Managementul schimbării unei puteri nereprezentative (2)
CROCHIUL DE MARÅ¢I
În prima parte a acestui articol, publicată în urmă cu o săptămână în „Crochiul de marți”, accentuam următoarele realități, prea puțin analizate și exploatate de strategii politici ai opoziției:
„Făcând liste cu punctele slabe și punctele tari ale puterii și opoziției am constatat două astfel de puncte care se situează, în prezent, la antipozi în cele două tabere:
a)Â Â Â Â Â Parlamentul României este, probabil, cel mai redutabil punct tare al puterii și cel mai vulnerabil punct slab al opoziției;
b)Â Â Â Â Â Opțiunea actuală a populației României este, probabil, cel mai redutabil punct tare al opoziției și cel mai vulnerabil punct slab al puterii.
În aceste condiții, conform cheilor de succes stabilite de Buckingham, opoziția ar trebui să înceteze a-și consuma toate energiile pentru compensarea punctului ei slab, ponderea minoritară din Parlament și să-și canalizeze prioritar forțele, inteligența, acțiunile, în direcția maximizării decalajului favorabil creat de punctul ei forte din acest moment, opțiunea actuală a populației”.
Azi voi prezenta două exemple de posibile măsuri pe care opoziția le poate adopta, în spiritul cultivării punctelor tari și maximizării decalajelor favorabile. Un atu cardinal al acestor măsuri este că aplicarea lor depinde exclusiv de inițiatori, ea neputând fi blocată ori șicanată de putere prin practicile ei discreționare ci doar supusă de către aceasta presiunii unui regizat oprobriu mediatic, cu șanse însă minime de succes la populație.
A. Prima măsură este una politică, nu doar cu un impact public major, pregătit de istorie și garantat de naționalismul progresist al unui popor confruntat în prezent cu pericolul disoluției statale, dar și cu repercusiuni benefice asupra reformării atitudinii politice a samsarilor de țară. Această măsură constă în anunțul ferm al opoziției de eliminare imediată a UDMR din orice proiect de alianță sau parteneriat politic pentru următoarea „stagiune”, post „“ PDL.
O astfel de atitudine, care trebuie să fie fermă și nenegociabilă, are ca principală justificare susținerea de către UDMR a unui regim ilegitim, care și-a construit o majoritate parlamentară mincinoasă în raport cu voința populară. În plus, UDMR nu a optat astfel din principii de interes național ci din rațiuni etnice strict egoiste, cu consecințe devastatoare asupra populației autohtone.
Printr-un atare gest opoziția ar demonstra patriotism, principii mai presus de oportunități conjuncturale când vine vorba de interes național și ar pune fără echivoc reflectorul pe șantajul incalificabil practicat de UDMR asupra PDL cu legea învățământului și pe odioasele compromisuri pe care PDL este gata să le facă doar pentru a se menține la putere.
În urma unui astfel de gest al opoziției, PDL poate avea două reacții:
a)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â să persevereze în a trăda pe legea învățământului, cu handicapul, de această dată, că slăbiciunea astfel confirmată va fi mult mai umilitoare și mai sancționată electoral în raport cu intransigența opoziției;
b)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â să stopeze cedarea la șantajul UDMR, recunoscând, implicit, că opoziția a avut dreptate și că ea, puterea, fără această mână întinsă de opoziție, ar fi fost gata să trădeze interesul național.
Cât despre reacțiile UDMR, în ipoteza a) ar mai rămâne câteva săptămâni la putere dar legată anatemizant pentru viitor de PDL ca de o piatră de moară iar în ipoteza b) va pierde și legea învățământului în forma visată la Budapesta și accesul la guvernare prin preacurvie și fariseism.
Față de avantajele enumerate, opoziția ar risca pierderea celor 5% voturi UDMR care, în orice reconfigurare a alianțelor fără acest partid „“ oficină, vor deveni nesemnificative.
B. A doua măsură este una în planul coagulării și credibilizării unei oferte economice a opoziției, ca alternativă la simulacrul de plan anti „“ criză al guvernului Băsescu „“ Boc. Ea constă în organizarea, la București, cât mai rapid, a unui forum economic internațional, cu invitarea și participarea excepțională a unor personalități cu recunoaștere și background incontestabile pe plan mondial în domenii cum ar fi gestionarea situațiilor de criză economică, soluții de relansare macroeconomică post dezastru etc.
Un astfel de eveniment, pe lângă că ar stârni un interes valorificabil mediatic mult mai larg decât cel limitat la granițele României, ceea ce ar genera un ascendent de credibilitate și imagine, ar putea fi finalizat cu o listă de măsuri economice croite pe relieful particular al resurselor și vulnerabilităților societății și mentalităților românești. Opoziția ar putea contrapune astfel bâjbâielilor economice sinucigașe ale puterii actuale un plan de măsuri validat de oameni inatacabili în planul competenței, a cărui negare sau contestare de către politruci portocalii ori specialiști gen Traian Băsescu, Emil Boc, Jeffrey Franks, nu ar face decât să-i decredibilizeze și mai mult pe aceștia, să-i arunce mai adânc în ridicolul în care i-a plasat, deja, contra-performanța lor de până acum.
Mai există, evident, și alte măsuri în spiritul cultivării punctelor tari și maximizării decalajelor favorabile. Nu are rost însă a le dezvolta aici și acum până când cei spre atenția cărora am direcționat aceste prime două articole referitoare la Managementul schimbării unei puteri nereprezentative nu vor arăta interes, aplicare, reacție.
Îi rog pe cititorii mei, al căror număr tot mai mare mă stimulează, să-mi transmită opiniile lor, fie și critice, asupra abordării propuse și a măsurilor avansate aici. Iar în cazul în care și ei vor crede, așa cum eu cred, că aceste măsuri merită a deveni trepte ferme în direcția schimbării in bine pe care ne-o dorim, să le facă auzite și urechilor celor ce le-ar putea pune în practică.
https://www.conteledesaintgermain.ro/managementul-schimbarii-unei-puteri-nereprezentative-2/23-11-2010Crochiul de martiBasescu,Boc,Franks,putere nereprezentativa,schimbare,UDMRCROCHIUL DE MARÅ¢I În prima parte a acestui articol, publicată în urmă cu o săptămână în 'Crochiul de marți', accentuam următoarele realități, prea puțin analizate și exploatate de strategii politici ai opoziției: 'Făcând liste cu punctele slabe și punctele tari ale puterii și opoziției am constatat două astfel de puncte care...Contele de Saint Germain de Saint Germainsaintgermain66@yahoo.comAdministratorContele de Saint GermainComentarii prin Facebook:
Stiu si eu? Poate nu-i asa de utopica. Irlandezii, si ei plini de probleme, au gazduit un asemenea forum (The Global Irish Economic Forum) unde au invitat lideri din toate domeniile (si mai ales din business) pt a genera idei pt redresarea economiei.
Multumesc Gabi, si eu cred la fel.
De acord cu teoria generala (cultivarea punctelor tari). De acord cu masura A), si eu m-am cam saturat de ceea ce face UDMR-ul acum. Masura B) insa pare cam utopica…