Greseala doctorului Arafat
Â
Îl apreciez ca profesionist, îl simpatizez ca om, cred în buna lui credință.
Însă, cum am mai scris, consider că elanul său de-acum, aproape fanatic, de a rezolva cât mai bine problemele medicale iscate de pandemie, l-a împins într-o capcană fatală.
Pandemia cu Covid 19 are 3Â componente egal periculoase: medicală, socială, economică. Ele funcționează ca picioarele unui eșafodaj: doar împreună pot asigura echilibrul. Degeaba îl ranforsezi pe unul dacă celelalte două se surpă.
Doctorul Arafat, prin expertiza sa, se străduiește să mențină piciorul medical cât mai solid. Nimic rău în asta. Doar că măsurile radicale pe care le propune el pot șubrezi celelalte două picioare până la prăbușirea întregului eșafodaj.
Analizarea interacțiunii măsurilor medicale cu socialul și economicul nu îi revine doctorului Arafat. În asta, domnia sa nu este specialist. Ar trebui să fie alții care să integreze informațiile și propunerile din cele trei domenii și să ofere societății soluțiile optime de echilibru.
Factorul integrator și de decizie este cel executiv de la nivelul țării. Iohannis și Orban dețin toate pârghiile și informațiile, atât medicale, cât și sociale și economice, deci ei ar trebui să-și asume măsurile și efectele acestora, nu Raed Arafat.
Greșeala doctorului Arafat este că a acceptat să pară a fi factotum. Că a acceptat să fie împins în față, să facă turul televiziunilor și să explice restricțiile excepționale în cheie exclusiv medicală, ceea ce îl transformă pe el, în fața românilor, ca principal decident. Și, deci, ca principal vinovat pentru efectele sociale și economice care prăbușesc țara.
E clar că teoria medicală a lui Arafat se bazează în principal pe izolare, pe limitarea la maximum a socializării. Dacă ar fi după domnia sa, cel puțin o lună ar trebui oprit totul. Ceea ce nu este posibil. O țară e ca un organism viu: trebuie să respire, să se hrănească, să-și țină active funcțiile vitale.
În niciuna dintre teoriile sale domnul Arafat nu a prevăzut „žanarhia” socială la care s-a ajuns acum. Faptul că, prin aplicarea măsurilor severe propuse de domnia sa, se va atinge un punct de saturație de la care încolo foarte multă lume va ignora restricțiile impuse și va genera un fenomen de respingere în masă a acestora.
Aici ar fi trebuit să intervină sociologii și să avertizeze: populația nu va rezista măsurilor de izolare și de inactivitate propuse de doctorul Arafat. Odată pentru că omul este o ființă socială, apoi pentru că instinctul de supraviețuire îi spune că decât sănătos și mort de foame mai bine bolnav și cu masa de mâine asigurată.
Aici ar fi trebuit să intervină economiștii și să spună: locurile de muncă trebuie ținute in viață cu orice preț. Ele se obțin greu și se pierd ușor. Iar odată pierdute, recuperarea lor va fi mult mai dificilă decât recuperarea medicală.
N-au intervenit nici sociologii, nici economiștii. L-au lăsat doar pe doctorul Arafat să ducă povara explicărilor imposibile, iar acesta, în loc să-și recunoască rolul de simplu pion în această imposibilă partidă de șah cu Kasparov (sau, mai pentru zilele noastre, cu Magnus Carlsen) a căzut în capcana de a se crede piesa ca mai grea, flatat, probabil, de titulatura de Comandant.
Aglomerația din aceste zile de pe litoralul românesc al Mării Negre este cel mai usturător vot de blam la adresa politicii anti Covid 19 a autorităților noastre. Sute de mii de români, din toate categoriile sociale, de vârstă, politice, transmit puterii, prin atitudinea lor de nesupunere civică, un mesaj distrugător: SUNTEÅ¢I DE TOT C…..L, NU MAI AVEM PIC DE ÎNCREDERE ÎN VOI!!!
Eu nu știu dacă aceștia au dreptate, sau doctorul Arafat.
Ceea ce știu, pentru că văd și înțeleg, este că drumul pe care am fost împinși cu brutalitatea ordonanțelor militare și nu cu înțelepciunea vorbei bune și cu dorința de a înțelege particularitățile acestui popor, este unul pe care românii îl resping.
Românii îl resping, iar dovada că românii au dreptate este reacția Europei, care, la rândul ei, îi respinge pe români.
Să ajungem în situația ca propriul nostru ministru al sănătății să spună că suntem ciumații Europei, iar primul ministru, președintele, să nu-și asume nicio vină pentru asta, arată cum nu se poate mai clar de ce limacși suntem conduși.
„žOricine e vinovat, în afară de noi”! Ce mizerie de slogan galben!
De la „žciuma roșie” la „žciumații Europei” am ajuns trecând prin dictatura galbenă.
https://www.conteledesaintgermain.ro/greseala-doctorului-arafat/25-07-2020https://www.conteledesaintgermain.ro/wp-content/uploads/2020/07/Ciumatii.jpghttps://www.conteledesaintgermain.ro/wp-content/uploads/2020/07/Ciumatii-150x150.jpgEditorialeaglomeratie la mare,anahiesociala,ciuma rosie,ciumatii europei,dictatura glbena,doctorulArafat,ordonante miitare Îl apreciez ca profesionist, îl simpatizez ca om, cred în buna lui credință. Însă, cum am mai scris, consider că elanul său de-acum, aproape fanatic, de a rezolva cât mai bine problemele medicale iscate de pandemie, l-a împins într-o capcană fatală. Pandemia cu Covid 19 are 3 componente egal periculoase: medicală,...Contele de Saint Germain de Saint Germainsaintgermain66@yahoo.comAdministratorContele de Saint GermainComentarii prin Facebook:
,,Om, profesionist, de buna credinta”. Din ce in ce mai putina lume mai si gandeste pe meleagurile astea. Popularul doctor e un functionar. Si ca majoritatea functionarilor executa ordine. Doar nu va imaginati ca e unul dintre ,,decidentii” masurilor ,,salvatoare”? Vazand ,,excesul de zel” in apararea ,,masurilor” unii, pe buna dreptate, isi pot pune intrebarea daca nu asta-i adevarata lui misiune, cu ,,cladirea” smurd-ului creandu-si numai popularitatea necesara misiunii. Si-a trecut smurd-ul ,,pe pers fizica” facand o ,,fundatie” in paralel si nimeni nu s-a sesizat (din consiliul director al ,,fundatiei” facand parte si cunoscutii Hurezeanu si Tudor antenistul). In lunile astea tulburi s-a vazut adevarata ,,pregatire medicala” de care dispune si pe care-o pune desigur ,,in slujba poporului” spre ai face ,,bine” cu orice pret. Sigur ca executantii din aceste vremuri nu stiu ei ce li se pregateste. Ce-or avea de executat lunile urmatoare. Ii vedem numai cum s-au inrolat in armata pregatita pentru lupta in vederea impunerii ,,distantarii sociale”. Astia executa si nu mai discuta. Spre exemplu tataru (secretar de stat) spunea un adevar elementar cunoscut de orice ,,doctor parlit” ca ,,masca purtata de omul sanatos poate face mai mult rau decat bine” http://www.youtube.com/watch?v=GmvD1aYgqKk , apoi, cand l-au urcat ministru, a fost nevoit s-o intoarca (,,ca la Ploiesti”) pentru ca ,,ordinele” erau sa inceapa lupta punerii mastilor ,,omului sanatos” spre ai face bine cu forta, bineinteles. Si uite’asa nu mai vorbeste nimeni de ,,pandemia economica” care rontaie deja in vazul lumii, nederanjata de nimeni, din firmele autohtone spre bucuria adevaratilor capitalisti care-n vremea asta isi pregatesc armatele pentru a ocupa in glorie meleagurile pustiite.
In primul rand Raed Arafat, de fapt se numeste, dupa tatal sau, Hayssam, deci Raed Hayssam si este var cu Omar Hayssam. Carevasazica, am putea spune Raed Hayssam zis Arafat. Iar cat este de doctor ramane de investigat, poate descoperim ca e doctor in intelligence mai degraba.
N-ar strica ceva mai multa prudenta in a prelua ca atare toate informatiile oficiale, de data asta, poate ar fi bine sa le reconsideram pe cele neoficiale.
Referitor la economie, daca a fost sau nu afectata de masurile sanitare ale autoritatilor, iata anuntul de azi al Min Finante:
„Bugetul statului în prima jumătate din 2020: Veniturile au scăzut cu 1,6%, până la 146 mld. lei, iar cheltuielile au crescut cu 13%, la 191 mld. lei. Deficitul urcă la 4,17% din PIB”
Pe mine ma intereseaza veniturile pentru ca impozitele reflecta activitatea economica a tarii. Au scazut doar cu 1.6%. Sigur, una este sa fi crescut cu 4% si alta este situatia acum. Este exact ce spuneam, avem o usoara criza economica, insa nici vorba de apocalipsa sau drama cauzata de masurile autoritatilor. Cu atat mai mult cu cat industria auto s-a inchis singura, nu din cauza romanilor ci din cauza lanturilor de aprovizionare din exterior si a faptului ca europenii nu au mai cumparat masini.
S-a postat aici un articol preluat de pe facebook de la dr de buze/botox Adina Alberts care ne spunea:
„”ž20.085 de teste au fost efectuate în ultimele 24 de ore, 11.978 în baza definiției de caz È™i a protocolului medical, iar 8.107 la cerere”, anunță, cu fală, Ministerul Sănătății.
Și încă ceva interesant. Din cele peste 8000 de teste făcute în privat, doar 4 au fost pozitive.”
Am identificat acest comunicat ca fiind din data de 23 iulie 2020. Ce sustine Alberts este ca testele facute de mediul privat in data de 23 iulie ar fi fost doar 4 pozitive.
OK Medical, clinica privata acreditata de MS, raporteaza zilnic din 24 iulie raportul de teste pozitive. Sa le vedem.
27 iulie: 26% teste pozitive
26 iulie: 12.4% teste pozitive
25 iulie: 12% teste pozitive
24 iulie: 13% teste pozitive
Toata perioada 19-26 iulie: 9% teste pozitive
Deci rezulta fara dubiu care este media de teste pozitive. Nicio legatura cu 4 din 8000 (adica 0.05%).
Sa luam si comunicatul Regina Maria de la finalul lunii iunie.
30 iun 2020: „Statisticile Rețelei de sănătate REGINA MARIA relevă faptul că laboratoarele sale au prelucrat până azi peste 74.000 de teste RT-PCR pentru diagnosticarea COVID 19, 64% dintre acestea aparținând pacientelor de sex feminin. Din totalul testelor procesate în cele 3 laboratoare de biologie moleculară ale Rețelei, 2% au avut un rezultat pozitiv pentru infecția cu noul coronavirus.”
https://www.medicalmanager.ro/wp-content/uploads/Infografic-Regina-Maria_Statistici-testare-2.jpg
Se observa in grafic ca rata de teste pozitive din capacitatea de 1200 teste/zi este de 4% in ultima jumatate a lunii iunie.
In concluzie, Alberts minte.
Mi-as dori sa-l intrebe cineva pe Arafat daca l-a iubit pe Ceausescu si daca a auzit de vorba aia stramoseasca care zice ca daca doi oameni iti spun ca esti beat, ar trebui sa te duci la culcare. Si sa ne mai lase cu gargara lui ca nici batranicile nu mai vor sa fie trecute strada daca nu au nevoie!
PS Vulpoiul ala de Basescu l-a „citit” perfect pe „tata la SMURD”!
Petrov se pricepe la oameni, nu degeaba a prins un asemenea ipochimen două mandate întregi. V-a citit. :)))))))))))
TFL-istii si opiniile lor nu ma afecteaza, din contra! Nu uitati sa va puneti masca si in casa!
„Greșeala doctorului Arafat este că a acceptat să pară a fi factotum”
Cu afirmația aceasta sunt de acord. Ca sa incep cu dreptul acest comentariu. As fi vrut dar nu pot sa subliniez doua verbe de aici. Unul este „a acceptat”. Da, asa cred si eu. A fost scos in fata si el a acceptat sa cedeze din notorietatea si popularitatea lui unei asocieri de persoane publice fara nicio credibilitate. Daca doar ne amintim despre jocul de-a premierul, nu este premierul dintre Cuie Mitzu si Orban. Unii spun ca a fost si un ordin sau o rugaminte mai obscura. Ca atunci cand iti vezi de cariera zeci de ani si la un moment dat te trezesti cu un telefon in situatii de criza. Ar putea fi un telefon care sa iti ceara sa faci ceva imoral/ilegal… sau unul care sa te roage sa ajuti un pic intr-un anume fel.
Celalalt verb de subliniat este „sa para”. Arafat a mai declarat ca nu el decide ce politici se pun in aplicare. Dar el si grupul tehnic propun elementele care compun aceste politici. Ca vine Vela si da drumul la pescuit, asta nu Arafat a propus. Poate ca a fost cel mult intrebat de vreun politician. Deci responsabilitatea ultima este a politicului…..
Si acum merg catre partea a doua a comentariului.
„Aici ar fi trebuit să intervină economiștii și să spună: locurile de muncă trebuie ținute in viață ”
Oh, dar au zis si asa s-a si facut. Conte, am mai discutat asta dar nu pare sa te fi convins. Repet. Peste 85% dintre salariatii cu contract de munca din Romania au fost la munca. Acest lucru este un fapt. Cine nu il crede sa cerceteze raportarile Ministerului Muncii din perioada starii de urgenta si sa se uite la cati muncitori erau un dec 2019.
Da, Arafat a mai spus intr-un interviu ca ei, medicii de criza propun masuri concrete care se aliniaza unei strategii politice pe care o gireaza politicul. Iar economia este parte din ce a decis PNL.
Serios acum. Hai sa nu mai reluam acest subiect care este pur si simplu FAKE NEWS. In Romania nu prea a fost lockdown. A fost doar limitarea mobilitatii intre orase si in interiorul oraselor pentru activitati de relaxare. Aveai nevoie de paine, ieseai de cate ori doreai in oras, dar in apropierea casei.
Ce vreau sa arat insa este altceva.
https://insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/somaj_bim_mai20r.pdf
Este graficul ratei somajului. Se observa ca somajul a inceput sa creasca chiar din ianuarie 2020. Nu din aprilie sau ultima saptamana din martie.
Indiferent de Arafat, lockdown sau nu, firmele din Romania isi limitau oarecum activitatea din cauza disfunctionalitatilor lanturilor de aprovizionare din China, in lunile ian-feb, iar apoi din cauza celor din Vest, in martie-aprilie.
Nu Arafat este sursa problemelor economice, chiar daca ele sunt destul de mici in acest moment.
Iar despre asta „Sute de mii de români, din toate categoriile sociale, de vârstă, politice, transmit puterii, prin atitudinea lor de nesupunere civică, un mesaj distrugător”…. exista si cealalta fata a medaliei, Conte. Milioane, multe milioane de romani sunt precauti, sunt prudenti si se comporta defensiv in fata pandemiei, asa cum si trebuie. Problema lor este ca virusul se multumeste si cu 20-30% din populatie sa se raspandeasca.
Conte, uitam atat de repede.
„brutalitatea ordonanțelor militare și nu cu înțelepciunea vorbei bune și cu dorința de a înțelege particularitățile acestui popor, este unul pe care românii îl resping”
De exemplu, se uita faptul ca prima ordonanta continea doar recomandari. Iar ea a fost valabila o saptamana, timp in care lumea a continuat ca de obicei, tot ceea ce se intampla acum la mare, dar atunci se intampla in parcurile, terasele, mallurile si restaurantele oraselor.
Ce ar fi facut altcineva cand poporul isi manifesta neincrederea in clasa politica? Ceea ce s-a intamplat cu acele recomandari s-ar fi intamplat si cu PSD la putere, asa cum a fost cazul PNL. Ele au fost ignorate de marea masa a populatiei. Si? Ar fi facut altceva PSD? Nu.
Eu trimit pe toti sa invete din lectia cooperari politice din America. Acolo, democratii, care s-au straduit multi ani sa inventeze motive de sabotaj contra lui Trump, altele decat producea el singur, totusi au lucrat alaturi de republicani pentru a da un pachet legislativ de ajutor in pandemie. Aici, in Romania, partidele politice si-au continuat acelasi joc de instigare la ura fata de cealalta parte. Iar PSD a facut o politica anti-nationala, anti-sanatate, imorala de sabotare a starii de vigilenta.
Iata mesajul politic al PSD de pe 30 iunie 2020.
„Sub 0,1% din populație a fost expusă infectării cu COVID-19. Asta e realitatea pe care Guvernul vrea s-o ascundă prin blocarea testării în București! Doar 4 din 4.600 de teste PCR și doar 2 din cele 500 de teste de anticorpi au fost pozitive, în cele două studii demarate de Primăria Capitalei. De ce nu vrea Guvernul să știm această realitate? Pentru că ar fi greu să explice prăbușirea economiei naționale și cei peste 400.000 de oameni care și-au pierdut locurile de muncă în urma restricțiilor”, se arată într-un mesaj al PSD publicat pe Facebook.
Este analfabetism cras si chiar criminal. Firea a facut un test pe o scara foarte mica si cu voluntari, nu cu distributie sociala statistica relevanta. Iar PSD ne spune ca Romania practic nu a avut coronavirus. Doar 0.1% au avut si gata sa ne relaxam.
Pai sa raspunda acum PSD daca erau atat de putine cazuri si virusul nu exista, atunci cum am ajuns de pe 1 iulie, in trei saptamani, la peste 1000 de cazuri zilnic in fiecare dintre ultimele zile? Iata cum realitatea ii loveste in cap pe pesedisti cu campania lor mizerabila de negare a coronavirusului.
Si Mircea Badea zice ca va fi crancen.
„Cred că-n România ne îndreptăm cu paÈ™i… – atenție, că îmi măsor bine cuvintele!- cred că-n România ne îndreptăm către un dezastru umanitar! AÈ™a cred È™i nu o spun ca să provoc panică, nici nu mă interesează ce provoc, poate provoc scârbă, poate greață, poate provoc râsul, poate provoc panică, poate nu provoc nimic, poate provoc schimbarea postului, nu mă interesează!” a conchis Mircea Badea
Oamenii de pe acest blog il considera pe Mircea Badea analist. Ca ar face analize. Si cred ce spune el deci nu vor vota negativ acest comentariu. L-ar insulta pe Mircea Badea.
„cum am ajuns de pe 1 iulie, in trei saptamani, la peste 1000 de cazuri zilnic in fiecare dintre ultimele zile?” – te rog frumos sa nu ne iei de prosti.
1. In martie-aprilie rata infectarilor era de peste 18% dintre cei testati. Acum este undeva la 4%.
2. Diferenta intre testarile pozitive la stat vs privat este uriasa. La sta cca 10% iar la privat 0,1%.
3. Raportarile se fac la gramada: testarile se aduna cu retestarile asa ca nu stim exact cati noi infectati sunt cu adevarat.
Este adevarat ca PNL=USR=PSD=aceeasi mizerie dar lucrurile sunt mai profunde de atat pt ca nu se intampla doar la noi.
In Ungaria vecina sunt 23 de infectari INTR-O SAPTAMANA. Mai sa fie. Aici sunt extremele. Unii pusi sa le multiplice intr-o nebunie iar altii sa le treaca cu vederea intr-o veselie.
Daca totul ar fi pe bune statistica ar spune ca aceasta boala nu este atat de periculoasa incat sa necesite masuri speciale. Si sa nu-mi spui ca Arafat nu stie asta.
Noi te rugam sa nu ne iei de prosti si sa iti verifici sursele de informatii pentru ca dezinformezi.
„În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 1.104 cazuri noi de persoane infectate cu SARS „“ CoV „“ 2 (COVID „“ 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.”
MAI raporteaza doar infectarile noi, separat de retestari.
Iar despre testarile cu precizie de 0.1%, asta este iar o minciuna.
Iar de prost te ia PSD. Pentru ca ei au venit cu minciuna ca nu ar fi existat coronavirusul.
Si ca sa devoalam in continuare mascarada cu testele, afisez rezultatele aplicarii teoremei lui Bayes in cazul testelor: stiind ca probabilitatea initiala de a fi bolnav si statistica celui mai precis test PCR(80% testati pozitiv si bolnavi la 20% testati pozitivi si sanatosi), care este probabilitatea de a fi bolnav dupa un test, doua, trei, etc.
Dupa datele statistice globale (nu am incredere in datele statistice din Romania):
7.800.376.900 oameni pe Terra din care 15.974.644 imbolnaviti de covid, 9.743.602 vindecati, 642.829 decedati, rezulta tabelul numar teste – probabilitate de a fi bolnav covid:
NR PROBABILITATE BOALA
— ——————-
0 0.000716
1 0.002859
2 0.011341
3 0.043870
4 0.155070
5 0.423339
6 0.745967
7 0.921544
8 0.979160
9 0.994707
Dupa cum se vede abia dupa 5 teste consecutive pozitive ne apropiem de probabilitatea de 0.5 – adica sa cada stema(banul) la aruncarea unei monede!
Cam atat despre relevanta testului PCR pentru covid.
Vorbeste cu cei de la clinica Regina Maria din Bucuresti pe care cei de la CFR Cluj vor sa ii dea in judecata pentru cele 16 teste fals pozitive. Jucatorii au fost retestati, analize pulmonare, teste de sange pentru coronavirus, doua teste pentru fiecare jucator. Si toate au iesit negative.
Asta ca sa mai vorbim despre precizia testelor companiilor private.
Juristul Ioan Ivascu de la CFR Cluj a detaliat tot evenimentul.
Potrivit surselor MEDIAFAX, CFR Cluj are de gând să dea în judecată clinica „žRegina Maria”. Avocații vor cere în instanță despăgubiri de câteva sute de mii de euro. Oficialii CFR-ului susțin că testele făcute aici au fost fals-pozitive, iar clubul a avut numai de suferit de pe urma erorii medicale, atât din punct de vedere financiar, cât și emoțional.
@Bogdan, nu asa se aplica teoria probabilitatilor pentru teste.
Invata de aici
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7269418/
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S073567572030543X
@ charlie si tuturor trollilor care cunosc limba romana si accepta solda pentru a distruge Romania
Diferenta dintre testarile stat vs privat: https://flux24.ro/bomba-medicala-testele-covid-de-la-stat-scot-infectati-la-clinicile-private-procentul-e-mult-mai-mic/
Iar aia cu CFR Cluj este cu totul altceva. Sa nu uitam ca initiatorul si principalul actionar al retelei „Regina Maria” este un arab de-al lui Arafat, dr scolit la Oxford, care a ddorit probabil sa-i dea o mana de ajutor prietenului sau aducand in prim-plan un mega scandal cu echipa din fruntea campionatului de fotbal. Restul sunt povesti.
Ba, micutilor care parazitati internetul, voi chiar nu aveti familii, copii, parinti? Chiar nu va pasa de lumea in care veti trai maine? Chiar nu mai aveti 2-3 neuroni functionali care sa va permita sa va puneti cateva intrebari minime si sa intelegeti ca si voi veti fi la fel de scalvi ca si ceilalti? Ca o data ce veti gresi, si o veti face cu siguranta pentru ca deocamdata sunteti oameni, adevarat, nu toti, veti fi decuplati de la sistem si aruncati ca masele stricate?
Ce ne mai place sa spunem ca Dumnezeu este nedrept cu noi si nu ne da ceea ce-I cerem. Uite, am vrut libertate. Si ne-a dat-o. Dar de 30 de ani ne batem joc de ea si am ajuns mai rau decat inainte. Dar daca nu ne-o dadea? Nu stiu, dar macar in 1995 am fi avut 2750 km de autostrada conform planului cincinal.
@ Bogdan
Te rog frumos nu ne mai deruta cu probleme de matematica. Asta este o stiinta pentru oameni cu creier. Astia nu stiu nici tabla-nmultirii pe sarite si au probleme la aritmetica de aduna testele la gramada (va vine sa credeti ca nu exista o baza de date nationala integrata in care sa se tina evidenta tuturor testarilor covid? eu o faceam si in excel si tot ii stiam pe toti cu nume si prenume, toate testele facute de fiecare si datele asociate).
Iar tu vobesti de matematica la analfabeti functional?
E greu cu statistica, stiu, dar poate ca pe asta simpla s-o gasi cineva s-o inteleaga: https://flux24.ro/fost-sef-al-casei-de-sanatate-este-absolut-imposibil-ca-in-3-zile-sa-ai-un-salt-al-ratei-de-infectare-cu-aproximativ-250/
Iar aici vorbim de DATE OFICIALE. Cum mama supararii ca rata infectarii sa varieze asa de la o zi la alta? Intr-o lume imaginara se poate pt ca hartia suporta orice insa cat de spalat pe creier sa fii ca sa accepti asa ceva?
Aaaaaa … si am uita sa mentionez ca Arafat nu are de-a face cu aceste mizerii cu toate ca se repeta de luni de zile. Sictir!
Alexandru, ia-ti fluxul si sterge-te cu el unde poti mai bine. Iar daca tu consideri stiinta ce spune pseudo-tuta Alberts…. mars de aici
Adica botoxul si coronavirusul sunt chiar foarte asemanatoare. Duc la umflarea fetei.
Alexandru, iti doresc sa faci o forma severa de Covid si sa te duci la doctorul de botox Adina Alberts pentru tratament. Care poate iti va face si o liposuctie pentru a arata mai bine pe lumea cealalta. Pentru ca altceva nu stie Alberts.
Gradul de analfabetism functional este elocvent in acest caz. Se manifesta la toti cei care il iau pe Lucian Duta, acest escroc penibil al PDL, drept reper pentru orice. Sau la cei care se uita la opinia unui medic care pune silicoane sau botox in buze, despre virus si pandemii. Alexandru, poate te uiti si la ce spun Vulpita, Abi si alte „valori” despre coroana. Sunt la fel de elocvente.
@ papagalul charlie
combate informatia daca poti iar nu site-ul care a avut curajul s-o prezinte. din cate am vazut datele sunt oficiale. cu ce te deranjeaza ca o persoana cu studii medicale le-a facut publice?
rusinica
Angela,
Cazul clinicii Regina Maria ne arata urmatorul lucru. Sunt la inceput in pregatirea personalului pentru procesarea testelor. RT-PCR nu inseamna ca iei batul din nasul pacientului si il bagi direct intr-o masina care iti tipareste rezultatul. Procesul este mai complicat iar interventia umana exista.
Deci, ca sa lamurim situatia, o statistica a testelor facute de privati este putin relevanta in acest moment al curbei lor de invatare. Mai vorbim peste 3-4 luni.
Iar doi, nici macar nu vorbim despre o statistica. La oamenii care pun botox probabil ca un esantion dintr-o zi conteaza cat o statistica pe o luna.
Iar trei, doctorii de botox si urmaritorii lor care ii cred specialisti in virusologie, ar trebui sa stie ca cele doua grupe de teste sunt complet diferite sociologic. Sunt sigur ca lumea cat de cat educata poate intelege acest lucru. Sa ma combata Conte daca gresesc…
Testele la stat sunt facute in urma unor anchete epidemiologice, in principal, sau la pacienti in spital. Deci, vorbim de indivizi la care exista o probabilitate mai mare sa fi contactat virusul. De aceea, daca s-ar face o statistica reala (nu doar un esantion pe o zi), ar fi normal sa apara diferente de rata de pozitivitate.
Repet, DSP face teste acolo unde sunt contacti.
In cazul clinicilor private, daca o statistica reala, dupa ce s-au obisnuit si ei sa faca teste si sa nu o mai dea in bara precum Clinica Regina Maria in cazul CFR Cluj (sper sa ii dati in judecata), va arata ca exista o rata de pozitivitate mai mica, este normal sa fie mai mica.
Populatia care se adreseaza clinicilor private este formata in principal de turisti care vor sa plece in strainatate. Iar numai de curand de oameni care pleaca la munca, pentru ca doar foarte de curand destinatii pentru munca au cerut teste.
Cele doua populatii (cea testata de DSP fiind suspecta de contact, si cea turistica, fara nicio atingere a unui suspect) sunt evident diferite statistic. Este normal sa ai rata de pozitivitate mai mare la anchetele DSP, si este normal sa ai rata de pozitivitate mai mica, mult mai mica la testele turistilor.
Asta este confirmata si de testarea facuta de Firea. La care s-au prezentat doar indivizi spalati, corecti, conformi, prudenti, purtatori de masca si in general relativ ingrijorati de soarta lor in pandemie.
„4.600 de teste deja efectuate și din acestea doar 4 au fost pozitive”, a declarat Gabriela Firea.
https://evz.ro/incredibil-psd-neaga-pandemia-doar-01-din-populatie-a-fost-expusa.html
Se astepta cineva ca un medic de botox si de celulita sa analizeze datele in acest fel?
Nu il votez negativ pe Mircea Badea ci pe securistul care l-a inlocuit pe Raducu. Schimbare de stafeta si de abordare pe blogul Contelui din partea Manastirii Secu.Hai ma, Chrlie, sa-l citezi perfect pe M.B. si vrei sa credem ca esti un simplu cititor al blogului Contelui? Chiar asa de fraieri ne iei, mai ales ca te dai si un pic pesedist, dupa cum zici, dar critici PSD-ul si nu gasesti nicio hiba guvernului. Chiar asa de nerozi ne crezi, Charlie!
Zbarlici, tu citesti poate pe sarite. Ceea ce iti scuza reactia si cred ca meriti si un raspuns politicos din partea mea pentru ca ai prezumtia de buna credinta.
Am observat ca MB este preferat de Conte, intr-un post anterior. Eu il gasesc doar amuzant, in niciun caz analist. Sau, daca vrei, analistul de coafor. El si Gadea sunt de acest nivel. Ori de cate ori au abordat niste chestiuni serioase: Israel, politica lui, ambasada, Trump, Coreea de Sud si coronavirusul, etc, etc, au fost maxim de nivelul Adinei Alberts. Dar, hei, cine sunt eu sa ma lupt cu convingerile voastre? Daca Badea zice ca va fi masacru umanitar, voi de ce nu il credeti.
Raducu? Te referi la Radu Tudor? Si spui ca acum l-a inlocuit un securist pe Tudor? Amiceeeee… de mult timp Radu Tudor este reptilian. Interesele lui Radu Tudor sunt strans legate de NATO. S-a zvonit ca urmarea un post de purtator de cuvant acolo. In tot ce are legatura cu Rusia, Putin, NATO, China, SUA… Radu Tudor recita din propaganda oficiala a NATO.
Nu critic PNL pentru ca de obicei Contele face o treaba suficient de buna. Si chiar si PSD facea o treaba suficient de buna pana acum sa zic vreo doua luni. Cand, imi repet pozitia, a observat ca ticalosul de Ponta specula acest val al coronascepticismului hranit de tot felul de dubiosi pe internet. Si Ponta crestea in sondaje.
„Cercetătorii din Polonia au descoperit că persoanele care posedă așa-numitele trăsături: narcisismul, psihopatia și machiavellianismul sunt mai puțin susceptibile să respecte restricțiile sau să se angajeze în măsuri preventive împotriva pandemiei. Cu toate acestea, cercetătorii au subliniat, de asemenea, rolul redus pe care îl au trăsăturile de personalitate în răspunsul general la restricțiile pandemice.”
In Romania analfabetismul functional este la cotele cele mai mari din Europa. Trasatura asta combinata cu neincrederea maxima in autoritati (des intalnita in spatiul ex-comunist) nu poate fi decat o reteta exploziva.
Eu nu spun ca PNL nu a facut greseli. Eu atrag atentia PSD ca a depasit o limita umana a opozitiei. PSD ar fi trebuit sa critice PNL doar prin aceasta strategie: „bre, PNL, daca situatia este grava, si nu spunem ca nu ar fi, de ce ai riscat vietile a mii de romani in operatiunea Sparanghelul fara masuri de protectie?”. Cele cateva decese ar fi trebuit puse in carca PNL. PSD ar fi trebuit sa ofere consultanta juridica pentru a da Guvernul si firmele organizatoare in judecata pentru despagubiri familiilor. Asta este opozitie umana. Nu sa spui ca nu exista coronavirusul.
Ca strategie politica, PSD a observat ca publicul de tipul Romania Mare sau DDD, a fost agitat suficient de mult de aberatiile care circula pe Internet, incat acum acesta ar fi suficient de docil incat sa puna stampila pe buletinul PSD. Stati fara grija, conspirationistilor. PSD face doar opereta. Daca il votati, nu inseamna ca maine, ajuns la putere, va da drumul la restaurante. Sau va va elibera de masca. Asa cum si PNL a urmat aceeasi politica economica a PSD dupa ce criticase tot cat timp era in opozitie. Nimic nu este liberal in programul de stimulare economica a PNL. Nici macar o reducere de taxe. Nu o spun eu… au spus-o multi economisti, inclusiv de la Ziarul Financiar.
Dar, pe termen scurt, abordarea PSD privind coronavirusul sigur ucide oameni, unii poate nevinovati, infectati de cei apropiati care cad in capcana neincrederii.
Hai sa va dau eu un test al prostiei coronascepticilor. Care este sansa sa ai un accident de la mediu in sus pe autostrada catre mare? Probabilitatea este de maxim 30 000 : 1. Cam atatea masini circula intr-un weekend pe un sens catre litoral. Asta se numeste risc scazut. Imi asum un astfel de risc, calatorind pe soselele Romaniei catre munte, mare.
Te infectezi cu coronavirus, care este probabilitatea sa ai o afectiune de la severa in sus (si afectiunea severa se lasa cu sechele posibil permanente la plamani, afectiuni cardiace si renale)? Pai chiar si de la 18 ani in sus, probabilitatea este de minim 1000 : 1. Mai degraba 100:1. Ei, atunci gandeste-te ca ai un pistol cu o magazie de 100 de gloante, 99 oarbe, si unul fie cu o bila, fie cu glont). Ai juca ruleta ruseasca cu asa ceva? Eu unul nu. Riscul este mult prea mare. Chiar daca matematic pare mic, adica da cu virgula dupa zero, este totusi mult, mult mai mare decat riscul pe care mi-l asum in mod obisnuit, care este de ordinul 30000 : 1. Noi oamenii suntem fericiti si ne consideram in siguranta la acest nivel de asumare a riscului. Nu cand din 100 de oameni de la serviciu, unul moare sau are sechele pentru poate tot restul vietii.
Ce sa vezi!
Cum imi confirma analiza. Asta fiind cu adevarat analiza nu pseudo-antenistii…
Tocmai citesc acum un sondaj IRES.
„Un român din 4 este destul de puțin, foarte puțin sau deloc îngrijorat de situația generată de pandemie È™i un român din 3 se arată încrezător că nu se va infecta cu noul coronavirus, arată datele unui sondaj IRES.
Astfel, din cei 24% dintre respondenți care nu sunt îngrijorați de pandemie, cei mai mulți sunt bărbați È™i, dacă duminica viitoare ar fi alegeri locale, ar vota cu Pro România (44%), cu PSD (20%) sau cu PNL (17%).
Tot 24% declară că nu sunt îngrijorați nici de posibilitatea ca un membru al familiei s-ar putea infecta cu SARS-COV-2. Și dintre aceÈ™tia, cei mai mulți sunt bărbați È™i ar vota la locale cu partidul lui Ponta (49%).”
Iata analfabetismul functional din Romania. 24%. Si sunt distribuiti 44% la Ponta (un ticalos mincinos, veninos, razbunator, un securist demascat), 20% pentru PSD (ca de aia a schimbat PSD foaia, pentru a-i atrage), si 17% catre PNL (pentru ca prostii trebuie sa fie egal distribuiti).
@ papagalul charlie
nr mortilor prin accidente de circulatie a fost in 2016 de 96/milion
nr mortilor de covid, , asa umflate cum stie toata lumea, la 9 iul 2020 a fost de 92 la milion (acum au ajuns pe la 102-103 la milion)
eu zic ca valorile sunt comparabile. asa ca cine circula cu masina este la fel de criminal ca cel care nu poarta masca.
oricum esti de admirat ca vorbesti de analfabetism functional dandu-te ca exemplu. aici ai in sfarsit dreptate.
Angela, reciteste textul si incearca sa demonstrezi ca dupa ce citesti ai inteles ceea ce scrie. Poate ai citit superficial. Dupa ce citesti a doua oara, poate nu esti analfabeta functionala.
Tu compari probabilitatea sa mori pe sosele Romaniei cu … atentie mare. …. probabilitatea de pana acum sa te infectezi. Pentru ca ne arati ca 92 de romani la milion au murit.
PEntru ca jocul cu probabilitatile nu este pentru orice analfabet, incerc totusi sa il fac accesibil si tie.
Probabilitatea sa mori de covid nu se raporteaza la milionul de locuitori. Ai luat probabil 2240 decese si le-ai impartit la 19 000 000 locuitori. Deci rezulta 118 decese la milion.
Probabilitatea sa se intample ceva nu se raporteaza decat la populatia evenimentelor in care s-ar putea produce acel ceva. Asta este o notiune ce tine de liceu, daca iti mai aduci aminte. Deci, probabilitatea sa mori din accident de masina se raporteaza mai concret la populatia de indivizi care se afla in masina (daca vorbim de riscul la care sunt supus eu, ca sofer sau pasager). Nu o imparti la populatia Romaniei!!!! Cand se imparte la populatia unei tari nu se determina o STATISTICA ci se face o NORMARE. Cauta, te rog, diferenta dintre cele doua concepte de matematica. Nu as mai pierde aici spatiul.
Deci, revenind la probabilitatile (nu normarea cifrelor) de a muri, se poate studia care este traficul de masini catre mare pe A2. Infotrafic indica valori de peste 30 000 zilnic.
„Spre exemplu, pe Autostrada Soarelui s-au înregistrat aproximativ 67.000 de autovehicule în ultimele două zile”
https://www.zf.ro/zf-24/trafic-in-crestere-pe-a2-pe-unde-au-circulat-67-000-de-masini-in-ultimele-doua-zile-14640618
Dar in nu sunt accidente severe in fiecare weekend. O medie de 2.5 oameni in masina si asta inseamna ca atunci cand m-am dus la mare, populatia care risca sa se produca ceva nu era populatia Romaniei ci doar 30 000 x 2.5 oameni. Adica 75 000 oameni. Se intampla un accident grav la doua saptamani sau unul pe luna? Atunci vorbim de cel putin doua masini, deci in jurul a 5 bolnavi / 150..300 000 de oameni. Deci probabilitatea este minim 1 / 30 000, poate mult mai mica.
Alta confuzie pe care ai facut-o este ca eu nu am calculat probabilitatea sa te infectezi. Nimeni nu poate calcula asta. Dar ce se poate calcula precis este ca DACA TE-AI INFECTAT, care este probabilitatea sa suferi ceva grav. Iar riscul este ENORM, URIAS, este de MII de ori mai mare decat pericolul in trafic. Asa ca luati sfatul lui Mircea Badea, protejati-va de coronavirus ca de naiba. Sau jucati o ruleta ruseasca cu 99 de gloante oarbe si unul, la alegere, intre o bila sau un glont in cap.
Comandantul actiunii a dat ordin ca, in pofida legislatiei in vigoare care impune efectuarea autopsiei tuturor mortilor in care cauza mortii nu este certa, sa inregistreye ca morti de covid pe toti cei cu test pozitiv si, asta-i chiar noaptea mintii, pe cei pentru care nu exista test dar doctorii considera ca ar fi suspiciuni de covid.
Comandantul actiunii a tolerat raportarea la gramada a testarilor cu retestarile. Cu toate ca noua lege intrata in vigoare pe 22 iulie impunea raportarea separata inca n-am vazut ca se aplica. De ce oare? Prostie nu este.
O gasca de „initiati” vor sa ne faca binele cu forta (da, asta-i masura comunista iar cine nu crede ca adevaratul comunism abia acum incepe se inseala amarnic). Acesti baieti sunt si ei prostiti la randul lor de altii mai smecheri care le-au dat tot felul de motive ca sa se creada mesianici si sa ia masuri aberante (ex. o gaselnita de curtea scolii a legitimat falsificarea testelor din laboratoarele de stat pentru scopul inalt de a creste nr de infectati astfel incat sa mai ciupim ceva fonduri ue; numai ca aia din serviciile vestice nu sunt veniti cu pluta si-au intors caruta-n drum de-a venit wernerul cu buza umflata). Iar explicatiile sunt specifice pe diferite paliere de putere si grade de … initiere.
Ca majoritatea celor care se invart in cercul puterii si Arafat este prins in plasa celor care-l controleaza. Atat.
Da, a facut mult bine pe zona organizarii sistemului medical de urgenta (si, n.b., a servit si acolo destule interese de a reusit mereu sa cada-n picioare) insa acum se dovedeste o sluga a ocultei din spatele „pandemiei” si face mult rau celor care isi doresc o lume normala in sensul traditional. De aplaudat il vor aplauda in continuare progresistii care sunt deja majoritari si care-si doresc cu ardoare sa se instaureze lumea noua durandu-i la basca de faptul ca aceasta este de fapt un totalitarim feroce, o dictatura digitala pe langa care sclavagismul antic a fost o poezie.
Conte, dupa ce ca vroiati sa fie ba prezident, ba premier, ati ajuns sa ii ziceti „Lady Arafat”. PRM oltenesc scrie pe voi 🙂
Am facut cunostinta, in anii’90, in urma unui accident auto grav pe Valea Prahovei, cu SMURD-ul care, abia infiintat, avea o unitate la Azuga(!). Parca urmaream filme americane, numai ca pe pe targa si, ulterior pe masa de operatie,ne aflam eu si sotia. Lucrurile au evoluat mult si in bine de atunci, insa asta nu face imposibil ca dl. Arafat, asa cum ne invata dl. Peter, sa – si fi atins gradul sau de incompetenta. Mai ales, asa cum ne invata un alt domn: puterea corupe, iar cea absoluta… ce sa mai vorbim!
Scuze, din anii ’80, pana prin 2000 si ceva deci, inclusiv in anii ’90, seful spitalului de ortopedie de la Azuga, era dr. Gheorghe Meghea, care in afara de faptul ca era de un profesionalism de exceptie, isi formase si o echipa atat de buna, incat spitalul ala, ajunsese sa fie cel mai bun din partea asta de Europa, pe specializarea ortopedie si recuperare traumatica!
la faza asta, Arafat n-a facut decat ca atunci, sa profite de existenta unui medic si a unui colectiv extrem de bine format, deja existenti! Sigur, nu e nimic rau in asta dar nu ar trebui sa i se dea mai multe merite lui Arafat, decat are…
Sincer, eu unul, nu stiu cat de medic este medicul Arafat: nu-i contest nici cunostiintele in domeniul medicinii, nici calitatile de organizator in domeniu! Dar ca medic care sa aiba de a face cu pacientii reali, ma tem ca si-a pierdut de mult indemanarea. Cu certitudine, capacitatea organizatorica a cuiva care intelege profesia, e esentiala! Dar hai sa dam cezarului ce-i al cezarului si specialistilor, indeferent de specialitate, ce-i al lor!
Locul lui Arafat, nu era si nu este la conducerea unei crize epidemiologice/virusologice, pentru simplul motiv ca nici pregatirea, nici experienta, nici macar cunostiintele profesionale de baza, nu-l califica pentru asa ceva!
Sigur, la nivelul unei comunitati formate din naufragiatii pe o insula uitata de lume, ginecologul e singurul care poate trata si racelile, si bolile cardiace, sa asiste la nasteri, sa faca… tot ce tine de medicina, fiind singurul specialist local in medicina!
Dar asa ceva, este inadmisibil sa se intample la nivelul unei tari, care se presupune ca are specialisti in toate domeniile posibile!!!
Asa ca eu zic ca la conducerea celor ce tin de pandemia actuala, trebuia pus un specialist in domeniu, nu un medic oarecare, fie el si cu notorietate!
Sa mai spun ca „la putere” e pnl si ca Arafat e membru marcant al partidului astuia? Ca Rafila, care e oricum mai specialist in domeniu decat Arafat, e si el infipt adanc in politica noastra damboviteana?
O criza se gestioneaza cu specialisti reali, care sa fie independenti de orice este in afara specialitatii lor!
Deci… in anii ’90, la Azuga, nu Arafat sau SMURD-ul lui faceau minuni ci, Meghea cu colectivul cu colextivul format de el!
1. Pot sa va dau dau dreptate in general, dar in particular pe mine si pe sotia mea ne-a salvat SMURD-ul. (ceea ce conteaza ptr. mine mai mult decat orice alte judecati despre ca ar fi facut altii in situatia respectiva).
2. Cred ca nu ati inteles altceva din postarea mea decat ceeace si dvs. apreciati la dl. Arafat: o buna capacitate organizatorica.
3. Mutand discutia in domeniul politic, desigur ar fi multe de spus.de ex.:orice guvern isi alege oamenii, cat mai priceputi posibil, dispusi sa joace cum li se canta, cu riscul, uneori, a pierderii credibilitati proprii. Dar, cred ca e dreptul fiecaruia dintre noi sa ne vindem competentele la pretul considerat a fi cat mai corect.
Hai sa privim chestiunea si altfel.
Dr. Arafat este un om competent, ambitios si orgolios. Are un EGO mare de tot. Poate si din cauza ca e palestinian, sau mai curand sigur.
Competenta lui, ca a oricui e limitata. Deci sa te astepti la miracole de la el e pueril.
Este secretar de stat de 14 ani( in August). Mai stiti un functionar superior atat de longeviv la noi? A mai fost unul, Ionel Ghergina, Secretar de Stat la Finante. El facea bugetele de pe vremea lui Impuscatu’
De ce e Arafat, ca si Gherghina la vremea lui, e atat de longeviv in functie, e de neinlocuit?
Nici pe departe.
Doar ca, nimeni, repet NIMENI, nu ravneste la functia asta.
Cred ca am fost suficient explicit.
Sigur, NIMENI nu e de neinlocuit, inclusiv Arafat. Pe de alta parte, la fel de adevarat – ba poate chiar inca mai adevarat – e ca mai binele e dusmanul de moarte al binelui!
Sper ca te gindesti la inlocuirea lui din pozitia anticovid, unde nu mi se pare nici mie ca a stralucit. Caci daca te gindesti la conducerea SMURD, precum sleitii astia de foame de la PNL, poate vii si cu niste argumente, nu?
Eu nu doresc sa-l schimb pe Arafat. Doar ca o pozitie ca a lui e una de uzura, dupa un timp performanta scade. De altfel se vede pe el.M-as bucura sa aiba un succesor pe masura.
Ma bucur ca privesti lucrurile echilibrat, fara patima, nu ca multi compatrioti( in special politicieni) care se grabesc sa arunce cu kkt.
Raspuns valabil si pentru nu conteaza la care apreciez ca nu e ofticos, calitate rara la neamul nostru.
Cu cativa ani in urma, o femeie cazuta cu mama ei pe niste coclauri prin Parang, a sunat mai bine de 3 ore la 112, cerand ajutor.
Salvamontul din zona, avea nevoie de peste 12 ore ca sa poata ajunge la locul accidentului si apoi, inca,,, nu se stie cat, sa faca salvarea efectiva. Plus orele de intoarcere la baza lor, plus timpul de transport la o unitate sanitara corespunzatoare. Una peste alta, ducea totul la peste 24 ore, in cazul cel mai bun!
Arafat a refuzat sa trimita un elicopter pentru salvare, pe motiv ca era noapte, era vant de 8 m/s, ca salvarea trebuia facuta exact la rasul stancii si in principiu, ca era un risc enorm, atat pentru aeronava cat si pentru eventualul echipaj pe care l-ar fi trimis, cu sanse de reusita sub 25%…
Pana la urma, femeia, care nu era lipsita de resurse materiale, a ajuns sa sune la o firma specializata, particulara, din Brasov, firma cu care colaboram si colaborez inca, in calitate de pilot pe unul dintre elicopterele ei.
Salvarea efectiva, a durat mai putin de 3 minute si femeile au fost salvate.
Ei, la doua zile dupa salvare, am fost anuntat ca voi fi anchetat pentru zbor neautorizat si punerea in pericol a unor vieti umane!
Din fericire pentru mine, zborul FUSESE autorizat si… nu numai ca n-am pus in pericol pe nimeni dar am salvat vieti umane!
Arafat, pe considerentul ca daca el zice ca nu se poate ridica un elicopter de salvare inseamna ca chiar nu se poate, s-a tinut de capul meu mai bine de 6 luni, numai din ambitie si orgoliu, atat la Departamentul Aviatiei Civile, cat si la mai multe parchete.
Nu i-a reusit sa suspende licenta de operator a patronului firmei si nici macar sa-mi suspende licenta mea de zbor!
E un tip vindicativ si nu stie nici sa lase de la el, nici sa ierte, nici sa uite. CU toate astea, nu-i neg meritele pe care in mod real le are!
Faptul ca e longeviv in pozitia pe care o are si ca nimeni nu ravneste sa-i ia locul, se datoreaza (justificat!), celor pe care le-a facut pentru medicina de urgenta din Romania. Nu e putin lucru, deloc! Il iubim sau nu pe Arafat, el e parintele SMURD, care salveaza zeci de mii de vieti anual! Nu de curuvirus dar asta e deja alta poveste…
Comparatia oferita de exemplul tau e schioapa: de cele mai multe ori, un privat poate face (pe banii lui!!!) mult mai multe – sau pur si simplu alte – chestii decit un sef, sefut sau sefulet de la stat (pe banii statului)
Inteligenta este reflectata de capacitatea de a reactiona bine intr-o situatie noua, zic unii,care cunosc.
Dl Ciuvica zicea despre un pedelac ‘sau este, sau ne crede pe noi”.
Iar unii zic ca daca e la ordin, nici nu mai trebuie sa gandesti sau sa raspunzi.
Rational, am prea putine date sigure pt a incadra pe respectivul Domn , mai mult sau mai putin, in cele de mai sus..dar ca perceptie senzitiva NU IMI MAI PLACE. Il percep tot ca pe un ne – si , pardon, anti-roman.
Incep as cred ca a facut bine doar ca ‘target” si ca „job description” nu ca ar IUBI romanii, sau, mai grav, oamenii.
Ma mai deranjeaza ceva si rational si senzitiv;nu il vad cerand scuze, avand dubii sau suferind .Toate astea nu mi-l fac nici uman, nici simpatic.
Ii doresc ce ne doreste si el nou si mai mult decat atat.
Doctorul Arafat, are o problema mare si vizibila: omul nu intelege democratia si nimic ce are legatura cu asta. De ce a acceptat rolul asta de cioclu si de ce s’a compromis, e fix problema lui, eu nu ii caut scuze, mi s’a luat de el ca de toti ciocli apocaliptici. Am iesit pentru el in strada in 2011 zile la rand in frig, nu imi pare rau azi, dar nu as mai face asta maine. Unii oameni la un moment dat trebuie sa plece, Arafat este unul dintre aia, mai ales ca nu este deloc un sfant cum este descris in randurile de mai sus, iar cu timpul si cand va veni timpul sa il arunce infernalul sistem cu care s’a compromis in groapa cu lei, va iesi multa mizerie la suprafata si tot atunci s’ar putea sa reveniti la aceste randuri scrise de domnia voastra aici!
Toate cele bune! 🙂
Daca Arafat ar fi avut pacatele pe care tu. mos Omida, le prorocesti ca vor iesi la iveala, l-ar fi terminat scirba aia de Victor Ciudatu in 2 timpi si 3 miscari, in cadrul operatiunii comandate (nu ma indoiesc) „Distrugeti imaginea lui Arafat” Numai ca toate „nuclearele” detonate in serialul de emisiuni dedicate cauzei, s-au dovedit a fi simple plesnitori si fisiieli cu miros de pucioasa. Pai daca ar fi existat munitia de care vorbesti, nu l-ar fi inzestrat corespunzator sefii operatiunii pe latraul de la Romania TV?
Dar, apropo, daca tot vorbesti de pacatele lui Arafat, care ne vor oripila curind, ai ceva concret sau esti si tu din compania fumicene-lacrimogene? Ca sa stiu cum ma adresez …
1.Nu sunt nici vocabularul uzual nici stilul uzual (elevat) al dlui A Radescu…
2.Obiectiv,Dl Arafat este de alt neam, alta religie, provenind dintr-un spatiu multicultural si o serparie de interese ale unor imperiisi diferite si nativi diferiti, spatiu cu un trecut incarcat de pacate grele ale natiilor ce s-au calcat pe gaturi pe acolo.Apoi distinsul domn, dintr-o familie buna , deci cu inftrmatie multa si diversa, vine, nu stim de ce, in alt spatiu multicultural(cum, bine spune Grig, dad vroia Romania de la capatul informational al Lumii lui, de ce nu la Bucuresti, capitala??) .Spatiul mioritic este al unei alte colonii unde populatia majoritara se afla ba in lupta, ba intr- atitudine ca in balada cu acelasi nume, ba in complex Stockholm, ba intr-o orientare model ‘toporul si padurea” fata de ‘Puterile Garante”.Puteri garante care sunt cam aceleasi cu cele ce isi imbarliga cozile in Estul Mediteranei, meleagurile de unde se trage Dl.Arafat.Apoi respectivul domn este apreciat si promovat 9poate, indirect si PROTEJAT la momentul Basescu, sa zicem) de organizari suprastatale ,in care aceleasi Puteri garante dicteaza.
Eu ,ca romanul prost, cu ambitii spre mediu, sunt foarte reticent la o astfel de personalitate, mai ales cand ceea ce face, per ansamblu, in opinia mea, DAUNEAZA tarii adoptive .E , la alt nivel de argumentare, si ideea articolului gazdei noastre, care per ansamblu il apreciaza si crediteaza.Dar, in fine, distinsa noastra gazda l-a creditat muuult timp si pe un alt personaj de prim plan, tot provenind dintr-o cultura diferita si tot cu aprecieri externe.
Pe scurt, TIMEO DANAOS….
Omul asta a fost format la Babes-Bolyai, s-a desavarsit la Tg. Mures, de unde cu greu a acceptat sa vina in Capitala, el vorbeste cu accent unguresc, nu ca un alt strain si in final, arata pe fata dispret fata de romani. Cred ca e destul.
Spui numai prostii! Aia cu „vorbeste cu accent unguresc” e monumentala! Gindeste un pic, ca nu musca! El a „aterizat” in Romania acum aproape 40 de ani si a invatat romana exact ca orice ardelean: cafia, ciapa, ciata, fiindca a trait doar in Ardeal. Cum, cind si unde sa fi invatat romana de Dambovita? Si daca am ajuns sa facem cuiva o vina din asta, probabil avem nevoie de un control.
Cit priveste dispretul lui fata de romani, alta prostie! Daca ar fi fost asa, Arafat ar fi fost plecat din Romania de cel putin 20 de ani La recunoasterea internationala a meritelor acestui om, ar fi putut cu mare usurinta sa gaseasca un popor pe care sa nu-l dispretuiasca asa cum crezi tu. In realitate, Arafat ii dispretuieste pe romani mai putin decit 90% dintre romanii insisi!
poate are vreo „recomandare’ sa stea pe aici; este o speculatie; dragoste cu sila nu prea se poate; deci, o fi si altceva?
Nu te-ai prins: ardelenii vorbesc cu accent unguresc…
@ IQ 100
E firesc sa ne punem intrebari, fel de fel. Dar cred ca la toate, daca sintem de buna-credinta, putem gasi raspunsuri rezonabile.
De ce a plecat din tara lui? Fiindca acolo nu putea sa ajunga la un nivel profesional inalt. De ce Romania si nu Franta? Pentru ca palaria hexagonala ar fi fost, totusi, prea mare. De ce Cluj si nu Bucuresti? Fiindca la momentul acela (si poate si acum) Clujul avea un pedigree superior.
De ce a venit la Bucuresti? Din cauza acelei doze de fanatism pe care unii i-au reprosat-o, si pe care nu o neg. Visul sau prinsese viata, contur, insa doar PE PLAN LOCAL. El isi dorea mai mult, ceva la nivel national, ceva grandios! Si asta nu se putea decit de la Bucuresti, si nici de-acolo nu i-a fost usor. I s-au pus nenumarate talpi, i s-a reprosat ca vrea putere (iata!). Cei mai vehementi opozanti erau, desigur, cei care dormeau in jilturi inalte si nu faceau nimic. Iar Arafat ii punea intr-o lumina proasta.
In fine, ca sa nu ma lungesc excesiv, sint evident de acord ca puterea corupe. Poate doar pe fanatici, nu!
Asa incit, ii inteleg pe toti acei care pastreaza rezerve fata de Arafat. Nu si pe cei care-si transforma, automat, suspiciunile, in sentinte!
P.S. L-am cunoscut personal, am discutat, am combatut. N-am avut niciun pix de la el, nici el de la mine, si nu ne-am disputat acelasi pix vreodata. Am fost, fara sa-mi propun, martor mai apropiat sau mai departat, la ascensiunea lui, dar n-am absolut niciun motiv sa incerc sa-i fiu avocat…
Parca nu mai suna precum comentariul de mai sus! Nici limbajul, nici ortografia.
Eu ti-am dat plus dar n-am sa inteleg in veci de ce ai mai multe minusuri decat plusuri la aprecieri, tinand cont de faptul ca ai dreptate…
Mersi de corectare, Grig.Sa vad daca am inteles acum.
Pe modelul „moldovenesc” :”ciubanul cu cupilul”