aflat ca Crimeia, ca teritoriu, a fost pe cea mai mare parte a timpului sub imperiu Bizantin, apoi Stefan cel Mare casatorindu-se, a doua oara, cu Maria de Mangop devine stapanitorul Crimeii. Tatarii nu s-au inventat in Crimeia ei au venit din est si doar au bantuit prin partea locului, pradand si prin Tarile Romane, pana ce au fost alungati de rusi spre satisfactia romanilor.
Vezi „Dan capitan de plai”, din clasa a IV-a, sa pricepi cum vine treaba.
6. Cand Rusia a garantat independenta Ukrainei nu i-a dat si dreptul sa deznationalizeze minoritatile, pe care matale le cam uiti.
7. Sa nu uiti matale ca sovieticii au fost chemati de guvernul Afganistanului, iar cand au plecat au lasat tara in ordine si nu cu banii blocati in bancile rusesti, sa aduca foamete populatiei civile asa cum fac acum americanii, care din Koreea incoace calca tarile cum vor ei. Scuzati au calcat tarile ca de zi inainte nu or sa mai aibe curajul si tupeul tipic tribal, sa calce suveranitati statale.
Dupa cum scrii si sloganurile folosite esti un mic scribolog platit sa faci propaganda pe unde apuci. Cititorii acestui site sunt prea versati sa cada la sloganele tale rusofobe, esti trecut, expirat si total neinteresant.
…pentru ca sint doar un simplu roman, nu vreau sa ma refer decit la un singur punct…”1. La NATO am fost invitati sa aderam. La Pactul de la Varsovia nu. NATO nu s-a amestecat in afacerile interne ale membrilor. Rusia da (Ungaria 1956, Cehoslovacia 1968)”… corect spus ar fi ”La NATO am fost ”invitati” sa aderam”… a hotarit NOI? nu am ”lipsit” din Romania si nu-mi aduc aminte de un REFERENDUM… iar ”aderarea” a avut COSTURI… iti poti aduce aminte care au fost? care SINT inca? insa, din cite vad, exista un anumit tipar de gindire… se IGNORA in mod deliberat ORICE referinta la ceea ce nu se incadreaza intr-o anumita logica si argumentatie si se scoate in evidenta numai si numai ceea ce sprijina respectiva logica… cit despre asertiunea ”NATO nu s-a amestecat in afacerile interne ale membrilor” nu pot decit sa ”minunez”… VAD cu ochii mei, de citiva ani buni, ca ”NATO nu s-a amestecat”… asadar, iar cu ghilimele: „Cât de impotent intelectual poți fi să nu vezi asta? Ceea ce am arătat eu aici sunt fapte incontestabile pentru o minte care a mai rămas neafectată de propaganda nerușinată rusă.”
Gresiti prin punctul de vedere de la sfarsit, domnule Conte.
Sunteti afectat de acest curent umanitarist care este o ideologie de propaganda vestica.
Sa va aduc aminte cum ca istoria se repeta, si aceiasi cruciati occidentali promiteau umanitarism si chiar religiozitate si „razboi de eliberare a simbolurilor religioase” si au atacat insasi sanul care i-a „primit” sa faca aceasta ? Tot umaninarism se numea si acela, tot propaganda pacii (religioase, dupa ideea cruciatilor, care au jefuit totul in cale).
.
Haideti sa va zic Adevarul, ca e in Scriptura care s-a scris dupa ce El insusi (Adevarul) a venit si a zis urmatoarele:
(Matei 10:34-39)
Să nu credeţi că am venit s-aduc pacea pe pământ; n-am venit să aduc pacea, ci sabia. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa și pe noră de soacra sa. Și omul va avea de vrăjmași chiar pe cei din casa lui. Cine iubește pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine și cine iubește pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine. Cine nu-și ia crucea lui și nu vine după Mine nu este vrednic de Mine. Cine își va păstra viaţa o va pierde și cine își va pierde viaţa pentru Mine o va câștiga.
.
Cugetati, va rog, la aceste cuvinte, le-a spus nimeni altul decat Vesnicul Dumnezeu si Adevarul (singurul).
Umanitarismul in numele a carui propaganda (infectat fiind dumneavoastra insiva de ea, nu implinindu-o constient, e clar) v-ati exprimat la sfarsit, sa fiti mai atent, nu pune niciodata problema duhovniceasca, nici nu mai vorbeste despre Dumnezeu si Scriptura (dupa atatea rastalmaciri s-a sictirit, acum e pe fata, nihilista)… Dar va veni o vreme cand probabil vor rastalmaci iarasi insasi cuvintele Scripturii, caci au ordin „de sus” sa puna la picioarele celui ce va sa vina, Bisericile crestine.
.
Pana la rastalmacirile viitoare, va sfatuiesc sa cugetati la versetele de mai sus, sa va gasiti singur sensul acela uitat prin cotloanele inimii. V-am mai scris in repetate randuri: in crestinism, Adevarul vine prin inima, iar nu prin minte, mintea incurca de cele mai multe ori. Linistirea e metoda prin care se ajunge la asta, si are si un suport material, accesibil noua oricand… Nu o sa descoperiti Adevarul care e in inima mea acum cand va scriu, si care ma imbie sa scriu, decat daca Il luati ca reper, precum l-am luat si eu, si atatia altii. De asta v-am sugerat (si sfatuiesc pe oricine vede acest mesaj), frateste, sa se impartaseasca (cat inca mai poate) cat mai des… Doar Sfanta Impartasanie mai are Puterea azi sa dea jos valul minciunii.
Dl. Teodor Nedelcu de mai sus, are ceva pus deoparte, altfel ar fi fost si dumnealui pacalit de propaganda mincinoasa…, a diavolului, caci nu ma feresc sa o spun…
Ganduri luminoase, Dumnezeu sa va daruiasca !
Stimate Conte ma faci sa vin si eu cu intrebari la concluziile dumitale.
„Însă uciderea premeditată, la grămadă, a unor fiinţe inocente…”
Unde se petrece aceasta ucidere la gramada?
Guvernul ucrainean a fost invitat sa depuna armele si sa nu se angajeze intr-un masacru care, oricum ar fi, nu se va termina in favoarea lor; acelasi lucru le-a fost recomandat si de Lukasenko.
Rusii au ocupat in nordul Ucrainei puncte strategice pentru controlul zonei Cernobil, de unde Zelinski s-a laudat ca va lua material spre a crea o arma atomica, caci are si cunostintele si materialele necesare. Chiar si occidentalii s-au intrebat cum de a venit Zelinski cu o asemenea amenintare idioata. Rusii au intervenit sa se asigure ca Zelinski nu va avea acces la materiale cu care se poate usor construi o „bomba murdara”, daca nu atomica cel putin cu material atomic pentru contaminare raspandita.
Ucrainienii impinsi de NATO vor sa faca jocul occidentalilor si cu pierderea propriei lor vieti sa produca pierderi si adversarului.
Ucraina nu recunoaste republicile si nici nu vrea sa le dea inapoi teritoriile istorice ale acestor republici declarate independente. Nu este un razboi de ocupatie asa cuma a fost Actiunea Barbarosa cand nazistii, prietenii banderistilor ucrainieni, au atacat fara ultimatum o putere aliata.
Ucrainienii au toate sansele sa dea Cezarului ce este istoric si populational al Cezarului si sa ia exewmplu Finlandei, sa ramana NEUTRA. Recent, fara sa le intrebe careva ceva, Finlanda si Suedia au declarat rituos ca nu vor sa intre in NATO, ci vor sa ramana NEUTRE.
Impresionisme ieftine si lacrimogene cu victime inocente se pot gasi usor, mai ales ca occidentalii sunt maestri la facut filmulete cu actori de meserie „victime”.
Nu crede nimeni ca Rusia are nevoie in Federatia sa sau in Confederatia cu Bielarusul de o Ucraina plina de banderisti sau de livovieni unsurosi, ei isi cunosc vecinii si nu se inseala.
Va mai amintiti momentul 1990, cand noua, proaspata Republica Macedonia credea ca se va alipi la Grecia?
Grecia insa a refuzat alipirea si a spus ca nu ar refuza teritoriul, dar nu vrea sa aibe de aface cu poporul din republica asta.
Cred ca si rusii vor proceda la fel.
Rezonez cu ce spune. Clasa politica corupta de la Kiev, l a facut presedinte pe acest clovn, sprijinit de americani. Care imediat si au pus talpa total pe Ucraina.
Adica au facut o colonie de America latina in anii ’70.
Iar acum le cere patriotism civililor sa si dea viata ca sa le apaere avutiile oligarhilor ce s au pus la adapost in alte tari. Curat-murdar coane Zelenski!
DE ce ar muri civili si militari pt ca ei tot saraci sunt, prost platiti, au o viata grea.
In alta ordine de idei, rezerva unor tari UE de a interveni economic impotriva Rusiei denota ceva, ceva media asta imputita nu spune.
Ca de fapt acum SUA si numai ea , e de vina pt acest razboi. Pai de ce s-ar certa cu Rusia cu care fiecare are diverse tratate economice, doar pt ca o clica de corupti ce conduc Ucraina, au hotarat la ordinul stapinilor, sa fie razboi !!!!
Administratia Biden, in contrast cu cea a lui Trump, e promotoarea acestei Marii Resetari.
Pandemia, fortarea monedei electronice( disparitia cashului), green deal,acum si un razboi sau mai multe, denota disperarea acestei clici globaliste ce vrea o Noua Ordine Mondiala! O dictatura la scara planetara, unde nu va mai exista lumea libera….
„Un fapt primejdios se poate consemna, de asemenea. S-a alunecat pe nesimțite în <>. Chestiuni cruciale se transferă propagandei. Societatea nu mai este compusă din oameni, ci din “ai noștri” și “alții”. Politica se confundă iarăși cu pictarea inamicului. Nu se mai raționează, ci se fac alinieri.
“Războiul rece” nu este, desigur, fără adepți. Altfel nici nu ar fi relansat. Profitori sunt. Numai că dintr-un “război rece” precum cel ce se conturează nu au cum să mai fie câștigători. Vor pierde de la început toți.” Andrei Marga
Articolul de mai sus se refera direct la situatia Ucrainei – articol complet http://www.corectnews.com/politics/mize-n-ucraina
Stimate Conte, nu ne permitem in acest moment partizanat – acest aspect este pentru cei care au de castigat, nu pentru cei care au de pierdut, iar pe noi nu ne avantajeaza nici una dintre parti: i-am avut 40 de ani pe rusi ca protectori, si n-am iesit bine. I-am avut 30+ ani pe usandezi ca protectori – si am iesit chiar mai rau. In prezent, nu avem intre ce alege.
Un fapt primejdios se poate consemna, de asemenea. S-a alunecat pe nesimțite în “războiul rece”.
40 de ani am fost sub bolsevici nu sub rusi, iar bunicii nostri ii asteptau pe americani si nu pe oamenii dubiosi si unsurosi de afaceri ce au navalit peste noi dupa ’89.