Destul ereticilor! Vade retro!
Â
Motto
Diavolul îl neagă pe Dumnezeu ca să-i afle pe cei care-l cred.
Apoi, pe aceia, îi înrolează în ceata sa de argati!
De-o vreme omenirea este asaltată de un virus ideologic care atacă, predilect, idioții.
„E bine”, veți zice! „Cu cât mai puțin idioți, cu atât o lume mai bună”!
Din păcate, nu e cazul cu acest virus. Pentru că el nu ucide, ci fortifică. Fortifică prostia și agresivitatea. Face din doi idioți mediocri un cretin optimizat. Și, prin această concatenare, reușește să dea unei minorități debile mintal o forță de majoritate posedată.
Apar peste tot, ca efect al infectării cu acest virus, grupări gălăgioase și intolerante puse pe schimbat lumea cu elucubrații care te lasă mut.
Mișcarea BLM (black lives matter) desființează secole de cultură, aruncă statui celebre de pe socluri și îl exmatriculează pe Shakespeare din manuale și universități.
Mișcarea LGBT (lesbian, gay, bisexual, transgender) nu se mulțumește să fie recunoscută și acceptată. Ea bate autoritar din picior, din tobe și cinele, revendicând tot mai mult și mai multe: desființarea familiei tradiționale, scoaterea din dicționare a cuvintelor mamă, tată, bărbat, femeie, masculin, feminin etc., pentru ca devălmășia sexuală și haosul identitar să garanteze pe deplin camuflarea anormalităților sale.
Mișcarea NA (new age) visează la o eră fără valori creÈ™tine.  Creștinismul îi pute, valorile acestuia o incomodează, noua ordine mondială ar trebui să fie, în viziunea sa, una agnostică și antihristică.
Parcă infernul s-a fisurat și supurează. Â Scurgeri sulfuroase pișă din cazane fumegânde, scoțând la iveală toate aceste mișcări demente, cu adepții lor demenți cu tot. Iar noi căscăm gura ca la teatru, de parcă am asista la o alegorie care nu ne atinge, cu zănatici ai tenebrelor urinând în pisoare sparte. Când, de fapt, pisoarele se află chiar deasupra capetelor noastre.
***
Ieri, deputații USR „“ PLUS „au votat împotriva acordării, aÈ™a cum este în legea bugetului de stat pe 2021, a sumei de aproape un milion de euro pentru schitul românesc Prodromu, de pe Sfântul Munte Athos„ (citat dintr-un articol publicat de știripesurse.ro, articol pe care vi-l recomand, dacă vreți să înțelegeți mai profund gravitatea și nemernicia gestului respectivilor deputați). Incredibil și inacceptabil!
După ce au fost cooptați la putere, acești neomarxiști insolenți cu educația făcută la fără frecvența facebook-ului – „stângă progresistă” cum îi alintă unii – s-au obrăznicit până într-atât încât nu doar că au început să lovească din toate pozițiile în Biserica Ortodoxă Română, dar o fac și ostentativ, la intimidare, ca să îndurereze cât mai „exemplar” sufletul românilor credincioși.
Tot ieri, un consilier local al USR „“ PLUS de la Sectorul 2 a solicitat schimbarea numelui parcului „Sfântul Ștefan” „cu numele unui fost primar PNL, a cărui dorință fusese ca parcul să poarte numele primului martir creÈ™tin„ (citat din același articol).
Dacă mai adăugăm la cele de mai sus refuzul acelorași neomarxiști de a jura pe Biblie când au fost învestiți în funcțiile publice pe care le dețin, precum și propunerea lui Dacian Cioloș de a se impozita veniturile bisericii, înțelegem limpede că nu avem de-a face cu niscaiva teribilisme de pițifelnici ci cu o adevărată „draciadă” menită să „îngroape tot ce înseamnă memorie, istorie, tradiție È™i continuitate„.
E, deja, prea mult! Acești eretici, apăruți din spaimele și deruta lipsei lor de credință, au ales ca, dacă ei nu au niciun Dumnezeu, să încerce să ne lase și pe noi fără Dumnezeul nostru.
Acest sacrilegiu nu trebuie permis!
USR „“ PLUS, ca o adunătură de iconoclaști isterici ce sunt, trebuie rejectați din politica românească înainte de a fi prea târziu.
Iar eu, direct, un singur mesaj le transmit: Destul ereticilor! Vade retro!
https://www.conteledesaintgermain.ro/destul-ereticilor-vade-retro/26-02-2021https://www.conteledesaintgermain.ro/wp-content/uploads/2021/02/Vade-retro.jpghttps://www.conteledesaintgermain.ro/wp-content/uploads/2021/02/Vade-retro-150x150.jpgEditorialeAntihrist,BLM,eretici,LGBT,Muntele Athos,New Age,parcul Sfantul Stefan,USR-PLUS,Vade retro satana Motto Diavolul îl neagă pe Dumnezeu ca să-i afle pe cei care-l cred. Apoi, pe aceia, îi înrolează în ceata sa de argati! De-o vreme omenirea este asaltată de un virus ideologic care atacă, predilect, idioții. 'E bine', veți zice! 'Cu cât mai puțin idioți, cu atât o lume mai bună'! Din păcate, nu...Contele de Saint Germain de Saint Germainsaintgermain66@yahoo.comAdministratorContele de Saint GermainComentarii prin Facebook:
Conte, ar fi interesant daca le-ati lua la purecat un pic originea.
Urmasii celor care au adus bolsevismul in anii 50 in România. Jinezi. Întelegeti, da? (sau chidani).
La purecat. Fiecaruia. Si numele, celor care si l-au românizat.
Cred ca vor fi surprize grozave!
Deja va citesc postarile ca pe un scenariu de film. Un regizor talentat ar da lovitura. Eroul, Robert Enneas, in rolul caruia ar putea juca de pilda Kevin Costner, a studiat si in URSS si in SUA. Le cunoaste meritele si partile slabe si sovieticilor si americanilor. Este pilot roman, crede in destinul natiei sale. Dupa revolutie, cauta justificari pentru neimplinirile Romaniei, care continua sa se prabuseasca. Nu isi explica de ce am intrat in NATO si de ce am acceptat ca Pactul de la Varsovia sa dispara. Incepe sa-i urasca tot mai sincer pe americani, pe care ii suspecteaza ca ne vor pieirea.
Investigatiile sale il duc la descoperiri socante: armata Romaniei era una dintre cele mai puternice si dotate din lume. Era inzestrata cu lasere gigantice, capabile sa topeasca un tanc inamic de la zeci de kilometri distanta. Afla ca intr-adevar, in august 1968, cand armata rosie era pe punctul de a invada RSR, arma-laser a romanilor a topit 15 tancuri sovietice dincolo de Prut, pe teritoriul RSS Moldovenesti. Sovieticii se sperie de moarte si retrag cele sase armate pregatite sa invadeze Romania. SUA intra in panica. Cum, romanii?!
Sovieticii nu uita si nu iarta. Il condamna pe Ceausescu la moarte in contumacie. Sentinta este executata pe 25 decembrie 1989 de coloana a V-a GRU si KGB in frunte cu Ion Iliescu, Silviu Brucan si Virgil Magureanu. Planul SUA este mult mai pervers. Ne invita in NATO, dar ne cer sa restructura armata si sa aruncam la gunoi tehnica sovietica. Ramanem cu o treime din trupe, din care partea operativa este trimisa pe post de carne de tun in Irak si Afganistan. In tara, avem 12 F-16 dezarmate, pentru paradele militare de 1 decembrie si Sf.Ilie.
Romania nu mai este aparata de romani, ci de SUA, Canada si UK, adica de trei din cei 5 care formeaza pentagrama anglo-saxona, alba si protestanta, „5 Eyes”. Noi suntem micimani de mana a treia, pusi la munca de jos. Robert Enneas descopera ca toata istoria militara a SUA este un sir de falsuri grosolane: debarcarea din Normandia a fost efectuata de polonezi, iar meritele si le-au adjudecat americanii. Europa occidentala a fost eliberata de irlandezi, scotieni, canadieni, polonezi, cehoslovaci, olandezi, belgieni, francezi si luxemburghezi, nicidecum de americani si englezi. Americanii nici nu au de fapt armata, ci o adunatura de baieti de mingi si de fete de bordel in uniforme militare. Cel putin jumatate din ei sunt homosexuali si lesbiene. CIA si FBI il incercuiesc pe Robert Enneas, care nu mai are scapare. Este arestat, dus in America si condamnat la 169 de ani de inchisoare pentru ca a reinfiintat in ilegalitate Noul Tratat de la Varsovia, impreuna cu rusii si bielorusii.
Poezia asta a fost scrisa de o eleva si publicata pe facebook. Dupa o scurta perioada de timp, i-a fost inchis contul. Nu stiu ce probleme o fi avut dupa asta si pe la scoala.
Distributi-o tuturor celor pe care ii cunoasteti. Sa fie printata si afisata discret in cat mai multe locuri publice : hipermarketuri, mall-uri, gari, mijloace de transport in comun ( autobuze, trenuri, metrou )… Gardienii si militienii de astazi sa o vada afisata de atatea ori inca sa ajunga sa o invete pe dinafara.
Să ne iertați eroi și bravi martiri
Că azi vă răsplătim cu risipiri:
O patrie vândută pe nimic
Și-n fruntea țării stând un inamic.
Despre valori nici nu mai amintim,
Goliți de sens și țintă noi murim!
Un neam ce-a părăsit un ideal
Sfințit cândva cu sânge în Ardeal.
Ce imn să mai rostim și ce cântări,
Când România zace-n dezbinări?
Ce horă să-mpletim și ce discurs,
Când, prin indiferență, timp s-a scurs?
Bătut de vânt, un tricolor cernit:
,,Plecați și voi?”, în loc de ,,Bun venit!”,
Pare-a-ntreba la margine de drum.
E pustiită patria de-acum.
Să fim onești în cel din urmă ceas,
Spunând piesei de teatru ,,Bun rămas!”
Nu mai e rost de măști și de-amăgiri,
E foamete de rugi și curățiri!
Să terminăm, vă rog, cu lamentări
Și să ne achităm prin asumări!
Atât ne-a mai rămas cât fi-vom jos:
Să ne-adâncim în taina lui Hristos!
@eu 03.03
Permite-mi, te rog, sa pun o pila: nu te mai lua De…Mezzo. E postul meu TV favorit.
Mai degraba p(r)ostul tau favorit
@Robert,
haideti sa va spun o poveste despre America pe care nu o veti auzi nicodata, decat aici si acum. O relatez pentru a doua oara in viata mea. Este o comoara atat de pretioasa, incat o port mereu lipita de inima. L-am cunoscut foarte bine pe ziaristul Radu Pascal de la Lumea comunista si dupa revolutie, de la Tinerama lui Max Banus, de la Europa Libera. Sa va relatez partea anecdotica a povestii. Radu Pascal era insurat cu Rodica Georgescu, colega lui de la revista Lumea, sora Mioarei Roman, sotia lui Petre Roman. In 1990, imediat dupa revolutie, Petre Roman, premierul Romaniei, i-a propus lui Radu Pascal, cumnatul lui, sa preia postul de ministru de Externe. Pascal avea pregatirea necesara. Era cel mai priceput ziarist in politica internationala, avea relatii, contacte la cel mai inalt nivel, in toate cancelariile marilor puteri. A refuzat, evident. Nu voia ca intrigantii sa-i scoata scheletele din dulap. A lucrat la o publicatie comunista. Nu mai conteaza ca Lumea era singurul mensual liber, intr-o presa inlantuita, in care puteai sa citesti despre absolut orice, fara oprelisti, in materie de politica externa. Despre razboiul din Afgansitan si pierderile militare ale URSS sau despre reformele din Polonia anilor ’80, despre revendicarile Sindicatului Solidaritatea si Lek Valesa.
Radu Pascal avea profilul unui erou anonim. In 1989 a fost trimis de revista Lumea la o documentare in Coreea de Nord. Au izbucnit evenimentele din China. A cerut aprobarea securistului de la ambasada RSR din Phenian sa plece la Beijing. N-a fost nicio problema. A prins piata Tiananmen in fierbere. A ajuns in prima linie ca reporter international. Cand tancurile puterii au pornit motoarele, manifestantii au spart randurile si au fugit in dezordine. A fost calcat in picioare si strivit de masa de protestatari. A avut bazinul rupt, a zacut mai bine de o ora pe asfalt. Un copil de 12-14 ani l-a pus pe bicicleta si l-a dus la spital. A fost recuperat dupa doua luni, in urma a trei sau patru operatii. Povestea a fost musamalizata de securistii din ambasadele RSR la Beijing si Phenian. Pascal a fost adus in tara in cea mai mare discretie.
Bun, sa trecem la problema. Radu Pascal era descendentul unei mari familii de boieri romani, cea a Pascalilor, cu mari mosii in Arges, la Budeasa si pe Valea Valsanului. In 1944, familiile boieresti din Tara Romaneasca au fost arestate de nazisti si internate in lagare din Germania. Radu Pascal avea trei ani. In 1945, lagarul in care a fost internata familia lui Pascal a fost eliberat de armata SUA. Pascal mi-a spus asa: „Un soldat urias, mi-a zambit si mi-a intins o ciocolata. Am mancat-o repede, cu ochii inchisi, in timp ce el imi mangaia parul. De atunci, pentru mine, America este un solat bland, care miroase a ciocolata”.
Domnule draga, draga domnule Robert, America a eliberat Europa de doua ori. Incercati sa nu uitati acest amanunt
@coco
America, n-a eliberat pe nimeni, niciodata. A participat la efortul de eliberare, da, dar n-a facut-o deloc dezinteresat!
Haideti sa nu ne mai luam dupa propaganda si sa vedem istoria, asa cum a fost!
La debarcarea din Normandia, „americanii” trimisi primii in bataia focurilor naziste pentru a fi ucisi, a testa terenul si a-i slabi pe cat posibil pe nemti, au fost de fapt polonezii generalului Sosabowski, refugiati in Anglia!
La „eliberarea” berlinului, rusii care incercuisera orasul, au trebuit sa stea pe loc pana s-au plictisit, pentru ca aranjamentul fusese ca americanii sa intre primii acolo si ei intarziau!
Etc, etc, etc…
Planul Marshall, sa fim seriosi, n-a avut nimic, nici filantropic, nici umanitar, in el!
Sa va mai amintesc ca la inceput, inainte de a se implica efectiv in razboi, americanii l-au finantat inclusiv pe Hitler, sigur, nu in mod deschis ci prin banci-suveica din Elvetia, care erau controlate de clanul Rotschield?
Si credeti-ma, aici nu e vorba nici de simpatiile, nici de antipatiile mele personale ci de adevarul istoric si va asigur ca atat cat mi-a stat in putinta, am studiat atat istoria reala, cat si pe cea a propagandei, din ambele parti!
@coco:
-america e un prezervativ cu gust de ananas.
(mare mitoman mai esti).
Dar cum a ajuns un ROMÂN intr-un lagar nazist?
Nu cumva NU era român?
NU cumva nici el, nici nevasta-sa, nici Mioara,nici Petrica de altfel, NU sînt români? Neulander va spune ceva?
Ce boieri români, nene….
A se scuti cu atîția „români” pur-sînge.
Cîntă la alta masa.
Am spus tuturor de aici, de o gramada de timp, ca politia NU e politie ci, mai prejos de militia comunista.
Multi, m-ati injurat.
Am spus tuturor de aici, de o gramada de timp, ca „justitia” e la mana justitiarului si ca Legea sijustitiabilul mu conteaza.
Multi, m-ati injurat.
Am spus tuturor de aici ca singura solutie e sa avem o justitie responsabila, responsabila inclusiv penal!
Pe nimeni nu a interesat.
Azi, vedem crime, sinucideri, falimente, imposibilitati de plata, o tara in care natiunea e din ce in ce mai mult in blocaj.
Nu va pasa.
Maine, va fi cineva apropiat voua, celor care credeti ca dirijati. Si nu veti avea cui cere intelegere sau macar un pic de comfort.
10, 50, 100 sau un milion, cei care se manifesta impotriva sistemului, sunt de luat in seama! Pentru ca manifestul lor, arata ca nu sunt de acord cu sistemul care se vrea impus!
Idiotenia copleseste lumea si Romania, se considera datoare a fi parte din aceasta idiotenie.
Se fabrica infractiuni, se fabrica dosare, se condamna oameni fara vina, doar pentru ca sunt incomozi cuiva.
Va place sa vorbiti de „stat de drept”, de „domnia legii”, de hotararile NEDISCUTABILE (????) ale instantelor, de democratie, de drepturi.
Chiar nu vedeti ca totul dovedeste o ipocrizie fara seaman, in care voi pretindeti ceva ce nu stiti ce e si in acelasi timp, pretindeti ca toti sa gandeasca la fel ca voi?
Cat de nemernici puteti fi, sa mai mergeti pe ideea de „corectitudine politica”, in conditiile in care vreti sa impuneti regulile voastre?
Vreti toleranta? Atunci tolerati-ma si pe mine care resping prin orice por al meu, homosexualitatea si care zic tiganului, tigan!
Sau toleranta voastra merge numai in sensul acceptarii a ce vreti voi, orice gand contrar, fiind interzis si sanctionat?
Vreti ca totul sa fie politically correct, sa nu generalizam, sa nu simtim decat pe undeva inaintea limitei de indignare, sa acceptam toate tampeniile, in ideea ca libertatea de exprimare e nelimitata
Nimic nu e nelimitat. In afara de Univers si prostie (citat din Einstein).
Atata timp cat imi pot exprima gandurile, aveti si voi ceva de castigat!
Daca gandurile mele impartasite voua sunt gresite, vi le scot din voi, pe cele bune ale voastre.
Daca sunt bune, le veti lua ca atare.
Dar asta presupune sa ganditi si sa intelegeti.
******
M-a enervat extrem comentariul unuia, care a facut niste afirmatii despre ceva ce-am scris, fara sa gandeasca.
Nu m-a enervat ca m-a contrazis!
M-a enervat ca m-a contrazis, cele ce a zis, de fapt confirmand spusele mele!
Si culmea, tot pe mine m-a prezentat ca prost!
******
Conte,
Credeti ca puteti face o selectie a comentariilor, in asa fel incat sa eliminati cretinismele?
Blogul domniei vostre, NU este public!
Legal, e ca si cum ati invita pe cineva in casa dumneavoastra, e o chestie privata.
Aveti dreptul de a sanctiona prin cenzura magariile si in cel mai rau caz, puteti fi injurat de cei cenzurati.
Legal, regulile sunt facute de dumneavoastra si cine vrea, le respecta, cine nu, e cenzurat sau blocat.
E „tarlaua” dumneavostra.
@Robert
Nu îi cereți domnului conte să cenzureze prostiile căci altfel cum vor ieÈ™i mai pregnant în evidență comentariile cu adevărat bune?
@Mihail
Prostiile? Nici prin gand nu mi-a trecut asa ceva!
Eu m-am referit strict la magarii, nu la prostii!
Prost, are voie sa fie oricine si cu totii, indiferent de cine-am fi, avem momentele noastre de prostie, e in natura noastra. Si prostia, nu poate fi real cenzurata, nicaieri, niciodata!
Dar magaria si ticalosia, pot si trebuie sa fie cenzurate uneori, macar pentru a mentine climatul general in limitele bunului simt si al decentei.
Bad Education (2019). Film socant si mai actual ca oricand. Ce se intampla si pe la noi prin majoritatea institutiilor. Poate recunoasteti „sistemul de operare” importat din occident.
Daca tot se sta in casa recomand un film, Bad Education (2019). Nu este documentar, dar este facut dupa fapte reale si arata cat de „tare” e sistemul occidental care se pare ca se duce draq mult mai repede decat ne asteptam noi. Ne mai miram cum s-a ajuns aici ….
@Robert,
productia de petrol a Siriei a fost de 22 milioane de tone pe an (380.000 barili pe zi) inainte de razboiul civil si a scazut la 95%. Rezervele de titei sunt neglijabile in comparatie cu tarile din Golf. Americanii mai pastreaza cca 1.000 de soldati in Siria care pazesc impreuna cu kurzii puturile de petrol din zona Deir-ez-Zor, incendiate de mai multe ori de ISIS. Nu pentru petrol au venit americanii in Siria.
Cum n-au venit nici in Afganistan pentru pamanturile rare de la Helmand, evaluate la 1.000 miliarde de dolari. Pe care le vor exploata chinezii
@coco
https://www.businessinsider.com/the-real-reason-for-the-afghan-war-2012-9
Gasiti aici, explicatii mult mai vaste decat v-as putea da eu.
Oricum ati lua-o, faptul ca americanii nu vor decat sa distruga in folosul marilor companii care de fapt conduc Statele Unite si intr-o oarecare masura si lumea, este de netagaduit.
Pe de alta parte, este vorba si de deschiderea unei cai „proprii”, terestre, spre Oceanul Indian, prin Marea Arabiei, FARA folosirea golfului Persic. Cale care sa fie sub control strict american.
Vedeti legatura dintre Siria, Iran (care inca le sta in drum) si Afganistan (care inca le sta in gat!)
Americanii pe care vreti sa-i prezentati drept victime, sunt orice, numai victime nu! Si sunt departe de a fi niste eroi! Iar la inteligenta strategica sau tactica, sunt varza!
Au tehnologie la nivel de varf, fara insa a fi „cei mai tari”.
Luati-le spionajul si serviciile secrete cat si capacitatea de a mai corupe si ramane armata formata, pe de o parte din cativa specialisti de cea mai inalta clasa si pe de alta, din sutele de mii de babuini, care la fel ca golanii membri ai unei anume nationalitati conlocuitoare de la noi, nu stiu decat sa-si arate muschii si sa jefuiasca.
Personal, ca ofiter de rezerva al Armatei Romane, nu dau doi bani pe americani!
Fosta Armata Romana, cand exista, inainte s-o distruga americanii pentru ca se temeau de ea, era infinit mai buna decat a lor!
Sa nu ma intelegeti gresit: in orice timpuri, chiar si atunci cand Armata Romana mai exista, Romania, de una singura, n-ar fi putut face nimic impotriva Americii! Ne dominau si pe atunci, atat prin numar, cat si prin tehnologia detinuta si intr-o confruntare cu ei, dispaream in cateva zile (fara folosirea armelor neconventionale). Dar tactic, strategic si prin pregatire, le eram cu 50 de capete mai sus!
La ei, tehnologia a avansat, pregatirea a stagnat iar tactica si strategia, s-au transferat de pe planul militar (unde oricum nu excelau), pe plan politic.
Dar cum politicul n-are legatura decat cu interesele de moment ale celor care formeaza aceasta clasa si cum asa-zisii „politicieni” sunt controlati si condusi de o anumita parte a economicului, totul s-a dus naibii!
Singurul loc legat de tactica militara, e cel al „invartelilor” care implica spionaj si mita. Atat.
Razboul in sine, e o arta. O arta pe care americanii n-o stapanesc si n-o vor stapani niciodata. Pentru ca presupune demnitate, onoare, vaste cunostiinte pe multe planuri, dedicatie pentru poporul servit, intelegerea scopurilor si in final, intelegere.
Americanii, n-au nimic din astea!
Au doar dorinta de a domina si nimic mai mult.
Sunt singurii de pe planeta, educati in felul asta. Toti ceilalti, nemtii, japonezii, rusii, afganii, TOTI, fara exceptie, in primul rand, pun, macar declarativ, cand e vorba de o interventie armata, ideea de A APARA ceva care tine de natie, natiune, popor.
In afara de americani, nimeni nu declanseaza un razboi in care urmeaza sa fie distruse milioane de vieti, doar pentru ca „asa vrea seful cel mare”!
Spionita americana, talentul lor real de a descoperi persoanele santajabile sau mituibile, le-au adus si le aduc unele foloas dar asta nu va tine la infinit!
Interesul american ADEVARAT, nu e sa cucereasca Planeta ci, ca americanul de rand (majoritar), sa traiasca liber si decent. Pentru ca in fapt, nu-i ameninta nimeni, in nici un fel!
Nu existau „teroristii arabi”, daca nu trimiteau grupurile de interese americane armata in Irak, de exemplu, ca sa le casapeasca nevestele, copii si parintii, sa le distruga scolile, spitalele, locasurile de cult si sa le calce in picioare traditiile, credinta si valorile lor! Nici macar un arab nu s-ar fi gandit sa zica ceva impotriva americii, daca americanii nu le distrugeau vietile si nu voiau sa le impuna „modelul” lor de viata, ca apoi, sa-i fure de ce aveau!
– Nu ma omor dupa comunism, n-am facut-o nici pe vremea cand eram membru de partid (de aia n-am intrat in PCR si am ramas secretar UTC si pe vremea cand aveam deja 2 copii);
– cunosc atat America, cat si Rusia, din interiorul lor, pentru ca in anumite momente ale vietii mele, am trait si am studiat si intr-o parte, si in cealalta si am si astazi, adevarati Prieteni, in ambele tari.
– Ambele tari, au parti extrem de bune si in contrapartida, extrem de rele, asa incat demonizarea vreuneia dintre ele, ar fi cel putin idioata!
Din propria-mi experienta, afirm cu tarie ca e mai multa democratie in Rusia sau China anului 2021, decat in America aceluiasi an.
Stiu, propaganda de inspiratie securist – americana, va invata cu totul altceva!
Dar eu, nu-mi permit sa ma iau dupa propaganda nimanui si sunt obligat sa discern de unul singur, conform formatiei, credintei, pregatirii si gandirii mele, pentru ca sunt constient ca viata, in special a mea (pentru mine), e drastic limitata ca intindere si nu vreau sa ajung s-o parasesc avand constienta ca am trait fiind marioneta cuiva.
In general,sincer, va urez sa continuati pe aceeasi linie a cautarii gaurilor in intimitatile oricui si sa traiti avand „fericirea” de a gasi ceva de care sa va agatati pentru a jigni.
V-am raspuns, pentru ca mi se pare a fi obligatia mea sa va arat ca nu sunt atat de dobitoc pe cat credeti dumneavoastra.
Si poate v-ar fi util sa intelegeti ca manipularea merge pana la un punct, punct care daca e depasit, pana si manipulatii iti devin dusmani de moarte!
Cred ca mai aveti de invatatinainte de a da lectii si un pic de modestie, nu v-ar strica!
Robert,
Fă-mă să-nțeleg.
Cu ce ți-a greÈ™it Coco?
@maxtor -4.03. -10.03
Multe scuze, pentru ca:
1. ti-am produs incurcaturi de intelegere cu exemplele, care, totusi, nu erau chiar la intamplare: vorbeam, prin comparatie, de doua populatii indigene, de origini diferite,traind in doua zone vecine, cucerite, la aceeasi data practic, de aceiasi colonizatori. Avand o EVOLUTIE istorica-intr-o durata relativ lunga, de cateva sute de ani- evident diferita; si, mai vorbeam si de o alta populatie vecina, necolonizata, care a ramas- NEEVOLUAND- la stadiul de dezvoltare de acum doua mii de ani.Data viitoare promit sa fiu mai pe intelesul tau.
2. nu-s sigur c-am inteles pilda cu vita si vikingii. Mai incerc.
3. faptul ca americanii imprastie democratie prin genocidare ma cam nelinisteste( dar, nici din p.d.v. gramatical nu-s tocmai O.K.: „genocidare” este un adjectiv, NU un substantiv. Mai pe inteles: pot avea intentii genocidare impotriva ta, dar nu pot sa-ti dau cu genocidu-n cap!)
@Robert, March 4th, 2021 at 11:03,
‘Ocupatia otomana a adus acolo, o pace care a durat peste 300 de ani, ani in care Siria si-a inceput renasterea, renastere curmata brusc de colonialismul francez (catolic) care, in timpurile moderne a fost inlocuit de cel american (tot catolic) si treptat, au dus tara la starea de ruina, in care este astazi’.
Poate precizati cand anume a devenit Siria colonie a SUA. Stiam ca e pe punctul de a deveni protectorat al Federatiei Ruse
SUA nu sunt tara catolica. Catolicii nu reprezinta decat 21% din populatie, in timp ce protesantii sunt crestinii majoritari, cu 47%
@coco
Americanii au atacat Siria, folosind eternul „interes national american”, in 2014, pentru a sprijini partidul de opozitie sirian si federatia siriei de Nord, in timpul razboiului intern de acolo. Evident, nu era treaba lor sa intervina in treburile interne ale vreunei tari cu care nici macar n-avea vreo vecinatate!
Singurul „interes national” american, era ca Siria avea petrol si ca cei sprijiniti de America, cumparau arme de la ei, de o gramada de ani, ca sa-si casapeasca proprii concetateni!
Cand muli in cadrul ONU au sarit in sus afland ca americanii au atacat practic fara nici un drept Siria, americanii „dres-o” penibil, afirmand ca de fapt ei luptau impotriva ISIS.
Ca sa nu fie lasati chiar de capul lor americanii, s-a format o coalitie militara formata dintr-o serie de armate partenere NATO, evident sub conducerea americana, ca sa continuie razboiul incepput de americani dar, cu ISIS, nu in favoarea cuiva din interiorul tarii. Ceea ce fireste, nu s-a intamplat chiar asa, pentru ca americanii tot ce-au vrut ei, au facut!
In 2016, in urma unei solicitari OFICIALE de ajutor militar din partea guvernului LEGITIM sirian, adresata rusiei (solicitare facuta in 2015!), si vazand ca americanii au intrat „neinvitati” si efectiv fara nici un drept, in Siria, au intervenit si rusii in razboiul de acolo!
*****
Atat catolicismul cat si protestantismul, au EXACT aceleasi baze! Pe la 1600, cand s-a incercat o organizare a catolicismului pe alte baze, in primul rand pentru a da puteri sporite Papei, o factiune s-a opus chestiei asteia devanind o secta in cadrul catolicismului si pentru ca au protestat la reformele propuse si in special la intarirea puterii Papei, au fost denumiti „Protestanti”.
De altfel, Vatican are si ambasadori si inalti clerici in America si protestantii, au la fel la Vatican, in ultimii cativa zeci de ani, protestantismul reintrand din ce in ce mai mult sub influenta Papei.
@Maxtor – 03.03 maorii?!
„maorii?!traditional se tatuau pe piele,prin colonizare au fost tatuati pe creier;du-te mata si canta-le de binefacere hawaienilor,vorbeste-le de unchiu sam ca poate ne scapa de tine.”
Doua nelamuriri:
1. Ce cauta neamtu’ n Bulgaria, recte maori in Hawaii? Sau, pentru ca tot eram prin Pacific…?
2. S-ar putea ca cei mai puternici sa-i invinga pe cei mai slabi, inclusiv prin rezistenta sporita fata de boli. Or fi chiar asa suparati hawaienii de azi pe Uncle Sam? Oricum, mi-am luat seama si n-am de gand sa calc pe-acolo pana nu si-or castiga independenta.
@Adrian Cristescu
-ai luat un exemplu la intamplare,am luat un exemplu la intamplare,na.
despre ce „civilizare” vorbesti,nu vezi ca omul alb e „varza pe varza”?
ia-ti mascutza,cipu si eutanasia!
„n-am de gand sa calc pe-acolo pana nu si-or castiga independenta.”
-foarte bine:unii se duc ca vita la maori sa le bea coca-cola altii se duc ca vikingii
( a fost un caz,un jevreu american eliberat post castro,eroul civilizator le ducea cubanezilor mijloace ilegale de radio-comunicatie,in scop civilizator;a gresit,americanii imprastie democratie prin genocidare).
@Robert 1.03.
1. As repeta o intrebare( ramasa fara raspuns), nu pentru a va contrazice, ci dorind sa largim subiectul: situatia omenirii de azi, pe TOATE continentele, ar fi fost mai buna fara colonialism? Nu cumva progresul( in cazul in care acceptam ca suntem in progres fata de anul 1500), se datoreaza victoriilor pe care cei mai puternici le-au avut in confruntarile cu cei mai slabi?( asta neinsemnand ca, de-a lungul istoriei, cei mai slabi n-au devenit , la un moment dat,cei puternici: vezi evreii si Israelul; China)? Reiau intrebarea anterioara: prin prisma rezultatelor colonialismului ( ca si a comparatiei cu ceea ce astazi sunt populatii(putine)in stadii primare de evolutie( cata o fi), nu cumva il diabolizam excesiv? Oare conceptul „bunului salbatic” nu e doar o imagine idilica? Oare care ar fi stadiul de dezvoltare al amerindienilor azi, fara prezenta colonialistilor albi? Atentie, ma refer la „dezvoltare”, nu la „fericire”, care ,intr-un sondaj Gallup din 2015 in randul populatiei din tarile lumii, pe primul loc pe regiuni era Africa(?!) si Asia pe doi, iar la tari, in ordine: Fiji, Columbia si Nigeria(!).
2. Tot ce-am scris mai sus nu are nici o relevanta vis-a-vis de neocolonialismul de azi, care nu mai e, macar in vorbe, o confruntare intre o populatie civilizatoare si una de salbatici. Azi alte legi guverneaza- teoretic- lumea. Numai ca cuvinte ca independenta, libertate, egalitate ( in drepturi), democratie, golite sunt de sens de catre neocolonialisti cu o maxima ipocrizie. Cei „vechi” ii asupreau pe salbatici declarandu-i inferiori si dandu-le margele de sticla. Cei „neo” ( ma refer la corporatiile multinationale) exploateaza tarile lumii declarandu-le „egalele” lor si facandu-le cadou sepci de baseball gauleiter-ilor locali instalati de ei. Putem spera ca cei mai puternici, invingandu-i pe cei mai slabi, (precum in istoria pe durata lunga) vor continua drumul spre evolutie al omenirii? Pot fortele „asa-zis progresiste” si care se manifesta din ce in ce mai vizibil, cu tot mai mult aplomb si cu tot mai multi „idioti utili” in siaj, sa intoarca sensul adevaratului progres in istorie? Nu e cazul sa mai precizez unde ne-am/ne situam noi in aceasta istorie.
@Adrian Cristescu
-esti un mondialist trotkist,
revolutia continua o maschezi prin vorbe goale,”progres”,”civilizatie”,”democratie”.
” pe TOATE continentele,”,mai,si p-ala sudic?!
-„sa intoarca sensul adevaratului progres in istorie?”
cand negrii in africa l-au decapitat pe chinezu shef de mina….
se pare ca solutia ta e un chibutzim de chibutzimi….se pare ca tu lucrezi in sfera serviciilor gen horeca…..
(hai sa spunem ca industria ospitalitatii „nu-si gaseste locul” la romani).
@maxtor 04.03.-10.11
Pe rand:
– pe cuvant ca nu. Eventual un „extermist de centru”( preluand autocaracterizare lui Radu C.).
– masca chiar e la moda, ce-ai cu ea?
– zau ca n-am golit eu vorbele-alea! Altii le-au dat de dusca, mai an!
– nu- s la curent cu intamplarea cu negrii si shefu’ de mina chinez. Ce sa fac, mai am si lipsuri.
– „chibutzim de chibutzimi”?!Shalom!
– sfera in care m-ai deconspirat ca lucrez e doar a „serviciilor”. Fara horeca. Retine pentru altadata!
A bon entendeur, good by!
@maxtor I-ai replicat fix ca-n anul 1990 in Piata Universitatii sau pe unde credeau oamenii ca-i vreo ” agora ” . Pe-atunci , daca nu-ti convenea ce spunea cineva , urlai in gura mare SECURISTULE si dracu-l lua p’ala ! Acum , ” mondialist trotkist” sau neomarxist , COMUNIST NU MAI E LA MODA .
@Adrian Cristescu
Tema propusa, in opinia mea, e extrem de ampla si nu poate fi abordata decat in doua feluri:
– Strict analitic, pe baza constatarii evolutiei istorice a civilizatiilor in parte, in ansamblul evolutiei civilizatiei istorice a civilizatiei in ansamblu. O asemenea abordare, cred ca este prerogativa specialistilor si necesita un volum imens de cercetare, nefiindu-ne accesibil noua, macar din cauza lipsei datelor complete, obiective si verificate, cat si din cauza lipsei timpului pentru asa ceva, noi avand cu totul alte preocupari profesionale.
– Subiectiv-analitic, luand in discutie tema dintr-o perspectiva mai ampla, istoric, filosofic, moral, tehnic si chiar religios, bazandu-ne mai putin pe cercetarea obiectiva si nemijlocita si mai mult pe propriile experiente, cunostiinte, capacitati de interpretare si perceptii subiective ale fenomenului, conform intelegerii fiecaruia dintre noi. Cel putin eu, doar in acest fel pot aborda tema propusa.
Asadar, fara pretentia ca parerile mele trebuie sa aiba valoarea unei sentinte sau ca se bazeaza pe cunoasterea vreunui adevar absolut, eu vad lucrurile cam asa:
1. Nu stiu sigur daca situatia omenirii de azi ar fi fost mai buna sau mai rea, fara colonialism. Sunt sigur insa, ca ar fi fost cu totul altfel!
In principiu, cred ca ar fi fost cu mult mai buna! Cat despre progresul inregistrat de omenire pana azi, fata de 1500, nu stiu ce sa zic. In lipsa conventiei intre noi privind definitia acceptata a cuvantului „progres”, pot spune ca in unele privinte este evident un progres (in privinta stiintelor fundamentale, ca matematica, fizica, chimia, biologie, etc, fapt care a dus la o dezvoltare asimptotica a tehnologiilor si tehnicii), in timp ce s-a inregistrat un regres cert in cele legate de morala, perceptie a valorilor, teluri pe termen lung in scopul dezvoltarii colective sau idealuri. Pe multe alte planuri, as observa o stagnare, asa incat unele lucruri, au ramas astazi, la acelasi nivel ca la 1500.
Altfel spus, s-a inregistrat un progres acceleratin domeniul realismului, un regres moderat in cel al umanismului si o stagnare pe plan subiectiv-filosofic.
Concret, nu, nu cred deloc ca progresul, in ansamblu, se datoreaza victoriilor pe care cei puternici le-au avut in confruntarile cu cei slabi! Punctual, e posibil sa se fi intamplat si asa insa la nivel global, ma tem ca lucrurile au stat exact invers si expansiunea coloniala privita in ansamblu, a pus mari piedici progresului si chiar a dus la regres, cei slabi devenind si mai slabi iar cei puternici, devenind si mai puternici!
Haideti sa ne uitam la Nordul Africii: azi, e praf si pulbere, macinat de razboaie fara sfarsit, atat interne cat si cauzate de „interesele nationale” ale americanilor, in timp ce cu 500, 1000, 2000 de ani in urma, formau unul dintre centrele civilizatiei mondiale! Sa va amintesc de distrugerile pricinuite zonei, de expansiunea romana, de colonialismul francez, englez sau american? Egiptenii vechi, detineau si foloseau pe scara larga tehnici medicale, inclusiv in domeniul chirurgiei, care abia in ultimii cateva zeci de ani au putut fi egalate de „civilizatia moderna”! La fel in domeniul matematicii, farmaciei, astronomiei, constructiilor, artelor sau filosofiei! Ce bun le-a adus lor colonialismul? Actuala Biblioteca Britanica impreuna cu cea a congresului American, cele mai mari din lumea prezenta, n-au impreuna nici o zecime din operele scrise ale planetei, raportat la populatia mondiala, fata de Biblioteca din Alexandria, distrusa definitiv si irecuperabil”¦ de colonisti!!
Haideti sa ne uitam daca vreti, la Grecia! Leagan al dezvoltarii civilizatiei mondiale, oaza a stiinelor si a filosofiei, patria democratiei, a fost adusa de colonialism, la starea de astazi, cea a unei ingramadiri de insule, unde principala sursa de venit, este turismul!
India? O tara in care stiinta si filosofia erau la ele acasa, in urma ocuparii coloniale, a ajuns o tara sursa de bogatii si inteligenta, pentru britanici, in timp ce majoritatea populatiei, a fost impinsa in cea mai crunta saracie. Oare ce si unde era regatul Britanic, fara India?
Africa de Sud, o tara bogata si linistita, cu oameni veseli si multumiti de vietile lor, care prospera prin propriile forte, a fost transformata de colonizarile succesive intr-un iad si abia acum, la multi ani distanta de la relativ recenta dobandire a independentei, a reinceput sa-si recupereze din cele ce-a pierdut din cauza colonizarii!
Triburile locale din Americi, pana la sosirea colonistilor, traiau in pace, aveau tehnologii extrem de dezvoltate si cu inalt grad de sofisticare in domeniul extractiv si al prelucrarii minereurilor cat si in cel medical, o baza matematica nici astazi pe deplin inteleasa, care i-a dus la descoperiri in domeniul astronomiei, pe care noi, astia „civilizati”, le confirmam treptat, cu fiecare an care trece, fara insa sa reusim sa descoperim CUM au ajuns ei sa-si dezvolte instrumentele fundamentale, ca matematica, fizica sau chimia! Astazi, ei n-au decat un acces extrem de limitat la „beneficiile” civilizatiei care-I inconjura, pe teritoriul Statelor Unite, fiind inca priviti ca niste animale exotice, care nu au dreptul decat la o libertate limitata.
Si exemplele de RAU adus pe toata planeta de colonialism, pot continua pe inca multe pagini!
Privind din alta perspectiva, haideti sa vedem CARE colonialism a adus mai multa distrugere si care mai putina, care a dus la o oarecare stabilitate a teritoriilor ocupate si care nu!
Privind din punctul acesta de vedere, vom vedea ca in cazul colonialismului de natura catolica, avem de-a face EXCLUSIV de distrugeri pe toate planurile si ZERO beneficii pentru ocupati, pe cand cel de alte orientari religioase (musulman, ortodox sau budhist), desi la randul lor au adus distrugeri, au mai avut si unele influente benefice, mici dar vizibile, asupra celor cotropiti.
Fara sa se limiteze la el, am sa dau doar exemplul ocupatiei otomane (musulmani), de prin anii 1500, asupra siriei, care dupa ocupatia cruciatilor (catolici), era aproape distrusa. Ocupatia otomana a adus acolo, o pace care a durat peste 300 de ani, ani in care Siria si-a inceput renasterea, renastere curmata brusc de colonialismul francez (catolic) care, in timpurile moderne a fost inlocuit de cel american (tot catolic) si treptat, au dus tara la starea de ruina, in care este astazi. Sigur, n-am punctat decat evenimentele istorice principale, n-am descris intregul parcurs istoric al tarii!
In principiu, cei puternici, au ajuns puternici, bazandu-se pe cunostiintele tehnice si stiintifice ale celor slabi (care in general fiind pasnici, nu au considerat ca ar trebui sa si le foloseasca ei insisi pentru a deveni puternici din punct de vedere militar). Ulterior, acesti puternici si-au folosit forta militara pentru a-I domina pe cei slabi si pentru a le anula sau macar pentru a le limita posibilitatile de a deveni la randul lor puternici si a reprezenta vreo amenintare serioasa.
Cateva cazuri punctuale, cum ar fi Israel, Japonia sau Australia, nu cred ca ar trebui sa aiba vreo relevanta in contextul asta, pentru ca aceste tari au devenit puternice, NUMAI CAND cotropitorii lor, au ajuns la concluzia ca-I pot controla in totalitate si cand acestia le-au dat voie, insa acest lucru s-a petrecut EXCLUSIV in folosul fostilor (si pana la urma inca actualilor), colonisti! Ca de asta au beneficiat / beneficiaza si populatiile statelor respective, este doar un efect secundar din punctul de vedere al „stapanilor”
Daca luam in discutie cele doua mari imperii existente actual, pe cel american si pe cel rus (China nefiind imperiu, pentru ca INCA nu s-a apucat sa cotropeasca militar mari natiuni din afara granitelor sale), observam cu usurinta ca Rusia, care are o istorie care se intinde pe multe milenii, s-a dezvoltat tehnic si stiintific prin propriile puteri, iar cand a ajuns la un anume grad de dezvoltare, s-a dezvoltat si militar, devenind puterea care este astazi, in timp ce Statele Unite, la scara istorica de termen lung, e „fabricata” recent dintr-o adunatura de brute de pe toate celelalte continente, care si-au folosit acumularile IN PRIMUL RAND pentru dezvoltarea cat mai rapida si masiva, pe plan militar, pentru a deveni o putere militara, apoi o mare putere militara si dorind sa devina singura putere militara!
Rusii au o civilizatie, o cultura, traditii, credinte, extrem de bine consolidate si PROPRII. De aici si relativul lor conservatorism si inertia in fata schimbarilor sociale bruste, rezistenta la orice le-ar putea schimba radical modul de viata format si consolidat pe parcursul mileniilor.
America, este un cumul de civilizatii, culturi, traditii, credinte, DELOC consolidate, nici una nefiindu-I proprie si de aceea inca se straduie sa le aduca pe toate acestea la un numitor comun, sa le niveleze, cumva. De aici rezulta „progresismul” american si adaptabilitatea lor la schimbarile sociale bruste, ei neavand nimic care sa fi fost creat si consolidat pe un lung parcurs al timpului.
Putinele „traditii” americane, la fel ca totul de acolo, isi are de fapt radacinile prin alte parti ale lumii.
Au cumparat inteligenta si abilitati din alte parti ale lumii si le-au pus etucheta „Made in USA” dar oricat ar pune ei etichete ca asta, „americanul” Venkatraman Ramakrishnan, laureat Nobel american pentru chimie, „americanul” Elie Wiesel, laureat Nobel american pentru pace sau „americanul” Igor Sikorski, inventatorul si producatorul american al unora dintre cele mai performante elicoptere, tot in India, Romania, respectiv Rusia, s-au nascut, au crescut, au studiat si s-au format!
SIgur, America le-a dat posibilitatile de afirmare si le-a creat conditiile de a-si desavarsi operele incepute la ei acasa si pentru asta, n-am cum sa zic ca America e lipsita de merite sau de contributii REALE la mersul inainte al lumii!
Realitatea e ca lumea, ca sa poata progresa si a se mentine in echilibru, are nevoie de ambele modele sociale, atat de cel american – progresist, cat si de cel rus- conservator!
La intrebarea dumneavoastra „care ar fi stadiul de dezvoltare al amerindienilor azi, fara prezenta colonialistilor albi”, am sa va raspund ca habar n-am!
Din cele putine care se stiu despre ei, presupun ca la un moment dat s-ar fi unit si ar fi devenit o mare natiune, care ar fi grabit prin contributiile sale, cu cel putin cateva sute de ani, progresul general al omenirii.
Pentru ca, sa fim seriosi: care naiba e stadiul lor de dezvoltare azi? Ca sunt tratati ca niste maimute ciudate care folosesc sporadic internetul si utilizeaza mai mult autoturisme si camionete in loc de cai si carute (fara sa fi renuntat la ele!), dar au un acces drastic limitat la educatie, la tratament medical si la functii publice?
In concluzie, concluzia mea, fireste, colonialismul, indiferent de cine-ar fi vorba, a fost inca de la inceputurile sale si ramane, cat se poate de rau si distructiv!
2. Nu, nu cred, de fapt sunt convins ca acest asa-zis „progresism”, NU poate avea ca efect vreun progres real al cuiva!
Progresul adevarat, nu se poate baza DECAT pe cunoastere, ori „progresismul” in discutie, e bazat EXCLUSIV pe acumulare materiala, chiar daca declarativ, are ca tinta o aducere a omenirii la un nivel de viata acceptabil si apoi nivelarea intregii societati omenesti acolo!
Pana la urma, tot de acumulare materiala e vorba, fie ca vor sau nu s-o recunoasca!
Ei s-au propus sa fie in totul „pe invers”! Ca e vorba de sex, de invatamant, de economie, de orice, la ei totul trebuie sa fie „pe invers” si vor sa impuna tutuor sa accepte cretinismul asta nemernic!
Idealul lor e Robin Hood!
Un Robin Hood redivivus, homosexual, partener de nadejde al serifului asupritor, care da in cap saracilor ca sa le ia avutul si sa-l dea la bogati, care impinge in valuri cu violenta, de pe barna care traverseaza raul, tot ce inseamna credinta, traditie, istorie, experienta, cunoastere, pentru a-si demonstra si impune forta batei cu care si-a propus sa-I domine pe toti cei care-I stau in drum.
Contrar acelui Robin Hood original, acest pervers e fundamental rau.
Omenirea, atat cat a putut sa evolueze, a facut-o in timp lung, experimentand, gresind, recunoscandu-si greselile si invatand din ele.
„Progresismul” asta pervers, vine dintr-un neant in care nu exista decat rautate, furie, ura, dispret, nesimtire si interes. Nu admite ca greseste, nici macar ca poate gresi!
Intrebarea dumneavoastra nescrisa dar usor de intuit „Dar oare nu eu sunt prost ca infierez „progresismul” si el, in fapt e bun dar nu-s eu in stare sa-l inteleg?” arata ca sunteti un Om inteligent, dotat cu multa decenta si bun simt care gandeste si care admite a priori ca poate gresi, chiar daca nu i-a spus nimeni explicit asa ceva!
Este exact atitudinea care genereaza progresul real!
Ei vor sa impuna si atat. E firesc sa intampine rezistenta, pentru ca nimeni nu accepta sa I se impuna ceva, chiar daca, sa zicem, lucrul impus ar fi bun pentru el. Pentru a face pe cineva sa accepte o oferta, trebuie intai sa fie lamurit ca acea oferta ii este benefica si ca-I este utila!
„Progresistii”, nu-si explica motivele, pentru ca nu au ce! E o simpla manifestare de forta si nimic mai mult, nejustificata si distructiva pentru toti, inclusiv pentru ei insisi!
Chiar daca pe termen foarte scurt si scurt ei si doar ei, pot castiga ceva, pe termen mediu si mai ales lung, toata lumea pierde!
Ei sunt in situatia hotului muritor de foame, care fura o suma imensa de bani: pe termen foarte scurt si scurt, devine foarte bogat, e in castig, isi cumpara de mancare si se indestuleaza, isi face unele placeri.
Dar dupa nu mult timp, vine militia, ii ia tot, inclusiv putinul pe care-l avea inainte de a se apuca sa fure si apoi, il arunca in puscarie, pe termen foarte lung! Cand iese, va trebui sa o ia de la capat si sa munceasca extrem de greu, pentru a recupera macar putinul pe care-l avea inainte de a se gandi sa fure. Dar deja e batran si sfarsitul vietii, il va prinde si mai sarac, din toate punctele de vedere, decat era inainte de a face tampenii!
Exact asa ii vad eu pe „progresistii” astia.
Si atat cat pot, asa cum pot, ma opun lor, pentru ca nu accept sa le fiu in vreun fel complice la ce va urma. Nici macar prin lipsa mea de reactie, nu vreau sa le fiu complice!
„Progresismul” asta, are doar doua cai pe care poate merge, ambele mult deviate de la parcursul firesc al vietii si societatii:
– Fie reusesc pe un termen oarecare, la scara istorica nu foarte lung, sa deturneze lumea de la cursul ei normal, cu efectul intarzierii evolutiei si al progresului real, cu zeci, chiar sute de ani si producand un numar incalculabil de victime,
– Fie intr-un termen relativ scurt, vor avea rolul meteoritului care se presupune ca a dus la disparitia dinozaurilor si va reusi sa distruga total si probabil definitiv viata inteligenta de pe planeta asta.
Calea de mijloc fiind cea a normalitatii care presupune inexistenta unei asemenea aberatii socio-ideologice, fireste, este exclusa!
Dincolo de „progresisti” si independenta de existenta lor, este problema marilor corporatii multinationale in forma dar cat se poate de mono-nationale, in fapt.
Lasand la o parte faptul mai mult sau mai putin dovedit ca „progresistii” exact acolo-si au originea, in multinationale, ramane realitatea crunta cu care ne confruntam astazi: aceste entitati, au preluat controlul unei mari parti a lumii!
Presedintii multor state, guverne intregi, parlamente, institutii de forta asa-zis nationale, au devenit doar niste extensii ale tentaculelor intereselor lor.
Aceste companii, au enorm dar in lacomia lor inimaginabila si de neconceput pentru o minte normala si care nu e lovita de dementa furioasa, vor si mai mult, vor totul!
Pentru ce? N-am idee. Pot specula dar cu siguranta n-as reusi sa ajung nici macar prin apropierea intelegerii mentalitatii lor, pentru simplul motiv ca eu nu sunt dement! A mi se cere sa le explic actiunile ar fi ca si cum mi s-ar cere sa empatizez cu ala de la Onesti, care a hacuit doi oameni care nu-i facusera si nu-l amenintasera cu nimic!
Pot intelege ca ala era furios din cauza unei hotarari judecatoresti aiurea, care i-a dat intreaga viata, si lui si familiei lui, peste cap!
Dar n-am cum intelege, oricat m-as stradui, de ce pentru asa ceva, au trebuit ucisi doi oameni si distruse niste familii, care n-aveau nici cea mai vaga legatura cu asta, dupa cum n-am cum intelege nici ce a obtinut sau spera sa obtina pentru sine sau pentru familia lui, ucigand pe cineva!
Exact la fel stau lucrurile pentru mine, si in cazul actiunilor multinationalelor si prin ricoseu, ale „progresistilor”. Oricat m-as stradui, n-am cum vedea finalitatea BENEFICA PENTRU CINEVA in toate astea. Din contra, vad cat se poate de clar ca finalul, pentru ca un final va exista, n-are cum fi decat unul masiv dezatruos pentru toata lumea, majoritatea victimelor fiind fara vina!
Asta, daca se continua pe linia asta evident si, daca nu cumva, se va produce la un moment dat, o trezire la realitate si o revenire neasteptata spre normalitate”¦
Cat despre locul in care ne situam noi in aceasta realitate”¦ Suntem in situatia porcilor: buni si pentru teste de laborator, si pentru mancat, si pentru utilizat ca protectie impotriva ursilor (pana ajunge la stapan, ursul ne mananca pe noi)
@Robert FELICITARI PENTRU O POSTARE DE MARE EXCEPTIE !!! Un adevarat compendiu de istorie a economiei mondiale , un compendiu al cauzelor ce-au dus la inaltarea unor natiuni si la distrugerea altora .N-am decat un cuvant de spus pentru aceasta lectie de cultura adresata multor minti luminate si-n special ale unor ” tineri frumosi si liberi ” : FELICITARI !
@Robert – 04.03.
Sarja de cavalerie nu numai bine instruita si dotata cu argumentatie de „ultima generatie” ci si cu cavalerism in dirijarea ” gloantelor” ( totusi, nu-i cumva o reactie cam disproportionata fata de micile mele „atacuri”, ce ar putea cadea sub incidenta legilor? Intreb si eu un jurist!), mi-a bulversat firava aparare si m-a trimis in transee. Inainte de a flutura steagul alb, va trimit ultimele sageti ( neotravite-n.b.) pe care le mai gasesc prin tolbe. In paralel, caut si punctele comune pentru un armistitiu cat mai putin rusinos pentru mine. Prin urmare:
Pct. 1.
– Incerc sa constat pozitiile pe care ne situam: dumneavoastra sunteti un sustinator fervent al anticolonialismului, luand in considerare totusi, cam cu juma”™ de gura, posibile beneficii punctuale; eu, considerand ca progresul, in istorie, a fost rezultatul victoriilor celor mai puternici in confruntarile cu cei mai slabi ( generand colonialism) si, pe cale de consecinta, acceptand rezultatele pozitive practice (cred eu), pe termen lung, ale acestuia din urma. Dar, in acelasi timp, dezavuand metodele prin care s-a ajuns la ele. ( Un fel, comod, de :”si cu burta plina si cu sunca-n pod!). Avantaj dumneavoastra!
– daca discutam inainte de borna 1500, nu am explicatie de ce, personal, nu cunosc sa fi fost pusa „stampila” de „colonialist” creatorilor unor mari imperii: roman, persan, a lui Alexandru , otoman, etc.Care, cam asta faceau.
– acceptand, ca si dumneavoastra, progresul – chiar si numai pentru stiinte, tehnologii – al „realismului” – dupa anul 1500, va provoc sa revedeti toate realizarile de pana atunci ale „bunilor salbatici” ( horribile dictu), nici macar cunoscuti, darmite contaminati de catre viitorii colonialisti. In ambele Americi, in Africa, Australia , in mari zone din Asia. Ce i-a impiedicat s-o faca? In conditiile in care, la acea data, catedralele Europei erau practic terminate „“ unele, in Anglia, apucasera sa fie si distruse in razboaiele religioase iar Renasterea inflorise deja.
– nu m-as hazarda sa compar cunostintele detinute , la anul de referinta, in domenii ca medicina, astronomia, matematicile, filozofia, artele, muzica, s.a. in continentele mentionate, cu cele dezvoltate in diverse zone ale Europei, cu influentele arabe binevenite ( vorbesc de arabii „colonialisti” ai sudului Spaniei). Cat despre curente filozofico „“ religioase n-a prea fost vorba, exceptand cele generate in India si imprejurimi.Ele n-au sustinut, insa, si o creativitate practica a populatiei, exagerand meditatia si incurajand, indirect, non-actiunea. Expansiunea colonialista a unor tari europene, preponderant maritime, a fost un impuls vital de cucerire a noi teritorii, pentru propria lor dezvoltare. Totul, pe baza superioritatii tehnologice. Numai ca, pentru a exploata bogatiile identificate in noile teritorii, a trebui ca, pe de-o parte sa-si subordoneze populatiile locale- pentru a le face ascultatoare si a le pune la lucru si, pe de alta parte, sa dezvolte infrastructura „“ pentru a drena bogatiile-, sa creeze scoli pentru a avea lucratori educati, sa organizeze administrativ tarile cucerite, inclusiv armata locala, pentru a-si asigura dominatia, etc. Intr-un cuvant, sa le „civilizeze”. Evident, dupa model European, considerat mult superior celui local, cel care tinuse populatiile respective in paupertate si stagnare. Iar rezultatele, dupa 500 de ani, eu le consider, tanda pe manda, ca dau cu plus( nu, nu e vorba de”¦ ).
– nu-mi pot insusi idea ca cei slabi le-au furnizat propriile cunostinte (din toate domeniile)-pe care le detineau- tocmai cuceritorilor lor, dintr-un masochism greu de inteles. Pentru mine e mai simplu sa accept ca fiecare s-a luptat cu ce-a avut ( in toate domeniile) iar cei mai puternici si mai bine dotati au castigat.
– ajungand in actualitate: ce impiedica popoarele „dezrobite” sa se dezvolte reluandu-si ,eventual, traditiile milenare? Poate singura pe care o cultiva cu aplecare este de a se macelari intr-un ritm neatins de colonialisti ( care, oameni practici, n-aveau nici un interes sa-si omoare mana de lucru ieftina). Ce-i impiedica sa inoveze in stiinta si tehnologie, sa descopere vaccinuri ( nu doar sa furnizeze boli), sa gandeasca si construiasca echipamente performante ( nu doar ca forta de munca), sa creeze teorii stiintifice, s.a.? Doar „greaua mostenire”? De ce popoare ca cel japonez, chinez, dupa secole de autarhie si somnolenta tehnologica, dupa WWII au preluat prin copiere tot ce s-a putut din occident si acum se bat cu acesta de la egal la egal( ca sa fiu indulgent cu „ai nostri”!) Cred ca imaginea idilica privind viata multumita a indigenilor, inainte de aparitia colonistilor care le-a tulburat-o ,e nerealista. Razboaiele tribale erau o normalitate, asa cum antropofagia facea parte din obiceiurile „culturale” ale unora. Desigur, ” fericirea” e un concept foarte subiectiv: un cetatean traind izolat in varful dealului cu familia lui, mancand natural din ceea ce cultiva si obtine de la animalele ograzii , studiind cerul pentru a intelege ciclurile naturii- lucru necesar in cultivarea plantelor-, fara mijloace tehnologice de comunicare/ informare, aparandu-se cu furca de animalele salbatice si de vecinii mai hoti, utilizand sarea in locul pastei de dinti si ceaiurile de plante in locul medicamentelor, cu closetul in fundul curtii, apa de la put si lumina de la opait, s-ar putea declara ” fericit” in fata unui reporter TV; iar acesta chiar s-ar putea sa-l inteleaga , dorindu-si parca si el asa mod de viata. Pana ajunge inapoi la oras.
Pct.2.
Ader,cu o singura rezerva (citez: „de pe barna care traverseaza raul”…Pai, „Barna” se scrie cu litera mare,chiar foarte mare oriunde se intalneste cuvantul, conf. Pro-dex-ului!), la toate aprecierile dumneavoastra privind „progresismul” si consecintele lui. Cu cateva completari:
– Fac deosebirea intre „progres”, pe care-l consider procesul de evolutie continua- cu suisuri si coborasuri- a omenirii, ca rezultat al eforturilor comune -de multe ori subconstiente si fara un scop final ale acesteia. Si „progresism”, un curent ce pare a fi neo-marxist- neleninist , cu un scop pe care poate nici promotorii lui nu-l inteleg si care cel putin la prima vedere, incearca doar distrugerea bazelor „traditionale( deloc retrograde)ale civilizatiei existente, exibandu-i partile ei „rele”. Este ceea ce vedem , zi de zi, la „progresistii” locali, ce ne prezinta , fericiti, bilantul distrugerilor constructelor existente, intr-o emulatie imbecila.
– „Masor” progresul, prin statistici la nivel mondial: cresterea duratei medii de viata; scaderea mortalitatii infantile; scaderea deceselor ca urmare a foametei, razboaielor, bolilor endemice, sclaviei, s.a.; reducerea analfabetismului odata cu cresterea accesului la educatie; imbunatairea situatiei persoanelor defavorizate, etc. ( evit sa ma refer si la evolutia unora „rele”: droguri, violenta, etc., oricum mai putine!)
Dar, oricat am tras de timp, a venit momentul solicitarii armistitiului mentionat, ce sper sa ia in considerare eforturile de a va tine piept, pe masura resurselor limitate de care dispun. In lipsa unui steag alb, voi imprumuta o batistuta de la R.B. Suprafata e echivalenta.
P.S.1- Odata cu semnarea armistitiului, va multumesc pentru aprecierile explicite. Si reciproca e adevarata!
P.S.2- Pentru eficientizarea comunicarii, va propun pentru viitor utilizarea „tu-tu” „“ ului ( honi soit qui mal y pense!).
P.S.3 „“ Un raspuns intarziat la o intrebare personala: nu mi-e cunocut numele.
Da, într-o tâmpită contemplare. Ä‚È™tia suntem!
Să vină,…de undeva, să ne spună cât de nespălați suntem noi românii dar avem romi cu care ne mândrim, îi aÈ™teaptă granturi fără număr de la UE.
@Robert
Volt-ul romanesc a fost ingaduit acum cateva zile, acesta dupa ce depusese cererea autoritatilor acum un an. vezi linkul https://www.voltromania.org
Nu as lua in deradere, tineretul cretin sau in curs de cretinizare adera masiv. La fel cum au aderat acum ceva ani 160000 la Reset Romania precursorii putzopalmistilor cu gleznele goale si cu trotineta electrica care (cacofonie potrivita la locul potrivit) , ca si raia, nu te lasa sa traiesti pana nu le treci pe la nas cu dosul de palma. Acum sper ca ati inteles ca nu e vorba de un dos de palma fizic asa din incheietura (desi nu m-as da in laturi daca as avea vreunul la indemana) ci de unul zdravan verbal sau in scris adresat direct lor si nu in locuri caldute ca acesta unde nu suntem deranjati practic de niciunul dintre ei, ci pe cat posibil in locuri publice. Trebuiesc a fi umiliti si injositi mai bine zis adusi acolo unde le este locul, in rahat. Eu unul m-am cam saturat de prostia lor crunta, obraznicia lor, tupeul lor nesfarsit , incurajat de prostia celorlati care le sorb vorbele convinsi ca toate frustarile lor de masturbatori se datoresc intodeauna altora. M-am saturat si de cretinii care, indiferent de varsta, voteaza cu tampitii care promit si le fac celorlalti rau iar nu lor bine. Am vazut pensionari amarati, umili, care la intrebarea reporterilor referitoare la pensie spuneau ca nu e bine 40% ca ‘nu-i de unde maica’ si ca se multumesc si cu 10%. dar cand veni vorba de salariile bugetarilor sau de ajutoarele sociale deveneau lei paralei. M-am saturat de ura, de nesimtire, de obraznicie si din pacate nu vad o alta iesire decat ‘dosul de palma’. La fel cum o musca proaspat intoarsa de la cacastoare ca sa-ti tulbure tihna la masa nu poate fi convinsa cu argumente ci doar cu pliciul. Si asta pana nu e prea tarziu.
@eu
Eu ma refeream la infiintarea partidului, nu la data inregistrarii lui in Romania, stiut fiind ca orice porcarie inventata pe afara, mai devreme sau mai tarziu (mai devreme, de obicei), e adoptata de cretinii locali.
Cu siguranta nu (mai) indraznesc sa iau in deradere asa ceva!
Cu mare desamagire, si eu am constatat si constat zilnic, ca atitudinea pensionarilor este departe de a fi una potrivita situatiei actuale din tara. Sigur, si printre dansii se mai gasesc oameni capabili de a intelege realitatea pe care o traversam dar majoritatea lor, se lasa umiliti si culmea, le cauta justificari celor care-i batjocoresc.
Va inselati, blogul asta, nu e mereu „un loc caldut”: periodic, apar si pe aici, chiar destui, adepti ai noii „ideologii” care-si face un titlu de glorie din respingerea oricarei normalitati.
Aparitia lor depinde de tema aleasa de Conte si de importanta unor evenimente (alegeri, manifestatii, etc)
Dosul de palma, in cazul celor in discutie, trebuie neaparat sa fie unul fizic, pentru ca ei reactioneaza la argumente, la umilintele sau la injosirile pe care le-ar putea aduce cineva lor, cam la fel cum ar reactiona un bou la injuraturi.
Lipsa celui mai elementar bun simt si lipsa minimei ratiuni sau logici la aceste vietuitoare, e atat de crunta, incat sunt imuni la orice nu-i atinge fizic.
Uitati-va la voiculescu, de la sanatate: dovedirea publica a falsurilor legate de studiile sale, devoalarea publica a nimicniciei, prostiei si incompetentei lui, n-au valorat pentru el nici cat o ceapa degerata si a continuat sa ne sfideze pe toti, ca si cum n-am exista.
Dar cand l-a inghesuit un pic avocata Sosoaica, la Nasta, a fugit sfaraindu-i calcaiele!
Sau uitati-va la stelian ion de la justitie: facut de ocara si in fata (la CSM) si public, practic spunandu-i-se in fata ca e un dobitoc incompetent si nemernic, le-a ras tuturor in nas si a continuat sa-si faca mendrele in continuare, neabatut si fara sa-i crape obrazul de rusine.
Pentru ca jigodiile astea, n-au nimic uman in ele, nici macar rusine. Dar de frica pumnului in ochi, sigur stiu!
Nu indemn pe nimeni la violenta, sa fim bine intelesi! Trebuie sa li se rupa oasele, unul cate unul, cu blandete!
Si da, asta pana nu e prea tarziu.
@REE,
1. Am să renunț la formele de reverență (È™i te invit să faci la fel). În fond, ne învârtim amândoi în jurul vârstei de 60 de ani.
2. Mi-a plăcut formularea „…unul câte unul, cu blândețe!”. Mi-a adus aminte de Alexandru Stark. Se zice că pe când realiza emisiunea Reflector, în vremurile de înfierare (cu mânie proletară) a celor care făceau „provizii” de alimente, s-a dus cu cameramanul la o „coadă” la măsline. Iese din Alimentară un domn la vreo 60 de ani, îmbrăcat cu gust, având în brațe o pungă mare cu măsline. Stark se apropie È™i-l întreabă:
-Ce faceți cu atâtea măsline?
-Mi le bag în cur.
-CUM??? (reacționează indignat Stark)
-Uite-așa: una câte una…
3. Prin anii ’60, dacă memoria nu-mi joacă feste, a început, în teritoriile palestiniene, aÈ™a numita „intifada pietrelor” (astea aveau la îndemână È™i erau È™i gratis). Te-ai gandit vreodată că noi, fiind patria țuicii, am putea avea „intifada prunelor”?
Imaginează-ți fiecare om, femeie sau bărbat, având prin buzunare 3-4 prune. Imaginează-ți o „poaie” de prune în direcția oricărui politician veros venit la o tăiere de panglică sau whatever…
Abia atunci se vor gândi de două ori dacă deciziile luate le vor mai permite vreo apariție publică sau nu.
4. Vezi că, undeva în comentariile tale, ai confundat Groenlanda cu Islanda.
@Nucu Neagu
1- De acord
3- Cred ca in situatia de fata, tot bolovanii ar fi mai buni. Ar fi pacat sa se iroseasca niste fruncte bune si utile, pe niste capatani seci si stricate.
4- Multumesc pentru rectificare!
…o „ploaie” de prune…
@Robert
Vad ca am ajuns la o opinie comuna referitoare la necesitatea sub o forma sau alta a ‘dosului de palma’. Totusi, referitor la locul caldut , simt nevoia sa vin cu clarificari. Da , sunt de acord ca am avut parte de adversari din cealalta parte, mai mult sau mai putin vehementi, mai mult sau mai putin abili, mai mult sau mai putin inteligenti dar niciodata, cel putin atat cat tin minte, nu s-a ajuns la limitele obrazniciei , nesimtirii, jegului de care dau dovada cei din afara. Nu numai datorita contelui care metine limitele bunului simt pe blog dar si datorita calitatii adversarilor. Imi puteti da un exemplu de aici comparabil cu Seider, Valceanu sau De Mezzo? Sau scarbosul de Rares? Lupta cu cei de aici e comoda, calduta si ineficienta pentru ca efectele sunt minime. Lupta adevarata trebuie facuta cu adevaratii adversari si cu multi ”spectatori” ca sa aiba cat de cat un rezultat.
@eu
N-as zice ca unii care mai apar pe aici, sunt mai prejos decat jigodiile amintite de dumneavoastra.
Pe de o parte, sunt de acord ca efectele „luptei” de aici sunt minime (mai degraba limitate), din cauza audientei reduse dar pe de alta parte, nu pot fi de acord ca aceia la care ma refer eu, sunt de alta calitate, oarecum superioara, celor enumerati de dumneavoastra!
Diferenta esentiala dintre ei, nu o constituie nici bunul simt, nici vehementa, nici inteligenta (sau lipsa ei), nici obraznicia ci modul in care se desfasoara comunicarea.
In situatia dialogului direct, purtat fie la TV/radio, fie in public, javrele pomenite, pot si fac totul spre a-si „elimina” adversarul, prin tonul ridicat, invective, deturnarea temei, turuiala continua si inepta, etc.
In situatia de aici, adresarea fiind exclusiv in scris, tactica lor n-are cum functiona! Intr-o „cearta” dintre noi doi, ne place sau nu, trebuie sa citim argumentele celuilalt, argumente deja cenzurate de Conte! In acelasi timp, pentru cei care asista la discutia noastra, raman scrise cele sustinute de fiecare si acestia, analizeaza spusele fiecaruia, dandu-ne sau nu, fiecaruia dreptate sau obrobriu.
Ne putem injura unul pe celalalt, ne putem contrazice, mai mult sau mai putin argumentat dar, sub nici o forma nu ne putem nici acoperi, nici sterge unul celuilalt, postarile, oricat ne-am dori-o!
De aceea schimbul de idei aici, e mai civilizat si aparent, mai calm decat daca s-ar petrece fata in fata.
Daca unul dintre noi i-ar raspunde celuilalt cu invective dar fara sa argumenteze ceva in vreun fel, imediat ar fi taxat de ceilalti, ceea ce e imposibil in „viata reala”, unde ar castiga cel care racneste mai tare si unde marea majoritate a celor din audienta, receptioneaza doar franturi din spusele „combatantilor”.
Aici, scripta manent si din cauza asta, pana si idiotii de care ziceati, ar fi fortati sa-si argumenteze pozitiile si sa-si tempereze injuriile, posibilitatea „anihilarii” celuilalt neexistand sau, existand exclusiv bazata pe forta argumentelor!
PS Scuze, dar cei pomeniti de dumneavoastra imi sunt atat de antipatici si-mi provoaca atata sila, incat chiar n-am forta necesara sa le pronunt sau scriu numele, nici macar cu litera mica!
@Robert,
În teritoriile palestiniene pietrele au atras gloanțe de cauciuc È™i, câteodată, chiar plumbi. EÈ™ti jurist, aÈ™a că spune mai bine în ce constă riscul dacă se folosesc prune.
@Nucu Neagu
In principiu, nu ar trebui sa fie consecinte juridice.
Sa zicem ca la excesul cotidian de zel al „oamenilor legii”, s-ar ajunge la niste amenzi pentru tulburarea linistii publice.
In extremis, daca se gaseste vreun procuror zelos sa accepte sa deschida un dosar penal pentru asa ceva, mai mult de incaierare, cu efectul sanctionarii tuturor, inclusiv a victimelor, cu amenda penala sau… nu cred ca mai mult de cateva luni cu suspendare (limitele speciale fiind de la 3 luni la un an), n-are ce sa se intample.
Oricum, in cazul folosirii prunelor, nu prea sunt alte riscuri in afara de risipa fructelor!
In cazul bolovanilor, lucrurile se complica, ajungandu-se chiar la multi ani de puscarie, in functie de leziuni, de zile de spitalizare, etc…
Diferenta esentiala, e ca folosind bolovanii, se scapa sigur si mult mai eficient de javre!
@eu ” Am vazut pensionari amarati, umili, care la intrebarea reporterilor referitoare la pensie spuneau ca nu e bine 40% ca „˜nu-i de unde maica”™ si ca se multumesc si cu 10%. dar cand veni vorba de salariile bugetarilor sau de ajutoarele sociale deveneau lei paralei. ” Te-oi fi saturat dumneata insa , acei pensionari amarati acceptand acea marire de doar 10% si spunand ca ” nu-i d e und e maica ” , nu faceau altceva decat sa exprime ceea ce le-a fost INOCULAT TOATA VIATA LOR IN CREIER SI CONSTIINTA : daca patria-i in suferinta , musai trebuie sa suferi si tu…daca esti patriot adevarat . Acei pensionari amarati deveneau lei paralei deoarece toata viata lor asta au fost invatati sa creada : cand patria-i in suferinta , TOTI trebuie s a renuntam la unele …privilegii banesti si erau lei paralei taman pentru ca-i revolta aceasta neparticipare la „suferinta ” patriei a BUGETARILOR .Ma rog , asta-i parerea mea , asa inteleg eu cuvintele si a titudinea acelor pensionari amarati . Daca-i o parere gresita sau nu… ” M-am saturat de ura, de nesimtire, de obraznicie si din pacate nu vad o alta iesire decat „˜dosul de palma”™.” Nu esti singurul insa , pana la alte campanii electorale mai e suficienta vreme cat sa fie uitata pana si-aceasta revolta a dumitale .
@Marian
Nu ma refeream la acel gen de pensionari cu bun simt si naivi la care va ganditi. Eu ma refer la cei care, cu buna stiinta, acceptau scaderea pensie in schimbul satisfactiei jegoase, chiar daca uneori indreptatite, de a li se face altora rau. Sunt aceia care au votat incantati cu Muia. Sunt aceia care juisau de satisfactie la scena cu aruncatului cu bani la picioarelor adevaratilor amarati in scopul umilirii lor. Si apropo, n-am nici o simpatie fata de unul care manipulat sau nu ii baga in mod prostesc in aceeasi oala pe toti bugetarii dorindu-le din inima si acestora tot raul din lume. Din contra, instinctiv, am niste mancarimi in palma.
asta-i freaca si p-aia care te intreaba de masca,de ce nu o ai pe figura,ii roade pizma „neparticiparii” la efortul colectivist.
@Robert-27.02
Vazand vehementa anticolonialista din interventia dvs., ma simt tentat sa incerc niste bemoluri. Pentru o mai buna intelegere, imi declar, inca de la inceput, oroarea profunda fata de tot ce inseamna crime impotriva umanitatii, asa cum sunt ele definite in legile internationale; si, chiar daca definitia este relativ noua, am acelasi sentiment, indiferent ca ma gandesc la cele apartinand timpurile moderne sau istoriei contemporane. Deci:
– cuceririle colonialiste care au fost partase la progresul omenirii dar si care au produs, totodata, milioane de victime, sclavie, etc. ar fi de condamnat astazi, analizand rezultatele, nu din punct de vedere moral, ci „la rece”? Populatii intregi urmase ale victimelor acelor razboaie dar si participante la progresul inregistrat in lume, n-au astazi o viata mai buna decat ar fi avut-o ramasi liberi? Mai exista inca triburi traind natural,la nivelul necesitatilor primare, neafectate de colonialism, in Amazonia, Noua Guinee.( Cu observatia ca unii dintre cercetatorii ce au incercat sa-i ajute in evolutie au fost mancati, conform obiceiurilor culturale locale). Nu cumva o parte din cei colonizati ar fi avut o „evolutie” asemanatoare?
– sa comparam evolutia maorilor din Noua Zeelanda cu a vecinilor aborigeni din Australia (la care v-ati si referit). E o mare diferenta, desi avand de-a face, si unii si altii, cu aceiasi colonisti, in aceeasi perioada. Maorii, integrati evolutiei tarii lor, pastarandu-si, totodata cu mandrie, traditiile; aborigenii australieni refuzand evolutia, marginalizati datorita comportamentului, victime ale alcoolului si drogurilor (aduse, e drept, de catre colonisti care, insa, pastreaza moderatia in consum). Traind, asa cum ati spus, in „parcuri tematice”, ceva mai urat decat „indienii americani”(Pare o evolutie asemanatoare).
– facem cu usurinta bilantul victimelor colonialismului, pe durata a cca. 300 de ani. Dar hai sa privim macar la cele 100 de zile din Rwanda anului 1994: cca. 1 milion de morti, adica cca. 10.000/zi. Un masacru efectuat de catre populatia hutu impotriva tutsi. Adica, negri africani contra negri africani.Si a fost necesara interventia fostilor colonialisti pentru a opri masacrele. Sa nu ne amagim cu formula: „efectele colonialismului”. Conflictele tribale au existat si continua sa existe si inainte, si in timpul si dupa colonizare. Cu o mica diferenta, insa: s-a trecut de la sulite si arcuri cu sageti la kalasnikoave ( chiar daca sub suzeranitate turceasca, romanii din cele trei provincii istorice, sub conducerea unor viteji voievozi, isi taiau reciproc capetele cu multa apetenta, intru unitatea neamului).
– si, sa nu-i uitam nici pe „colonialistii” care s-au macelarit si intre ei, de-a lungul secolelor, destul de putin grijulii fata de populatia civila – de aceeasi culoare de data asta (probabil, ca sa n-avem vorbe!)- cu scoruri de zeci de milioane de victime.
Ceea ce vreau sa spun este ca violenta, existenta in natura noastra „umana” a fost exercitata, cu brio de-a lungul secolelor, teoretic ( uneori si practic), in favoarea progresului. A ajuns insa ca, stimulata de „eliberarea” morala castigata in anii ’60 -70 de catre tineri pe baricade – mai ales vis-a-vis de biserica- sa produca efecte contrarii ( inca nu si victime la propriu)- si ale caror inceputuri le simtim deja pe pielea noastra, si sub aceeasi flamura: PROGRES!
Nu exclud ca tot ce-am scris poate fi si o opinie a unuia deja expirat.
@Adrian Cristescu
Desi in cele scrise mai sus sunt unele nuante care ar merita discutate pentru o mai buna clarificare, in esenta, nu am de gand si nici nu am de ce sa va contrazic, fiind de acord cu cele mentionate.
Problema este ca eu nu m-am referit la colonialism in general ci strict si punctual la modul in care au inteles primii „americani” sa macelareasca si apoi sa-i izoleze pe locuitorii de drept(initial pasnici pana cand s-a inceput exterminarea lor), ai teritoriilor pe care ei le doreau.
Sigur ca e istorie si pe principiul „nu-i condamni pe copii pentru faptele stranosilor lor”, n-as fi mentionat deloc acest fapt, daca astazi, in realitatea anului 2021, n-ar fi mentinuta cu o ipocrizie absolut mizerabila, in SUA, care se bate cu caramida-n piept cu atitudinea sa „toleranta” fata de toti si de toate, aceeasi atitudine de ura fata de amerindieni si de izolare a lor in rezervatii!
Mai mult, „copii” acelor stramosi salbatici, cu alte metode, continua si astazi, prin diferite parti ale lumii, sa subjuge si sa distruga intregi popoare, avand dorinta aproape deschis declarata, de a-si subjuga intreaga planeta!
Bun, sa zicem ca pana la urma, nici asta nu m-ar interesa dar cand tara mea este victima expansiunii si lacomiei fara limite, americane, cu efectele pe care le simtim din plin cu totii, problema, evident ca devine una personala, cu atat mai mult cu cat este evident ca ce urmeaza, va fi cu mult mai rau!
in primul rand in „rwanda” au ajuns sa se inmulteasca dupa distrugerea relatiilor sociale traditionale,vina colonialismului care a dat liber la futai.
maxtor e cu hutu pentru ca suna mai bine decat tutzi,in rest e o chestiune interna.
maorii?!
traditional se tatuau pe piele,prin colonizare au fost tatuati pe creier;
du-te mata si canta-le de binefacere hawaienilor,vorbeste-le de unchiu sam ca poate ne scapa de tine.
„”eliberarea” morala castigata in anii „™60 -70 ”
-se pare ca vorbesti de pedofilul Cohn-Bendit si de 1968….
(de eliberarea americii de care kissinger si „dechiderea” catre china).
apropos,nu cereau la 10 august „o tara ca afara”?!
da,in Iran poponaru atarna de felinar,la arabi curva moare cu piatra de caldaram in cap ,pe caldaram.
o tara ca afara-gargara vomata in creier sec.expresia e de o parsivenie nebanuita-„afara” e visul celor de la mititica…
-vor vrea transport gratis spre marte!
„camuflarea anormalităților sale” – pe mine precizarea asta m-a uns pe suflet. Chiar a disparut bunul simt care ne spune ce e normal si ce anormal? Stam intr-o contemplare talamba si nu putem spune „imparatul e gol”?
@Ana Luca
Faptul ca scriem pe aici si pe aiurea incercand sa aratam si altora ce e normal si ce nu (in acceptiunea fiecaruia dintre noi, evident!), ar trebui sa arate ca nu stam in nici un fel de contemplare, fie ea si talamba.
Iar de aratat cu degetul spre personaj si de strigat ca imparatul e gol de tot, si de vesminte, si prin interior, o facem cu totii, inca de cand ne-am apucat fiecare sa scriem aici!
Deci, pana la urma, ce ne reprosati?
Vă reproÈ™ăm că, deÈ™i spuneți că È™tiți tot, o faceți intrun stil de nu mai înțelege nimeni nimic.
@Maria ” Asta depinde dupa…facultati ” cum ar spune Victor , fecioru’ lu’Balosu !
@1 27.02
De acord cu principiul, dar tot istoria, cea recenta, ne-a invatat ca pana sa se-ntoarca bumerangul cu marca WWII, f’o 20 milioane dintre noi care ASTEPTAU, n-au mai apucat sa-l vada! Oare care-i solutia? Sa privim la cer sperand ca doar-doar s-o intoarce ? Dar daca e un „one-way ticket boomerang”, de fabricatie noua, facut sa ne poarte pe „noi culmi de civilizatie, bunastare si ( ghici ce ?) PROGRES”?! Iar noi vom ramane, cu ochii-n soare, pe noile culmi pe care ne vom trezi. Daca o vom face candva si, daca da, poate nu prea tarziu! Iar cand folosesc „vom”, ma gandesc nu la cei cativa dumiriti de pe-aici, ci la o eventuala masa critica elocventa in vorbe si ferma in atitudine. Nu pretind c-as detine raspunsul la intrebare si, cu atat mai putin nu-mi permit a vorbi in numele celorlalti privitori. E doar un comentariu poate cam dubitativ, fata de v textul viguros al Contelui.Pe care, vorba cuiva, „il sustin’ Pe bune!BN8z
Nu pot sa nu remarc, intr-un text plin de indignare absolut justificata, sclipirea unui mic giuvaer lingvistic: suculenta sintagma „draciada”. Sunt curios, stimate Conte, ce a generat-o: subconstientul colectiv traco – dac sau, mai spre zilele noastre, amintirea celebrei competitii ce insotea anuala „cantarire” a Romaniei Socialiste; sau, de ce nu, chiar mai sus-pomenitul Dacian (cel ce ne-a prea-fericit cu partidul „cruce”)? In rest, „nos jeunes comme les coniferes”!
„Ateii s-au nascut, dar s-au nascut degeaba.”
Petre Tutea
@unu
Cu iertare pentru ca va contrazic credinta in Putea dar
omul ala, numai normal n-a fost! Un tip numai la extreme, trecand de la adularea extremei stangi, la cea a extremei drepte. E greu sa creada cineva care stie ceva despre el, in „filosofia” lui!
Pe de alta parte, nimeni nu se naste „degeaba”!
Si pe de cu totul alta parte, nimeni nu se naste nici ateu, nici credincios! Astea tin de educatie in primul rand, de intelegere in al doilea rand si de identitatea pe care fiecare si-o gaseste intr-una dintre directii.
Eu unul, respect pe oricine care crede in ceva, orice, cu convingere!
Mi-e teama de cei care nu cred in nimic, pentru ca niciodata nu stiu la ce ma pot astepta din partea lor…
Cei de la usr+, nu sunt satanisti! E o greseala sa fie etichetati asa: ar insemna ca-i creditam cu o credinta si nu e cazul!
Satanistii, cred in satana, impotriva Domnului! Dar accepta ca exista Domnul, altfel satanismul, nu si-ar avea sensul! La fel cum crestinul, crede in existenta satanei, pentru ca asta e descrisa in Cartea de capatai!
Satanist sau crezator in Creator, pana la urma, e o manifestare a orientarii fiecaruia: unii spre rau, altii spre bine.
Reprezentantii actuali ai New Age, nu au credinta in nimic.
Sunt lobotomizati. Nu mai gandesc, nu mai inteleg nimic!
Crestin fiind, mi-e mila de ei si ma rog Domnului sa le arate calea cea buna sau macar sa-i ierte.
Om al legii fiind, le doresc sa aiba soarta pe care ei ne-o doresc noua si pe care o merita din plin: teama, dezradacinare, catuse, puscarie, umilinte!
usr+ e o organizatie a unora care n=au avut si nu au capacitatea de a gandi. Ei, doar indeplinesc ordine si atat. Nici macar instinctul, nevoia de auto-aparare a animalului, nu mai functioneaza la ei! Ordinul si atat.
Ei nu sunt satanisti, desi reprezinta Satana! Se cred atei, desi au fost botezati si si-au certificat casatoriile in fata Domnului! Nici macar atei nu sunt!
Si-au pierdut calitatea de Oameni si noi, nu-i mai putem judeca pentru ca nu-i putem intelege.
Nu trebuie sa-i distrugem pentru ca sunt altfel decat noi!
Trebuie sa-i distrugem, pentru ca trebuie sa ne aparam de distrugerea noastra de catre ei!
Nimeni nu intelege motivatia intima a paduchilor care-si aleg drept gazde oamenii dar daca nu aveau alegerea asta, oamenii nu se gandeau sa-i distruga!
O mostra de toleranta creÈ™tină. Nu stiam de acest citat si nu i -as sprijini eternitatea.
O mica lamurire, de ce nu (mai) sunt crestin:
in urma unei practici si a unor lecturi, dintre care semnificative mi se par;
https://secretelezeilor.ro/inventatorii-crestinismului/
https://ziarulrealitatea.ro/un-act-de-acuzare-adevarat-impotriva-evreilor/
si desiguro carte condamanabila si condamnata, (deci mai greu de accesat) pt accentele antisemite dar care mi se pare f. utila pt descifrarea satanismelor pre crestine: ‘Controversa Sionului”, de Douglas Reed
Pegra necalificata, repetenta si inculta de la USR/PLUS, ca parte a coalitiei de guvernare, a pus Schitul Prodromu de la Sfantul Munte pe acelasi taler al balantei cu institutul revolutiei romane si cu institutul levantului, doua mici gauri negre care recompenseaza o mana de sinecuristi ai puterii. Analfabetii lui Barna si Ciolos nu stiu un fapt capital: Muntele Athos este inclus in patrimoniul UNESCO de 33 de ani. Tot muntele, cu manastirile si schiturile lui, inslusiv cele romanesti, Prodromu si Lacu, cu iarba lui, cu sacalii lui aurii, cu pietrele lui, cu peisajele si plajele lui. Athosul este republica autonoma monastica in cadrul Republicii Elene si parte a Uniunii Europene.
Asta face automat, ca Schitul Prodromu sa capete rol de ambasada culturala si spirituala a Romaniei pe Muntele Athos. 1 milion de euro ar fi trebuit sa dea tara pentru Prodromu, iar otrepele lui Barna si Ciolos au zis nu, ca are sponsori destui schitul, in frunte cu Becali. Stiti de ce medicii din Romania au avut pana ieri-alalta salarii atat de mici? Pentru ca Ceausescu personal a zis ca medicii castiga suficient din spagi, asa ca statul isi ia mana de pe ei. Asta este mentalitatea useristilor, atata au inteles ei din spiritualitatea poporului roman.
Stiti care e culmea? Clanul Nasuilor din Viseul de Jos, care a dat o armata de activisti ai partidului comunist si de securisti, din randul caruia provine larva aia mica si rea, Claudiu Nasui, si-a facut o biserica maramuresana pe mosie, la iesirea din Viseu, spre Sighetu Marmatiei. Biserica se vede din tren, pe dreapta, pe dealul impadurit pe care se ridica viloaiele clanului. Lumea ii priveste cu piosenie si se mira de cat de credinciosi pot fi nasuii, daca au biserica in batatura casei. Acum sunt absolut convins, dupa ce am vazut ce zace in capul lui Claudiu Nasui, ca neamurile lui isi tin in biserica slanina, branza si tuica.
De expozitia de sculptura satanisto- MK de la Primaria Sectorului 1 ce ziceti?
IQ 100- 27.02.
Pai, eu as zice ce ziceam si cand eram ceva mai mic: „Ora zece a sosit, omu’negru a venit! Rog tinerii progresisti sa observe ca utilizam, avant la lettre, identitatea de gen, desi la treaba cu rasa mai aveam ceva lipsuri; dar pe care le-am remediat pe parcurs. Pe cuvant de pionier!
@Adrian Cristescu
-problema cu primaria s1 e ca ACUM toti artistii plastici,impresarii lor TREBUIE sa se ceara in expozitie
FIX ACOLO!
(sa traga ei la sorti care e primul…)
pizdaritza a facut o discriminare pentru ca asa a vrut curu ei,
o discriminare INTRE ARTISTI(!).nu ne cacam in gustul clotilldei,ne pisham pe abilitatile ei-votul nu aduce si competenta!
(pe „novatori” sa-i tzie la ea acasa,in cada ei cu sirena!
catzi copii i-au murit,nu a inteles?!)
Surprinzator si incredibil e faptul ca cei care stau in spatele acestor miscari de care pomeneati, inclusiv cele politice, de genul USR-PLUS de la noi, nu cunosc principiul bumerangului. Istoria e plina de astfel de exemple.
@1
Vorbiti cumva de unii care cer si vor sa impuna toleranta dar care locuiesc pe un teritoriu pe care l-au cucerit cu violenta extrema impotriva unor bastinasi care initial nu li s-au opus in nici un fel?
Vorbiti cumva de unii care cer si vor sa impuna toleranta dar tin nativii de pe teritoriul pe care ei l-au ocupat samavolnic, in rezervatii, ca pe animalele exotice?
Despre ce „principiu al bumerangului” vorbiti, cand e vorba de asa fiinte???
ma rog, asa-i, dar acesta(bumerangul) se reintoarce descriind o elipsa cu o anumita lungime; in speta, timpul. Daca aveti 30 de ani, va felicit, veti apuca sa vedeti lovitura de maciuca primita de astia; din pacate multi nu vom mai avea aceasta placere. Suntem prea batrani. Dementa aceasta va dura minim doua decenii. Mda…
Wag the dog jn varianta mioritica! Pardon usr-ista!
Nu È™tiu de ce mergem după fenta È™i punem botul la vrăjelile ăstora! Chestia asta cu banii pt muntele Athos este coada câinelui lui Alcibideu, tăiată de mai multe ori pentru ca noi chibitii( unora le pute gura altora picioarele) sa nu fim atenți la fenta maximă ce va urma în curând!
Si nu ma refer la educație ci la privatizarea din sănătate!
Nu È™tiu dacă ați observat, unii dintre voi da, dar multe firme de medicamente au fost achiziționate de către Allianz ! Care surpriza vrea sa cumpere È™i niÈ™te spitale, sau măcar acțiuni la spitale pentru a putea participa pe urma la privatizarea sănătății!
Al nostru român verde Raed este lăsat sa îÈ™i facă damblaua cu smurd-ul ( jucaria proprie ) pentru a nu comenta atunci când acest ( caut un epitet sugestiv) trist făcut din laba È™i cărat de muÈ™te la mă-sa, aka Voiculescu sa sara la interval cu privatizarea sistemului nostru de sănătate!
Puteți râde, ironiza mi se rupe! De ce? Am o asigurare de sănătate privata tare!
Si asta e numai începutul!
Becali va completa suma lipsa, fiți siguri dar aÈ™teaptă PaÈ™tele sa para mai dramatic!
@Psd-istul
Allianz, nu are ca actionar printre cei principali, pe Ion Tiriac?
Hmmm… interesant!
Sincer pe mine nu ma interesează acționariatul! Oricum eu o părere buna despre mustăcios nu am din motive personale!
Problema este simpla! Asigurările vor controla spitalele È™i tot ele vor incasa bani de la asigurați! Basca subvențiile de la stat pentru persoanele defavorizate!
Revin la soluția propusa de mine acum ceva timp!
NiÈ™te lumânări aprinse de niÈ™te oameni fără de păcat la Sf Mina È™i dracii vor dispărea!
Eu nu sunt fără de păcat, dar aÈ™tept din mulțimea celor care postează aici pe cel fără de păcat sa ne salveze! Oare exista?
@Psd-istul
Pai, ar cam trebui sa ne intereseze si actionariatul, daca vrem sa intelegem ceva…
Spre exemplu, in cazul Allianz, cele mai multe actiuni pe un singur nume, sunt detinute de Fondul Guvernamental de pensii al statului German. Asta nu inseamna ca are si cele mai multe actiuni in fapt, pentru ca multi dintre ceilalti detinatori de actiuni, persoane juridice, au pachete de actiuni achizitionate pe mai multe nume… care de fapt au aceiasi patroni! (exemplu: „Vanguard”, care detine actiuni la Alliantz, si pe numele Vanguard Total International, si pe Vanguard Developed Markets)
Ideea e ca desi la prima vedere pare ca Allianz e germana, de facto este o corporatie cat se poate de americana!
Noi tot vorbim de suveranitate nationala, de autodeterminare, de independenta fata de „partenerul strategic” dar, daca luam un pic lucrurile la puricat, observam cu usurinta ca Romania nu mai detine nimic in propria tara si ca aproape totul, cu mici dar notabile exceptii, cum ar fi Dacia Renault si inca cateva, care apartin altor straini, apartine americanilor!
Daca vedem realitatea asa cum este, o sa intelegem si de ce americanii (inclusiv prin ambasadorul american la Bucuresti), ne trateaza asa si ne arata cat se poate de clar ca ne fac un favor ca ne tolereaza in Romania!
Cat de capii si dusi cu pluta sa fim, incat sa ne imaginam ca in conditiile in care tara le apartine americanilor, ei ne-ar lasa pe noi sa ne facem de cap aici, pe proprietatea lor??
Cum sa pretindem sa avem administratori, de la presedinte pana la cel mai marunt primar de comuna, care sa reprezinte alte interese decat cele americane?
Din pacate, a lupta pentru o asa-zisa independenta nationala, pentru vreun ideal de-al nostru, e utopic azi, in conditiile actuale.
Americanii fac ce vor aici si dicteaza, pentru simplul motiv ca Romania le apartine aproape integral si au si acte in regula, cu care pot dovedi asta!
Acte semnate de asa-zisii guvernanti romani, care de la iliescu pana la johannis, ne-au vandut pe bucati, cand pe fata, cand pe ascuns.
Cand nastase a anuntat semnarea tratatului cu NATO si cu UE, romanii au sarit in sus de fericire, ca niste babuini la vederea bananelor dupa o saptamana de foame!
Semnalele trase de unii (printre care ma numar si eu),la vremea respectiva, ca integrarea in NATO si UE reprezinta primul pas spre sinuciderea colectiva a romaniei, au fost inabusite in urletele de indignare ale „deontologilor”, care ne numeau cu scarba nedisimulata, „comunisti”, „retrograzi”, „depasiti” si ne considerau incapabili sa intelegem ce „viitor maret” ne asteapta!
Acum, aceiasi romani, sar in sus ca ambasadorul american da ordine fatis presedintelui, ministrilor, CSM, parchetelor, instantelor, fiscului si mai stiu eu cui!
Pai, cum sa nu dea?! Ca doar ambasadorul reprezinta interesele stapanilor de facto ai romaniei!!
Se bate atata moneda pe faptul ca olandezii isi doresc portul Constanta cu ardoare. Pe naiba!!!
Portul Constanta e la Marea Neagra, mare care, cu toate incursiunile americane prin ea, este si va ramane mereu in stapanirea rusiei.
Marea majoritate a marfurilor din China, ajung pentru Europa, la Constanta, de unde sunt distribuite in rest.
USA, a impus embargo pe multe marfuri din China dar sa fim seriosi, n-au cum supravietui fara China! Asa ca, pentru a evita controlul rusilor din Marea Neagra si pentru a evita importul DIRECT de marfuri vitale pentru ei, din China, au nevoie de portul Constanta.
Nu ca atare ci, de portul Constanta, care sa fie legat OCOLIND Rusia, de Rotterdam, portul cel mai mare de unde se transporta marfurile din Europa, spre USA!
Asa, scapa de „amenintarea” rusa si importa marfurile chinezesti, DIN EUROPA, nu din China.
America vrea sa impuste doi iepuri deodata.
Si la achizitionarea romaniei, America a primit gratis si vreo 20 milioane de romani, numai buni pentru teste sociale, medicale si de alt fel, care mai reprezinta si o perfecta sursa de sclavi, inclusiv sexuali!
Unde mai punem ca romanii, sunt buni si drept „carne de tun”, pentru americani!
Trump voia sa cumpere Islanda, cu banii jos, pentru ca metoda aplicata in Romania, n-a mers si acolo…
Deci, macar ca idee, conteaza actionariatul celor care cumpara ramasitele care au mai ramas din Romania!
*****
Ma indoiesc ca mai suntem in pozitia sa ne intrebam daca America va distruge complet Romania ci putem doar sa ne intrebam CAND o va face!
Cu sprijinul usr, plus, pnl, psd… Nici nu mai conteaza! Mai ales ca de la o vreme, diferentele „ideologice” intre gastile numite, s-a sters si ele se deosebesc doar prin marimea bucatii de cascaval pe care reusesc s-o apuce unii sau ceilalti…
„Lasciate ogni speranza…”, zicea Dante in „Divina Comedie”.
Dar daca tot traim in universul dantesc… Nu tot el a scris si „Infernul”?
@Psd-istul
Sunt convins ca printre cei care postam aici, nu exista nici vreuunul pur, nici careva care sa poata salva tara asta.
Fara insa a posta pe undeva, exista totusi unul fara de pacat si care e si singurul care ne mai poate salva.
E Dumnezeu!
Oare o va face?
Vreau sa ii mulțumesc acelui păcătos care se crede fara păcat de mi-a dat dislike!
Stai calm fratelo tot vei ajunge jn iad! Problema cu ce vei fi sexat!
Ananas sau banana?
@PSD-istul Ala care ti-a dat dislike , si-a motivat in vreun fel gestul , l-a argumentat cumva ? Lasa ca , mie mi-au dat unii zeci de dislike-uri si doar faptul ca nu au avut argumente si nu le-au scos pe tapet m-a suparat putin pana , m-am prins in sfarsit ca-i vorba despre…” ceva ” .
@Psd-istul
-tu suferi de add,deficit de atentie:
noi urmarim si subventionarea si privatizarea,ii urmarim si ce vor cu „educatia pentru sanatate”,vaccinari obligatorii,pasapoarte izometrice si bani fake digitali,ii pandim cu toate!
se numeste „atentie distributiva”,unii o folosesc doar la volan cand se chiombesc in smartfon.
Wow! Zigi Freud în varianta de Db( alege tu ce înseamnă)!
Si eu care credeam ca tb sa bag bani la terapie! M-ai scutit!
Mi-am propus aici sa nu înjur persoane geniale capabile de diagnostice perfecte!
Iti mulțumesc! Din suflet!
Știam eu ca o sa ajung pe Ritalin odată!
@Psd-istul
-ai inteles ce e cu „pasapoarte izometrice”:
pasaportul e copia ta fidela cat sa fi tratat LA GRAMADA,ca un gunoi oarecare cu sufletul bagat in matrix,IZO-METRIC fara discriminare,”actele la control”.
-vezi ca Ritalin e bigpharma,l-au bagat in toti copiii americii
(cu diferenta ca acum 20 de ani se numea adhd…).ritalin e mdma,”ecstasy”,se mergea pe ideea masturbarii chimice a creierului pentru ca concentrarea atentiei,vazuta din exterior,sa para perfecta,”zombie ganditor”.
@ maxtor! Sau Greta? Tu È™i autista aia va pricepeți la tot!
Bagi niÈ™te cuvinte acolo cu ghilimele pentru a nu da senzația de plagiat dar pana la urma mirosul de sclav tot iese la suprafata!
Am încercat sa găsesc explicația pentru numele tău È™i singura care îmi vine este ca eÈ™ti un trist, care se visează mare comentator!
Unde lucrez avem o denumire pt genul asta” fripturistii” cei care vin cu plasa de acasă sa plece cu produse moca È™i care se baga în seamă cu toată lumea!
Sau poate e alta explicatie
Maxtor este o defulare a unui penis mic?
Dacă e mare atunci îți sugerez sa faci ce a făcut Puiu!
Stii asa cu prezervativ! BTS se iau ușor și nu e frumos sa dai cuiva drag vreo urma de ceva!
Inca odată îmi cer scuze Contelui, dar închei asa cum sa zic pe înțelesul tău de untermensch:
Sclavuleeeeeee! Te pup!
Ei si mai aparu un partid: VOLT,care seamana izbitor cu cele mai sus pomenite, de parca nu era destul. Cred ca ar trebui sa se renunte pentru o bucata de vreme la chestia cu sa intorci si celalalt obraz. E vremea dosului de palma.
@eu
volt asta, nu a aparut prin 2017?
Legat de vremea dosului de palma, sigur ca e INCA vremea! E de mult vremea asta dar…
Oricum, cine sa dea acel dos de palma? Noi, majoritatea celor de aici, suntem trecuti de 60 de ani si chestiile violente fizic, nu ni se mai prea potrivesc iar celor de 20-40 ani, nu le pasa.
Noi, dam palme virtual, atat cat putem, prin cele ce scriem si ce spunem dar ma tem ca nu e suficient. Ne foloseste mai mult noua, ca descarcare, decat tarii, pentru ca sunt mult prea putini care vor sa ne asculte si sunt si mai putini, cei care pot intelege ce spunem.
Deci?
Pe langa acestia in Romania a mai prins si Partidul Neamului Prost!
Nu poti avea asteptari prea mari de la aripa tanara a securitatii!
Secureala asta de la noi nu e compatibila cu valorile adevarate!
Romanii au ales sa stea acasa, sa fie fudui si de multe ori au ales sa fie si prosti destui!
Acum avem secureala progresista in progresie geometrica!
In loc sa faca treaba pentru tzeara a stat la secureala ieftina politica, sa alerge dujmanii politici si sa impuna intereselle straine in tzeara!
Doamne Ajuta romanii sa le vina mintea la tartacuta!
Daca-mi aduc bine aminte , insusi Ceausescu { comunistul , tiranul , nihilistul …cizmarul } s-a implicat in pastrarea acelui schit Prodromu de pe Muntele Atos pentru statul …Socialist Roman iar motivele sale , chiar nu ma intereseaza .Ce ma intereseaza si ma nedumereste in acelasi timp este ca , ceea ce comunistii s-au straduit s a pastreze pentru…RSR , astia de la USR + mari iubitori de cultura , vor s-o cedeze ca pe o masea stricata . Un milion de Euro cheltuieli pentru acel schit…pai este o nimica toata la cat se fura in tara asta si se fura LEGAL .Oare madamme Sosoaca SENATOR AL ROMANIEI , o avea ceva de spus in acest caz sau…are si alte treburi ? Dan Barna nici macar ciocoi nou nu se poate numi ci , mai curand un cioflingar de duzina ajuns prea tarziu la masa … hienelor .
@Marian
-esti inca un individ d-ala cu „era mai bine”,
„Daca-mi aduc bine aminte , insusi Cxxxxxx…”.
-a fost o starpitura spurcata, o lignioana CARE SE FOLOSEA,
„investea”;probabil voia o „manastirea cozia” in negocierile
fariseiste ale entitatii sioniste.
@maxtor SA MA FEREASCA DUMNEZEU DE-ASA BANUIALA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cum dracu sa gandesc macar ca , ” era mai bine ” cand , mie si familiei mele si altor ” muncitori , tarani si intelectuali ” si famililor lor , ne-a fost oricum , numai bine NU ?!? Sau crezi c-am uitat { cel putin ultimii zece ani } cand , dupa opt sau zece ore de munca , urcam noua etaje pe scari caci ascensorul era oprit ca…nu era curent sau faptul ca , copii mei , invatau despre binefacerile societatii in care traiam la…lumanare ??? Crezi cumva ca , am uitat frigul din apartament { asta in conditiile in care CET Progresul era amplasta vis a vis de blocul unde-mi duceam traiul } sau orele , multele ore pe care le petreceam fie eu , fie nevasta fie copii , care cum putea , la alimentara …” poate s e baga ceva ” ? Chiar crezi ca voi putea uita vreodata { pana voi pune copitele pe piept } UMILINTA de-a cumpara PAINE PE CARTELA CA IN VREME DE RAZBOI SI ASTA IN CONDITIILE IN CARE , REPUBLICA SOCIALISTA ROMANA …EXPORTA GRAU ??? Si asi putea sa-ti enumar pana poimaine de ce-l uram pe javra aia cretina si dementa insa…ma-ndoiesc ca vei putea intelege asta vreodata , mai ales daca , n-ai trait in acele vremuri .Ma intereseaza prea putin ” negocierile
fariseiste ale entitatii sioniste ” , pe mine ma intereseaza doar ca astazi , datorita unui om ce si-a asumat numele si rangul contelui de Saint Germain { un aventurier dupa informatiile coanei Wiki…pedia } , imi pot expune frustrarile public , chiar daca-s destui ce-mi dau dislike-uri insa , dac-asi intra pe vreo televiziune sau radio pentru a spune ceea ce spun aici , aia n-ar sti cum sa ma ia la caterinca dupa care , sa scape ” elegant ” d e mine , taindu-mi macaroana/microfonul . Macar pentru cat m-am chinuit sa tastez acest text si , cred ca merit oarece scuze din partea dumitale , fara suparare MAXTOR .
@maxtor 03.03
Sunt cetateni ai acestei tari care, in perioada ceausista, au muncit pentru noi,romanii si ROMANIA.Denuntand mizeria regimului ceausist, unii realizam ca si azi, circulam cu metroul construit DE NOI , cumparam benzina de la rafinarii construite DE NOI,distrugem- de la industrii la camine culturale – construite DE NOi, pentru noi, romanii si Romania? N-am sabotat comunismul prin lene, nici facand trafic cu blugi si whisky precum Basescu! Si, unii dintre noi, ne mandrim cu asta! Poti pricepe chestia asta? Nu, nu-i obligatoriu!
sunt diavoli impielitati care asculta de tatal lor satana,ei il aud la propriu asa cum doar unii schizofreni aud voci in cap.
ma rog Domnului pentru distrugerea lor!
Conte, felicitari pentru unul din cele mai bune texte citite pe acest site. O singura observatie: USRPLUS-istii nu sunt eretici. Ereticii sunt crestini care in diverse feluri s-au abatut de la invatatura crestina; exemple: arieni, monofiziti, catari, bogomili, etc.
USRPLUS-istii nu sunt nici macar atei. Ateismul nu inseamna lipsa de credinta ci, dimpotriva, credinta ca Dumnezeu nu exista. In functie de cat este de elaborata aceasta credinta ateii pot fi oameni cu care se poate discuta (in contradictoriu, dar civilizat).
USRPLUS-istii sunt pur si simplu demonizati si numele lor este Legiune. Vade retro!
Sunt satanisti.Satanismul este o religie.Un foarte cunoscut adept a fost Karl Marx , nume de botez cu briciul, Chaim Mordechai.
Odata cu anii am devenit tot mai tolerant, dezvoltand chiar si un soi de antidot interior la prostie care in general se traduce printr’o inerta indiferenta. Incerc sa il las pe cel mic la sfat, cu ideeile lui putine si fixe, sa isi traiasca si el viata data de Dumnezeu, asa cum a fost lasat, cu rostul lui si eu pe a mea … insa din nefericire, atunci cand prostia trece de limitele ei si ajunge batjocura la adresa neamului meu, credintei neamului meu si valorilor nationale pentru care stramosii mei si’au lasat oasele pe campuri de batalie, din nefericire respectivul antidot interior nu mai functioneaza si iasa la lumina tot ce e mai intunecat din mine.
E trist, ca dupa 1947 cand destinul tarii asteia a fost furat, iar abia in 1990 redobandit cu jerfa de sange, azi, copii securistilor si calailor de destine din urma cu 31 de ani, au ajuns, cu voia urmasilor celor cu destine candva furate, sa sa le conduca si pe ale noastre, trecand cu buldozerul nivelator al proletariatului bolsevic peste tot ce este fibra romaneasca, fara ca cineva sa ii opreasca sau macar sa ii mustre.
Da, AJUNGE!