Când e drept, e drept!
Â
Mi-am luat-o cu articolul despre Lukasenko. Așa-mi trebuie dacă mă bag unde nu ma pricep! Evenimentele externe nu sunt deloc o zonă asupra căreia să fiu atras să mă documentez temeinic.
Am scris ultimul articol, mult hulit, împins de revolta în fața unui inacceptabil abuz de putere produs de administrația Lukasenko. Cine mă citește știe ca îmi exprim întotdeauna, încercând să fiu cât pot de sincer, o stare de moment: ce cred și ce simt ATUNCI. De aici apar uneori și contradicții cu susțineri ale mele anterioare, ceea ce nu-mi aduce aplauze ci, de multe ori, ironii și contestări.
Am citit cu multă atenție criticile la acest ultim articol. Unele mi s-au părut nu doar corecte ci și remarcabil de bine exprimate. Iată câteva, în ordinea primirii:
@OsoBuco – 2021/05/28 at 11:40 am: „1 iulie 2013 incidentul Evo Morales (vezi Snowden)
Si ar mai fi. Asadar precedentul fusese creat: acela de incalcare a regulilor de aviatie civila. Si au facut-o „ceilantzi” Ar mai fi, dar daca nu face importanta pt dvs”¦„;
@Marius „“ 2021/05/28 at 5:48 pm: „E prima data când va dau 1 stea. A nu vedea ipocrizia vestului?!!
Pe lângă cazul clasic Morales (care mai avea chipurile È™i imunitate diplomatica) mai sunt nenumărate cazuri când pe campioni i-a durut la bască de lege. „;
@CD „“ 2021/05/29 at 2:23 am: „Cel putin din 1953 incoace occidentul si SUA au tot facut piraterii teroriste, de astea de te sperie pe matale Conte, dar n-ai avut timp sa cercetezi si sa te oripilezi de de cele facute de „celaltzi”. Rusofobia pute de la o posta. Un analist politic trebuie sa dovedeasca ca stie sa prezinte cazurile celor 2 parti din conflict, nu sa se incline doar spre una„;
@  cetățeanul epuvantat „“ 2021/05/29 at 10;58 am: „Ha!? Am crezut c-am nimerit pe g4media, sau hotÈ™tiri imposibil, n-am bucmarcuri pentru ele. Înseamnă că situațiunea s-a acutizat È™i a fost apăsat primul butonaÈ™ de panică deci, ce avem noi aici, în fața ochelarilor? Actul de deprăfuire la care a recurs un nobil pentru a-È™i bucura mai-nobilii?„;
@IQ1000 „“ 2021/05/29 at 12:37 pm: „Buna ziua.V-ati afiliat la CMM si nu ne-ati spus cumva???
Maidan Ukropia vs deturnare/arestare/fragezire dizident democratic? Dar de manifestatiile anti Putin pregatite pe model 10 August si dezamorsate de ursul – vulpe batrana nu ati stiut la vremea respectiva?„.
Stimați critici: aveți dreptate! Articolul meu are un defect major, care îl compromite: ruperea de context. Tot ce invocați, referitor la antecedente asemănătoare ale celeilalte părți, trebuia adus în discuție, pentru echilibrare. Altfel, punctul de vedere pe care l-am exprimat pare părtinitor, ceea ce nu a fost deloc în intenția mea. Chiar m-a durut remarca lui @CD că aș fi rusofob. Iubesc literatura rusă și mă simt legat afectiv de poporul rus.
Am scris articolul incriminat împins de o indignare spontană în fața unui gest oribil (trebuie să recunoașteți și dumneavoastră că gestul deturnării unui avion comercial este unul oribil), fără să-mi amintesc (și să amintesc cititorilor pentru echilibru și obiectivitate) de cazurile la care faceți referire în comentariile preluate mai sus.
Când e drept, e drept!
Nu țin deloc să cad în picioare cu orice preț! La ce țin însă cu orice preț este să încerc să fiu onest cu dumneavoastră. De-asta, iată, și acest răspuns.
https://www.conteledesaintgermain.ro/cand-e-drept-e-drept/30-05-2021Editoriale Mi-am luat-o cu articolul despre Lukasenko. Așa-mi trebuie dacă mă bag unde nu ma pricep! Evenimentele externe nu sunt deloc o zonă asupra căreia să fiu atras să mă documentez temeinic. Am scris ultimul articol, mult hulit, împins de revolta în fața unui inacceptabil abuz de putere produs de administrația...Contele de Saint Germain de Saint Germainsaintgermain66@yahoo.comAdministratorContele de Saint GermainComentarii prin Facebook:
nici RADU TUDOR nu se pricepe….
(daca vorbim de rapire internatzionala atunci sa pomenim de mordecai vanunu….).
@excelsior
eu cand am spus ca ai dreptate ma refeream strict la postarea la care ti-am raspuns. In rest bag seama ca esti unul dintre subiectii raspunsului meu. Dintre cei de azi, nu din trecut. Ai o tactica ieftina de a schimba subiectul discutiei propuse de conte creind subiecte noi sau transformandu-i pe ceilalti in subiecte. E o joaca copilareasca in care, din pacate intra toti. E pierdere de vreme. Mai era unul pe aici, care ne tot promite ca pleaca, dar vad ca oricat se straduie , nu reuseste. Si el cam la fel ca tine doar ca mult mai indaratnic. O pauza binemeritata v-ar fi de folos. Asa poate ati avea mai mult timp sa observati ca nu va simte nimeni lipsa.
@eu
Să ai părerea ta, e dreptul tău, È™i e corect, să am părerea mea e dreptul meu È™i e la fel de corect. Să faci presupuneri nefondate este iarăÈ™i părerea ta, dar părerea mea este că nu e bine.
P.S. Nu È™tiu la ce trecut te referi tu, eu mă refeream la trecutul de acum vreo 10 ani. Dacă ai răbdare să cauți din fericire CdSG are È™i o arhiva È™i ai putea vedea că reacțiile mele vis-a-vis de ceilalti comentatori (atunci ca È™i acum) au fost/sunt dictate de cum mi s-a răspuns. Dacă mi-au fost combătute părerile sau argumentele, nici o problemă, dacă atacul la baioneta este la persoană reacționez în consecință.
Dacă nu-mi simți tu, sau oricine altcineva lipsa, este dreptul vostru, dar, atâta timp cât postările mele vor fi acceptate de CdSG, dacă voi considera că am ceva de spus voi spune. Ai cumva o problemă cu asta?
@Fetele de la Capalna
@Name*
Nu va faceți probleme, sunteți protejați de lege, după cum spunea regretatul Grigore Moisil:
„Legile țării nu interzic nimănui sa fie imbecil”.
@excelsior, faun progresist,
„Imbecil” zici? Este după aÈ™teptările pe care le aveam, rămâi consecvent în a disprețui.
Însă minunatule, ce-i cu tine,ura, ura unde-i?
Hai că poți mai mult! Pe mine mă poți dezamăgi, dar pe fetele de la Căpâlna să le laÈ™i sanchi, doar aÈ™a …intrpelate?!?
And again QED.
@poigner
Dana Budeanu ar spune despre tine, că cel puțin în acest caz, ai sfârÈ™it înainte de a începe. Te-ar rupe pe genunchi!
Noi, fetele de la Căpâlna, arhetipuri feminine ale obscurantismului È™i violenței domestice, domesticită, spunem doar că ai manipula din poigner, că în spatele superiorității pe care o afiÈ™ezi agresiv, e doar frică È™i nesiguranță, un mare vid de trăire,vid pe care încerci să-l umpli cu ce primeÈ™ti în mediul virtual, fie È™i de-s zoae È™i lături.
Ai aici mai mulți camarazi practicieni poigneuriÈ™ti, unii mai dotați decât tine.
Dacă chiar ai incerca să iesi din zona ta de comfort, cea a autoerotismului virtual, ai avea sansa să intri în dialog real…
@excelsior,
Am avut bucuria de a te regasi intr-un articol semnat de profesorul Andrei Maqrga:
„Tema prostiei a urcat, de altfel, continuu în reflecțiile din anii pe care îi trăim. Un edificator volum oferă È™i în limba română portrete detaliate (Jean-Francois Marmion, coord., Psihologia prostiei, Litera, BucureÈ™ti, 2019). Este destul să amintesc că prostul „žîÈ™i ridică propriile credințe la rang de adevăruri săpate în piatră, când, de fapt, orice formă de cunoaÈ™tere se construieÈ™te pe nisip” (p.9). Se poate spune că „žtocmai aroganța cu care se erijează într-o ființă superioară aflată deasupra condiției umane, este semnul destul de sigur că avem de a a face cu un prost veritabil” (p.31). Acesta prezintă „žo tulburare narcisistă de personalitate răuvoitoare È™i care poate prezenta uneori triada neagră ce grupează narcisismul, machiavelismul È™i psihopatia” (p.182).”
https://www.cotidianul.ro/andrei-marga-confirmarea-unei-diagnoze/
SINGURA TEMA CARE EXISTA ACUM IN LUME ESTE INTRODUCEREA UNUI GUVERN GLOBAL. PENTRU ASTA SE FACE TOTUL!
SI DE AICI INCOLO VOR ATACA CONTINUU
PANA ISI VOR ATINGE TINTA, NORII NEGRII AI HAOSULUI GLOBALIST VOR VENI IN FORTA
E O LUPTA PE VIATA SI PE MOARTE
PTR EI VIATA
PTR NOI MOARTE
VIRUSII „DIVIDE ET IMPERA” – HAOSUL TREBUIE MENTINUT IN CONTINUARE
DEMOCRATIA REPREZENTATIVA, ESTE ARMA CEA MAI PUTERNICA DE DISTRUGERE IN MASA, ARMA NUCLEARA A ATACATORILOR
https://ecotidian.blogspot.com/2021/06/802-virusii-divide-et-impera-haosul.html
@marius – 05.06. „… INTRODUCEREA UNUI GUVERN GLOBAL. PENTRU ASTA SE FACE TOTUL!” Cine” „face totul”? Poate o asemenea afirmatie transanta ar merita sa fie detaliata. Pentru a ne da posibilitatea celor ce nu credem in conspiratii mondialiste sa ne pozitionam. Eventual, cu argumente.
Si Luther era cu capul.A aruncat cu calimara dupa un personaj imaginar.
Personalitatea lui accentuată (vezi si viata personală) a fost folosita de catre diverse cercuri de baieti deÈ™tepți, când aliati, cand concurenti, atat inainte cat si dupa el: nationalismul german, globalismul catolic si un alt globalism.
Tatal lui Marx era convertit , iar bunicul era rabin, dar nu neaparat dintre cei buni sau intelepti.
Dupa cum se vede un pic mai jos, plecand de la articolul amfitrionului, in care era condamnat un act terorist la nivel de stat, s-a ajuns la un sir de replici, mai mult sau mai putin elegante, in care fiecare a vrut sa arate ce multe stie el, de la politica interna la cea internationala, de la teorii ale conspiratiei, la realitati istorice, de la starea vremii la cultivarea hameiului etc.
Asta nu a fost totusi un caz izolat, pentru ca la fiecare articol al contelui, apare ceva similar. In loc sa ne rezumam la comentarii despre articol si sa incercam sa gasim solutii, noi vrem de fapt sa aratam ce „destepti” suntem.
Postarea asta nu se refera la cineva anume, ci este doar o constatare. Cred ca asta este marea problema in tara. Sunt prea multi oameni care stiu totul, care se pricep la toate, doctori in orice, dar se pricep doar pana la un punct si am sa exemplific cu o gluma.
Un roman intreaba un japonez:
– Cum se face ca voi sunteti atat de avansati si noi atat de ramasi in urma?
– Hai sa-ti explic. La noi in Japonia, din zece oameni unul este destept si noua sunt prosti. La voi in Romania, este invers, din zece oameni unul este prost si noua sunt destepti.
– ???? Pai nu face nici un sens.
– Ba da, ca la noi aia noua prosti il aleg pe ala destept sa-i conduca si la voi aia noua destepti il aleg pe prost sa-i conduca.
Cam asta e, suntem prea multi destepti. Daca am fi mai multi prosti, poate n-am sti atatea despre absolut tot, dar am sti cum sa alegem cine sa conduca.
Da, stiu. O sa apara iarasi comentariile cu cine voteaza si cine numara, cu cine ne dirijeaza pe noi pionii, cu tara noastra colonie si noi nu stim ce sa facem etc.
In tarile cu multi „prosti” care nu stiu multe, dar stiu sa nu se lase calcati in picioare, atitudinea si simtul civic sunt la loc de cinste. La noi, cu multi „destepti” care stiu totul, politicienii isi fac de cap, clanurile mafiote isi fac de cap si simtul civic e la pamant.
Sa va spun un secret. De fapt e secretul lui Polichinelle. Totul pleaca de la atitudinea noastra (de fapt lipsa de atitudine) fata de ala care arunca gunoi pe jos, isi bate nevasta sau copilul in public, parcheaza cu nesimtire unde apuca, se baga in fata la coada si in general se crede mai smecher, iar noi in loc sa-i luam de guler trecem nepasatori mai departe. De acolo e doar efectul bulgarelui de zapada. Politicianul sau interlopul cand vad inertia civica isi pot permite sa-si faca de cap.
Ei vezi daca faci pe desteptul, ti-ai luat doua degete in jos cu toate ca ai perfecta dreptate.
Mai in gluma, mai in serios, blogul contelui , din cauza unor vizitatori lasati cu prea multa marinimie de conte sa zburde pe aici, a decazut atat de mult devenid un loc de rafuiala intre unii care au impresia ca toata dreptatea si inteligenta e la ei. Mie dor de multi dintre cei care au parasit blogul, de comentariile lor savuroase, de umorul lor, de istetimea lor chiar daca nu toti aveau aceleasi opinii. Daca vre-unul mai incearca sa poposeasca pe aici, imediat e preluat si prelucrat in asa fel incat sa-i para rau de revenire. Pacat.
@eu
E ok. Degetele în jos nu reprezintă o problema, mi s-a mai întâmplat È™i cu mulți ani în urmă când am mai intervenit pe acest blog cu unele comentarii. Pe vremea aceea mulți dintre „iluÈ™tri” comentatori actuali, prin buricul cărora trece axa universului, habar n-aveau de existenta acestui blog. Erau pe atunci multe persoane cu care nu rezonam intotdeauna (începând chiar cu CdSG) dar într-adevăr era o atmosfera de adevărată polemică È™i schimb de idei.
Sic transit…
@eu -04.06 „…un loc de rafuiala intre unii care au impresia ca toata dreptatea si inteligenta e la ei.” Pai, nu e ceva normal intr-o disputa, ca fiecare sa-si sustina punctul de vedere? Altfel, cum ar trebui sa aiba loc disputa: „eu am intervenit sa-ti spun ca nu parerea mea conteaza, ci a ta, iar tu esti mai inteligent decat mine”!? Cat despre ( non) interventia Contelui – decat in cazul depasirii bunului simt general acceptat ( fara legi sa-l defineasca), parca e ceea ce dorim . Altfel, sa apelam la tov. Dalea ( un nume de „vesela” amintire), ca rezolva el.
@excelsior
Gata, m-am prins, vrei să ne … pe noi toate, cele din popor sau populație care nu te merităm pe tine, progresist minunt È™i vizionar.
Păi zi aÈ™a È™i nu te mai cantona în È™abloane pe care le-i folosit sub alte nume cu care ai mai postat aici .
Zi-o direct, fii bărbat È™i fă-o, nu ne povesti doar despre cum ai să o faci.
Fii erect excelsior, progresit flaușat și vizionar.
@excelsior
Tu nu obosesti sa ne arati cit iti urasti si dispretuiesti semenii?
O faci in tusa groasa si pastoasa. Repeti aici,de 14-15 luni, aceleasi sabloane frazeologige, aceleasi frinturi de gind si rudimente de doctrina.Iti schimbi doar nickname-ul.
Fabulezi fara a-ti schimba constructia scheletului pe care iti imbraci in cuvinte postarea. Glosezi in jurul unei unice povesti, ratarea ta,din vina altora, poporul care orbit fiind de traiul de peste zi, nu-ti vede maretia ta splendida.
Dispretuinu-ne te descalifici pe tine insuti.
Dupa cum vezi descriindu-ne pe noi in nota derizorie, nu te inalti pe tine.
Doar ne dai masura ratarii tale.
Vina e individuala. Vina nu e colectiva. Macar asta ar fi trebuit sa stii cind tot te repeti, indiferent de nickname-ul folosit, si ne admonestezi la gramada legat de „atitudinea”, „aruncatul gunoiului pe jos”, „batutul nevestei si copilului in public (sic)” etc. Si te tot repeti indiferent de ce identitate iti asumi.
Chiar tu nu mai ai loc sub soare de noi? Chiar crezi ca-ti poti sari umbra?
‘ In loc sa ne rezumam la comentarii despre articol si sa incercam sa gasim solutii, noi vrem de fapt sa aratam ce „destepti” suntem.
Postarea asta nu se refera la cineva anume, ci este doar o constatare. Cred ca asta este marea problema in tara. Sunt prea multi oameni care stiu totul, care se pricep la toate, doctori in orice,”
pai si ce, avem doarteme pe care ne-am pregatit la invatamantul politic?
dar e corect asta pare sa fie problema voastra.. a grupei care semneaz sub nick-urile coco si excelsior, ca suntem [inca]prea multi cu ceva cunostinte, discernamant, valori;topaim tropaim..desigur toti distinsii colegi cu care rezonez sunt mai dotati la capitolele acestea decat mine, ma refeream doar la „orientarea intelectuala 2=2=4” la cata energie s-a investit in PROSTR…aaah, rebranduirea Romaniei, este de mirare..pai nu e nici o mirare…cauta entropie si negentropie, intre noi, desteptii
sorry eroarede tastare 2+2=4
@IQ100
A fi , iniferent ce anume, e o stare de spirit. Nu „arati” ca ai fi, ESTI!
Problema noastra, indiferenr cum am fi, este confuzia intre a fi si a avea.
AVEM doctrina, convingeri, logoree, delir sistematizat, corectitudine politica, frustrari si cite cele.
Solutiile ramin individuale, colectiv putem gasi forme alternative de relationare si colaborare bazate pe liberul nostru arbitru.
Ideal ar fi sa construim in relationarea noastra paralele la absolut tot ce „institutiile statului dadaca” doresc a controla.
Ideal ar fi sa putem construi structuri paraele cu cele institutionale, structuri bazate peb libera asociere si nu pe coercititia fortei „statului”.
nah, ca acum a parut lat debitor de lozinci sorosiste de lemn ‘Solutiile ramin individuale, colectiv putem gasi forme alternative de relationare si colaborare bazate pe liberul nostru arbitru.’ luate cu Copty paste, ca mine mai sus, este Domnul nou cica, TJK, username luat probail de la o prestigioas retea de socializare, TJk-TOk
………
vad ca nu apar niste replici mai vechi ale mele catre acelasi sorosist.. June 3rd, 2021 at 13:56…reiau defalcat
‘Cap.I
1..se pare ca nu ai auzit de WWI, kaiser-ul Germaniei, nici de revolutionarii Leon Bronstein -Trotki, Iosif Visarionovici Dugasvilli ..iar pe sifiliticul acela gay cu sange din 4 natii, deci om nou kalergian adevarat , il cheam Vladimir Ilici Ulianov; Lenin si Stalin sunt porecle /legendari, ca pt orice agent…Churcill avea o anumita orientare (cea pt care astazi i se spurca satuile) si apoi, precum Pavel pe drumul Damascului, si-a schimbat-o.Intamplator, desigur.
2.da daaa, si marmota impacheta ciocolata..ca si aveau mujicii capacitatea de a influenta soldatii „destepti” din armata, finante , informatii, armament si logistica pt un razboi civil de amploare si de durata , din care sa iasa si invingatori, distrugand o civilizatie si facand genocid.Poate crezi si ca Revolutia Franceza au facut-o saracii francezi, cea Româna ’89, oamenii muncii romani si FSN-ul roman, cea din primavara araba, tinerii arabi si , ultimii pe lista cu voia dvs, tinerii frumosi si liberi (coruptia ucide, 10 August 2018, Colectiv, bla bla), care chiar au castigat diverse alegeri , inclusiv si mai ales la sectorul 1…revenind la Rusia tarista iarasi se pare ca nu ai auzit de atentatele din 1905 sau ca din trupa de comando ce a asasinat familia ultimului tar facea parte un singur rus.
Poate nici nu te gandesti ca Rusia are c m mare teritoriu, c m multe resurse , o densitate mica de populatie si e f „traditionala”, inclusiv crestina si ca ar putea fi o tinta de muuulta vreme.
QED
@excelsior – 04.06. „In loc sa ne rezumam la comentarii despre articol si sa incercam sa gasim solutii, noi vrem de fapt sa aratam ce „destepti” suntem”
1. Nu cumva asta facem in majoritate vietii noastre? Fata de familie, prieteni,
adversari, colaboratori, , subalterni, sefi, Conti, etc,, etc.Care ar fi opusul? Sa incercam sa ne aratam prosti( chiar daca constientizam ca suntem)?. N-ar fi un exces de masochism neintalnit in lume?
2. Solutii la ce? La problemele lumii? Eu, unul, va rog ca pe mine sa nu contati mai mult decat ca pe un parerist fara diploma.
@IQ100,
„Lenin era cu capul..la propriu. Deci ideile nu erau ale lui. Ale lui Marx, posibil, avand in vedere ascendenta si religia sa reala. Marx avea ce avea cu crestinismul, nu cu religia. Pt.ca avea si el o religie, exact opusa crestinismului,religie posibil chiar cauza a aparitiei crestinismului. Si iesita din acelasi creuzet oriental.”
Ati reusit sa presarati pe cativa centimetri o dara de inexactitati care palpaie agitat din departare. Marx a fost botezat crestin, in cultul evanghelic. Aceasta a fost religia sa reala in care a crescut si in care a fost educat. Prima lui lucrare se numeste „Unirea credinciosului cu Hristos”, din care citez: „Prin dragostea lui Hristos ne intoarcem inimile totodata catre fratii nostri care sunt legati de noi in chip launtric si pentru care El S-a dat pe Sine insusi ca jertfa”. Vi se pare ca acesta este mesajul criptat al unui nepot de rabin, care continua sa practice in taina iudaismul, dupa ce tatal sau a abjurat public religia mozaica?
Iudaismul nu se opune crestinismului. Mircea Eliade a incercat sa restaureze inclusiv denominatia crestinului in noua paradigma de iudeo-crestin. Intentia nu a prins din cauza opozitiei habotnicilor crestini. Dupa ce s-a lepadat de crestinism si a devenit ateu cu acte in regula, Marx a combatut religia in ansamblu, nu crestinismul: „Pentru o reala fericire a maselor, este necesara nimicirea religiei ca fericire iluzorie a omului. Chemarea adresata maselor de a nu-si mai face iluzii cu privire la conditiile lor este o chemare la abandonarea conditiei care necesita iluzii. Ca atare, critica religiei este critica acestei vai a plangerii a carei aureola este religia”. (Zur Kritik der Hegelschen Rechtsphilosophie – Crtica filosofiei lui Hegel de dreapta))
Cand ma refeream adevarata religie a lui Marx ma gandeam la satanism.Iudaismul si crestinismul se opun religiilor „pagane” , ce au destule elemente identificate de catre toate cele 3 religii monoteiste ca fiind sataniste.
Doar un comentariu la intrebarea ce au in comun parintii fondatori ai URSS si EU, pentru ca vrei din cate inteleg argumente.
1. Parintii fondatori ai URSS au fost…unul si ala a fost Lenin, revenit din exilul din Elvetia.
Parintii fondatori ai EU au fost multi, incepand cu Adenauer, Bech si Churchill si pana la mai actualii Mitterrand si Kohl.
2. URSS a aparut pe fondul revoltei fata de autocratia tarista (deci cauze si dorinte interne).
EU a aparut din dorinta de a se pune capat razboaielor dintre tarile vecine in Europa (deci cauze si dorinte internationale).
3. URSS s-a format pe scheletul Rusiei tariste extinsa prin ocupatie fortata (deci nu o uniune de tari bazata pe alaturare benevola).
EU a aparut ca si Comunitate Europeana fondata de 6 tari, trecuta prin „piata comuna” si apoi Uniunea Europeana la care au aderat pe rand (benevol) tarile care formeaza in prezent Uniunea.
Cam atat pentru ca totusi sunt niste argumente ceva mai rasarite decat Bruselz-Moskva al tau.
A, inca ceva, pana nu uit. Zici ca sunt hastagist. Termenul asta, hastagist a fost creat in minunata societate romaneasca, atotstiutoare, prolifica si uimitoare, dar de fapt cei mai multi habar n-au ce este un hashtag.
Dupa parerea ta, ce este un hastagist (banuiesc ca stii ca nu este termen de DEX), cine este parintele termenului hastagist (termen inexistent lingvistic), si cam de ce as fi eu un hastagist?
Scuze, am uitat sa precizez. Raspunsul era pentru @IQ100 la postarea lui din 3 Iunie.
@ ursul Arthur
Discutam de fapte concrete nu de teorii conspirationiste, asa cum este considerat planul Kalergi, propagat de fapt de neo-nazistii tip Honsik.
Daca e sa intindem pelteaua atunci si comunismul sovietic isi are sorgintea in Republica lui Platon, trecuta prin Utopia lui Thomas More, Civita Solis a lui Tommaso Campanella, socialismul utopic a lui Fourier (cu incercare de aplicatie pratica in Falansterul de la Scaeni) si continuand cu Marx si Engels care au scos religia din celelalte lucrari si au introdus socialismul stiintific si materialismul dialectic. Amicul Lenin a luat tot sosul asta, l-a amestecat pana l-au luat toti dracii si a scos URSS-ul.
Asta asa pe scurt, ca de fapt totul a pornit de la faptul ca CdSG a condamnat (pe buna dreptate) un act de terorism la nivel de stat.
Lenin era cu capul..la propriu.Deci ideile nu erau ale lui.Ale lui Marx, posibil, avand in vedere ascendenta si religia sa reala.Marx avea ce avea cu crestinismul, nu cu religia.Pt.ca avea si el o religie, exact opusa crestinismului,religie posibil chiar cauza a aparitiei crestinismului. Si iesita din acelasi creuzet oriental.
@excelsior
Și ce te faci dacă pe Richard von Coudenhove-Kalergi, È™i-l asumă în mod oficial UE:
„Pan European Movement meets
03 October 1926
The first congress of the Pan European Movement opens in Vienna. It is the oldest European unification movement and began with the publishing of Count Richard von Coudenhove-Kalergi’s manifesto „Paneuropa”, which presented the idea of a unified European State.”
https://europa.eu/learning-corner/eu-timeline/history-of-the-european-union_en
E nasol când istoria e doar un lung È™ir de conspirații.
Ia-o încet progresist frumos, incet căci conține multă alienare de sorginte maltusianistă È™i darwinism social. ia-o îmcet.
Richard von Coudenhove-Kalergi vă spune ceva?
Aici, https://youtu.be/BjZxV6Ksawg , un beneficiar al doctrinei celui anterior mentionat.
Gerd Honsik descrie astfel esența Planului Kalergi: „Kalergi proclamă desființarea dreptului de autodeterminare al popoarelor și, succesiv, eliminarea națiunilor prin intermediul mișcărilor etnice separatiste sau imigrării în masă. Pentru ca Europa să fie dominabilă de către elită, pretinde transformarea popoarelor omogene într-o rasă amestecată de albi, negri și asiatici. Acestor metiși el le atribuie cruzimea, infidelitatea și alte caracteristici care, după părerea sa, trebuiesc create conștient deoarece sunt indispensabile pentru a genera superioritatea elitei.”
@excelsior
Ne vinzi gogosi amice. UE s-a nascut ca monopol al otelului si petrolului pentru a contracara cartelurile americane si otelariile japoneze. Aia cu muritul de grija razboaielor din Oiropa e pentru guvizi (vezi razboiul din Yugoslavia, se stie cine pe cine a sustinut, da?). Iar benevola a fost unirea ca atunci cand intri legat la ochi intr-o gasca de smecheri. Te-a informat atunci cineva ce „binefaceri” vor urma? A zis cineva cand am intrat noi ca va trebui sa ne metisam, ca va trebui sa renuntam la suveranitate, ca va trebui sa executam toate balariile ordonate de la Berlin via Bruxelles? Macar rusii nu erau ipocriti. Iti puneau Naganul la cap si-ti ordonau: davai!. UE te bate pe spate si cu iuteala si zambet pe buze, iti baga mana in buzunar. Macar cu rusii aveam oarece economie. Azi, mai ai ceva in afara de productie pe lohn? Mai ai resursele proprii, energia proprie, telecomunicatiile proprii? Nexam, doar sclavageala la sparanghel si sters la dos babe senile din vest. Economia romaneasca este sublima dar lipseste cu desavarsire, vorba lu’ nenea Iancu. Benevol, my ass!
PS Mai am da’ nu-mi vin acum in minte. Astea erau asa la repezeala.
@cib
E ok ca, atunci cand afli ceva nou, de care habar n-aveai, sa te duci pe Wikipedia si sa vezi ce si cum, dar la tine este clar ca la tine toate informatiile sunt doar de pe „goagal”.
Problema este ca atunci cand vei fi undeva unde nu vei vei avea acces la informatiile online, nu vei putea sustine nici o bruma de conversatie argumentata, bazata doar pe cultura generala.
Emiti pretiozitati, cu un aer de suficienta mioritic-damboviteana.
Considera asta ultima mea interventie in ce te priveste.
Recunosc a fost greseala mea ca am intrat intr-o polemica nascuta in ceasul mortii, cu pseudo-intelectuali.
wikipedia =google= …
@excelsior,
O dispută pe blog se aseamănă cu È™ahul prin corespondență. Ai la dispoziție tot ce doreÈ™ti (articole, cărți, baze de date, arhive întregi etc) pentru a-ți documenta răspunsurile.
Necazul vine atunci când nu cauți ce trebuie, unde trebuie, iar când dă Domnul È™i găseÈ™ti ceva util, să nu pricepi cum de vine de se leagă.
Nu e cazul lui @cib. El doar a pus pe masă un punct de vedere diferit de al tău, asezonat cu niÈ™te gogoÈ™i servite pe post de aperitiv.
Chiar dacă gogoÈ™ile au fost greu de digerat, nu face din asta un capăt de țară.
@Nucu Neagu
Si care au fost ma rog, gogosile? Ca UE s-a nascut ca un cartel al otelului si petrolului? Ca nu mai avem economie? Ca nu mai avem resurse pe care sa ni le gestionam noi romanii? Ca nu mai avem industrie autohtona? Ca Romania nu-si mai apartine? Ca alegerile sunt regizate de „aliatii strategici”? Sau eu traiesc in Luna?
@cib,
Când în deschidere îi zici interlocutorului că „ne vinzi gogoÈ™i” este evident că nu-i pică bine È™i ai toate È™ansele să ți-l ostilizezi.
Dacă îți încheiai răspunsul cu replica „ne vinzi gogoÈ™i”, aÈ™ fi spus „…asezonat cu niÈ™te gogoÈ™i servite ca desert minimalist”.
Referirea mea la gogoÈ™i: ca termen/cuvânt folosit cu inadecvare.
M-am făcut, oare, înțeles?
1..se pare ca nu ai auzit de WWI, kaiser-ul Germaniei, nici de revolutionarii Leon Bronstein -Trotki, Iosif Visarionovici Dugasvilli ..iar pe sifiliticul acela gay cu sange din 4 natii, deci om nou kalergian adevarat , il cheam Vladimir Ilici Ulianov; Lenin si Stalin sunt porecle /legendari, ca pt orice agent…Churchill avea o anumita orientare (cea pt care astazi i se spurca statuile) si apoi, precum Pavel pe drumul Damascului, si-a schimbat-o la 180 grade.Intamplator, desigur.
2.Da, daaa, si marmota impacheta ciocolata..ca si aveau mujicii capacitatea de a influenta soldatii „destepti” din armata, finante , informatii, armament si logistica pt un razboi civil de amploare si de durata , din care sa iasa si invingatori, distrugand o civilizatie si facand genocid.Poate crezi si ca Revolutia Franceza au facut-o saracii francezi, cea Româna ’89, oamenii muncii romani si FSN-ul roman, cea din Primavara AQraba, tinerii arabi si , ultimii pe lista, cu voia dvs, tinerii frumosi si liberi (coruptia ucide, 10 August 2018, Colectiv, bla bla), care chiar au castigat diverse alegeri , inclusiv si mai ales la sectorul 1.Revenind la Rusia tarista iarasi se pare ca nu ai auzit de atentatele precedente, cum ar fi cel din 1905 sau ca din trupa de comando ce a asasinat familia ultimului tar facea parte un singur rus.
Poate nici nu te gandesti ca Rusia are c m mare teritoriu, c m multe resurse , o densitate mica de populatie si e f „traditionala”, inclusiv crestina si ca ar putea fi o tinta de muuulta vreme.
3.Radu Tudor, Sabina Iosub sau ONG tip geeks for democracy, sau chiar Universitatea Soros de vara? ‘”žCine controlează trecutul controlează viitorul. Cine controlează prezentul controlează trecutul.” [George Orwell]’.
4.In sfarsit aici sunt de aceeasi parere cu tine :”dar de fapt cei mai multi habar n-au ce este un hashtag” da, exact, nu avem/aveam habar, nu era din lumea noastra („Gândurile voastre sunt si ale noastre Gusturile însa nu ne plac.”). NU NE INTERESA, pt ca nu facea parte din cultura noastra ‘traditionala”, (noi nu ne adunam pe retea sociala si telefoane, ci cu telefon fix si al o bere/tabla…asa, s la un semn grafic real , nu virtual doar la manifestatiile COMUNISTE , adunarea la portretul lui Tovarasu’/Tovarasa). Hastagul este o simplificare grafica ce exprima sitetic si rapid orice .Trebuie sa citesti un singur caracter. mai simplu decat o pictograma sau un emoticon .Se adreseaz unui anume public , care, in opinia mea, nu exceleaza la rabdare, documentare, analiza, sinteza, comparatie, discernamant, comnicare f2f.Sunt oamenii de tip nou, legendati „tineri frumosi si liberi” .Cred ca sunt exact „reincarnarea” maselor de manevra din revolutiile precedente istoric.Ei intre ei se pot recunoaste rapid si fara sa isi forteze creierii deja uzati, de munca la supranationale + ‘suplimente” .Restul , aka noi, batranii, am luat contact cu semnul respectiv cu ocazia „razboiuluii romano- roman” (apud B Chireac), ca steag al adversarilor. Asa ca i-am spus semnului pe nume si l-am si romanizat /barbarizat oleaca.Hastagul s-a generalizat/ personalizat in cei ce il poarta in miscarea ‘rezist”.Mie unuia imi e greu sa ‘follow’ si la ” # galosi de guma”, datorita respingerii provocate de acest semn grafic care imi aminteste si de un simbol legionar.
@excelsior
Daca te raportezi la wikipedia, m-am lamurit. Alt „telectual”!
Pai UE celebreaza personalitatile care au contribuit la formarea URSS.
Tovarasu Lenin
https://www.dw.com/en/controversial-lenin-statue-unveiled-in-germanys-gelsenkirchen/a-53880002
Tovarasu Karl Marx
https://www.cbsnews.com/news/karl-marx-trier-unveils-statue-200th-birth-anniversary-2018-05-05/
Marea diferenta e ca urss era pe hard power, ue e cu soft power dar restul e cam la fel.
La vremea aia cu soft power nu faceai nimic.
Tribunalele poporului astazi se cheama telejustitia.
Kolectivizarea insemna transferul de la privat la stat. Privatizarea de astazi inseamna transferul de la stat la corporatii iar restul se inchide.
Chestia cu benevolatul e o iau ca o forma naiva de exprimare. Nu te-a intrebat nimeni daca vrei in UE. Daca vrei sa testezi benevolatul poti sa incerci un roexit poate intelegi mai bine care e treaba.
sorry, nu stiu de ce nu trece..mai incerc o data, am periat doi termeni echivoci
1..se pare ca ai uitat de WWI, kaiser-ul Germaniei, si de revolutionarii Leon Bronstein -Trotki, Iosif Visarionovici Dugasvilli ..iar pe sifiliticul acela de orientatre sexuala gay, cu sange din 4 natii, deci om nou kalergian adevarat , il cheam Vladimir Ilici Ulianov; Lenin si Stalin sunt porecle /legendari, ca pt orice agent…Churcill avea o anumita orientare (cea pt care astazi i se spurca satuile) si apoi, precum Pavel pe drumul Damascului, si-a schimbat-o.Intamplator, desigur.
2.da daaa, si marmota impacheta ciocolata..ca si aveau mujicii capacitatea de a influenta soldatii „destepti” din armata, finante , informatii, armament si logistica pt un razboi civil de amploare si de durata , din care sa iasa si invingatori, distrugand o civilizatie si facand genocid.Poate crezi si ca Revolutia Franceza au facut-o saracii francezi, cea Româna ’89, oamenii muncii romani si FSN-ul roman, cea din primavara araba, tinerii arabi si , ultimii pe lista cu voia dvs, tinerii frumosi si liberi (coruptia ucide, 10 August 2018, Colectiv, bla bla), care chiar au castigat diverse alegeri , inclusiv si mai ales la sectorul 1…revenind la Rusia tarista iarasi se pare ca nu ai auzit de atentatele din 1905 sau ca din trupa de comando ce a asasinat familia ultimului tar facea parte un singur rus.Interesele depaseau Rusia si nici o revoltie adevarata nu e spontana.”Orice revolutie reusita este o lovitura de stat mascata”, spunea cineva.
Poate nici nu te gandesti ca Rusia are c m mare teritoriu, c m multe resurse , o densitate mica de populatie si e f „traditionala”, inclusiv crestina si ca ar putea fi o tinta de muuulta vreme.
3.Radu Tudor, Sabina Iosub sau ONG tip geeks for democracy, sau chiar Universitatae Soros de vara? ‘”žCine controlează trecutul controlează viitorul. Cine controlează prezentul controlează trecutul.” [George Orwell]’.
4.In sfarsit aici sunt de aceeasi parere;”dar de fapt cei mai multi habar n-au ce este un hashtag” da,nu avem/aveam habar, nu era din lumea noastra („Gândurile voastre sunt si ale noastre Gusturile însa nu ne plac.”). NU NE INTERESA, pt ca nu facea parte din cultura noastra ‘traditionala”, (noi nu ne adunam pe retea sociala si telefoane, ci cu telefon fix si al o bere/tabla…aasa, s la un semn grafic real , nu virtual doar la manifestatiile COMUNISTE , adunarea la portretul lui Tovarasu’/Tovarasa). Hastagul este o simplificare grafica ce exprima sitetic si rapid orice .Trebuie sa citesti un singur caracter. mai simplu decat o pictograma sau un emoticon .Se adreseaz unui anume public , care, in opinia mea, nu exceleaza la rabdare, documentare, analiza, sinteza, comparatie, discernamant.Sunt oamenii de tip nou, legendati „tineri frumosi si liberi” .Cred ca sunt exact „reincarnarea” maselor de manevra din revolutiile precedente istoric.Intre ei se pot recunoaste rapid si fara sa isi forteze creierii deja uzati, de munca la supranationale + ‘suplimente” .Restul , aka noi, batranii, am luat contact cu semnul respectiv cu ocazia „razboiuluii romano- roman” (apud B Chireac), ca steag al adversarilor. Asa ca i-am spus pe nume si l-am si romanizat /barbarizat oleaca.Hastagul s-a generalizat/ personalizat in cei ce il poarta in miscarea ‘rezist”.Mie unuia imi e greu sa ‘follow’ si la ” # galosi de guma”, datorita respingerii provocate de acest semn grafic care imi aminteste si de un simbol catalogat ca extremist.
Sorry lipsa de rabdare, cauzatoare de repetare /spam.
De obicei postaril trimise mi se afoseaza imedioat dupa postare avand inscrisul „Comentariul dvs.asteapta moderare”.Uneori insa NU apare acesata etapa
Iata o stire de senzatie ingropata de regula pe pagina de mijloc a ziarelor din Occident si cu titlul scris cu litere cat puricii: se pare ca satrapul de la Minsk a avut dreptate si ca Protasievici era de-adevaratelea terorist. Protasievici va fi anchetat de o echipa mixta din care vor face parte si procurori din Donbass. Unde fostul ziarist are un dosar penal deschis pentru crime de razboi.
Separatistii rusi din Ucraina sustin ca Protasievici a combatut de partea batalionului nationalist ucrainean „Azov”. In aceste circumstante triste pentru opozitia belarusa, cumplite pentru credibilitatea presei si ridicole pentru cei care s-au grabit sa boteze strazi cu numele sau, Protasievici nu va face niciodata subiectul vreunei negocieri dintre autarhia belarusa si Occident, ci va fi doar o ofranda adusa tiranului de la Kremlin, cu care satrapul de la Minsk s-a grabit sa se intalneasca imediat dupa deturnarea avionului Ryanair.
tot ce e legat de Belarus e doar geo-politica.
A existat de curand o tentativa de asasinat asupra lui Lukasenko care daca reusea trebuia sa destabilizeze impreuna cu protestele intreaga tara. In acelasi timp in Ucraina urma sa forteze un atac in Donbas in timp ce americanii impingeau doua distrugatoare in Marea Neagra si probabil ceva instructori desantati prin Crimea.
Rusii au i-au sprijinit pe cei din Belarus sa intercepteze grupul respectiv, langa Ucraina au deplasat o forta capabila sa impiedice orice incercare de invadare a Donbas-ului astfel ca totul s-a stins inainte sa ia foc.
Lectia Ucrainei a fost invatata.
Scandalul Protasevici e doar un mod de a mentine presiunea pe aceeasi directie care nu va avea nici un rezultat concret.
Aici nu e vorba despre cei buni si cei rai ci doar de cei care castiga si cei care pierd.
Fara a avea pretentia ca Putin e o usa de biserica, asasinarea lui Nemtsov a fost mai degraba un fel de tusa la portretul de criminal cu sange rece pe care anumiti peisagisti se straduiesc sa il faca piticului nuclear.
In aceeasi linie peisagistica s-au inscris Mc Cain si presedintele Biden cand l-au numit omul fara suflet, criminalule.
In genere un criminal dictator justifica orice fel de masura pentru a fi debarcat.
@watcher- 3.06- Hai sa bagam in borsul rusesc si: „žÎntotdeauna îmi pun întrebarea asta”¦..Este gata Rusia să ne anexeze cu totul, ca țară, sau vrea să ne rupă în mai multe regiuni pe care să le incorporeze apoi în teritoriul său? Când se vorbeÈ™te despre integrare profundă se vorbeÈ™te, de fapt, despre anexarea celor È™ase oblasturi ale Belarusului”, a spus preÈ™edintele Belarusului.(DIGI 24 „“ 20.12.2018)
@Adrian Cristescu,
trebuia neaparat sa fie o legatura cu cele spuse de dvs? Legatura era Rusia. Si anacolutul are logica lui
@coco-2.06.
1. Pai, sincer, chiar asa credeam. Ca, altfel, ce mai cautam eu in propozitie?
2. Iar la lectia cu ” Si anacolutul are logica lui „, chiar ca m-ati pierdut. Am apelat la unul mai citit decat mine(adica,la DEX-online): „ANACOLÚT, anacoluturi, s. n. Discontinuitate sau ruptură logico-sintactică în interiorul unei propoziții sau al unei fraze.” Vorbim, deci, de logica unei rupturi logico-sintactice? Mie- greu, da’mai incerc o data.
@Sorina,
nu ma refeream la Conte, ci la Roman Protasievici
sa va dau niste exemple de jurnalisti si de activisti acoperiti in mass-media de la noi, sa sa ma intelegeti: Ion Cristoiu este un jurnalist pur sange, care de-a lungul unei cariere de aproape o jumatate de secol, n-a amestecat lucrurile. La varsta lui, inca mai face reportaje si teren. La fel si Cornel Nistorescu. Nu si Sorin Rosca Stanescu, care a fost lobbyst-ul CDR, al PNL si al lui Traian Basescu, care a fost consultant politic platit, pr-ist, dar in tot acest timp s-a dat jurnalist. La fel si Bogdan Chirieac
Oare câți dintre cei care au postat aici au avut un orgasm( o chestie pe care nu o mai încercaseră de mult prin alte parti) intelectual citind Mea Culpa dvs?
Mi se pare dar postarea dvs despre cacanarul ala de bloguri a fost o chestie impulsiva pentru care va admir!
Ce tot atât analiza È™i despicat firul în patru! Spui ce ai în gusa È™i gata! Chit ca piatra aruncata în apa uneori mai stropeÈ™te dar asta e!
Move on!
Puteți sa o apreciați ca un pupat în dos dar mi se rupe! De ce? Pentru ca È™i eu sunt de aceeaÈ™i părere! A fost un act terorist!
Problema e cui a folosit?
Dacă unii dintre voi si-ar fi scos capul din fund ati fi văzut ca a dispărut de pe ecrane discuția despre gazoductul ala de rahat! Wag the dog! W.A.G T.H.E D.O.G! Vedeți filmul È™i ganditi-va Cui prodest! Quid prodest
Eu stiam ca un nobil nu greseste niciodata. De obicei nu ai inteles tu ce a vrut sa spuna … RARA AVIS !
Oricum, mai trebuie si o secventa d’asta de telenovela. Da bine la rating.
Consider ca jurnalist este doar persoana care relateaza fapte si evenimente fara sa se implice personal in ele. Lucrurile se complica pe masura ce jurnalistul amesteca activismul social si politic in demersurile sale, situandu-se de o parte sau de alta a conflictelor si crizelor. Nu poti fi in acelasi timp reporter si activist pentru drepturile omului, mediului sau miscarii sindicale. Este inimaginabil sa faci in acelasi timp presa si sa te ocupi de marketing politic pentru un partid sau de relatii publice.
Roman Protasievici si-a asumat toate riscurile cand a inceput protestul sau politic. Stia ce i se poate intampla, asa cum stie bine orice reporter de razboi, care a imbracat vesta de protectie si a inceput sa relateze de la locul unei lupte. Numai ca Protasievici a incetat sa mai fie ziarist de razboi, pe strazile Minskului, in clipa in care s-a refugiat in Polonia, de unde a transmis informatii si a inspirat atitudini cu privire la situatia din Belarus. El a folosit mijloace mass-media, pentru a disemina un mesaj politic. Este exact ce face la alta scara, mult mai mica si mai meschina, Malin Bot.
Nu trebuie sa fiti de acord cu opinia mea. Admiteti sa suntem sub focul incrucisat al unor confuzii si dezinformari permanente. Confundam rusul cu sovieticul si poporul rus cu afacerile publice ale Kremlinului. Confundam rusul cu belarusul, gratie unei politici de dezinformare sustinute de Rusia. Confundam ziaristul cu activistul. E si aceasta o lupta, crancena chiar, din care scapa nu cine poate, ci cine este cel mai bine informat.
Fals! – nu exista roboti de presa „imparțiali” decât în utopii , cu toții avem DREPTUL la opinii si la împărtăÈ™irea acestora . Contele nu este „jurnalist” ci CETÄ‚ÈšEAN (ființă gânditoare supusa greÈ™elii/subiectivismului)
@Adrian Cristescu,
indicatorii bunastarii au scazut alarmant in Rusia. Speranta de viata este de 72 de ani, mai mica cu trei ani decat a Romaniei. PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic decat al Sloveniei, Cehiei, Estoniei, Slovaciei, Lituaniei, Letoniei, Poloniei, Ungariei, Croatiei, Romaniei. Pana si Kazahastanul are PIB-ul mai mare ca al Rusiei. Cred ca scoarta de mesteacan si mugurii de zada sunt totusi mai ieftini decat hamburgerul.
Rusia este cea mai mare tara din lume ca teritoriu
@coco 2.06 Exceptie Kazahstan, in rest de acord cu lista. Insa nu inteleg legatura cu postarea mea. Nu sunt, nici pe departe, nici macar un admirator din umbra al regimului Putin. Nu pot trece insa, cu vederea, traumele acestui mare popor ( ai , desigur, masura a 13,8 mil. de civili morti intr-un razboi de supravietuire ca natiune. Asta nu inseamna ca eludez, sub nici o forma, crimele comunistilor sovietici, inclusiv asupra propriului popor. Dar, hai sa-ti ridic o provocare: vezi poporul rus comportandu-se la fel cu al nostru,la o eventuala intrare in UE si ( glumesc) NATO?!. Ce ar diferi? Iar daca sunt diferente notabile, asta si justifica pozitia lor astazi. Nu ii poti cere Rusiei sa joace cu cartile( zic eu, cam masluite) ale democratiilor occidentale. Si nici invers. Pana se va cadea de acord pe un joc corect asta va fi realitatea.
Usor cu pianul pe scări. Sovieticii nu erau (majoritar) ruÈ™i. Poti cauta componența primele comitete revolutionare.Si cine a facut NkVD ul si cine tăia si spânzura la propriu, incepand cu Ulianov, Dugasshvilli, Brownstein si autorii Holomodorului.
Rusia URSS, cu Ucraina in componenta, este tara care a avut cele mai multe victime ale comunismului, cam 20 milioane.
Te felicit pentru puterea de a recunoaste o greseala. Nu sunt multi romanii care pot asta.
De fapt, o mare parte a scandalului Protasevici este devoalat pe trenduri.blogspot.com din 29 mai.
Marile „democrații” occidentale iar si-au luato-n bot!
Lectură plăcută!
Stimate Conte,
La fel de refractar ca si tine la a analiza scena politica internationala” ( imi peste ajunge cea locala),- deci priceput bata- „moralistul” din mine a fost tentat, totusi, sa se alature indignarii tale fata de ceea ce ni se prezinta a fi deturnarea unui avion de linie de catre o putere autocratica, in scopul capturarii unui opozant. Evident, deturnarea avionului in sine e un fapt pirateresc, condamnabil indiferent cine, cand, de ce si de cate ori a mai facut-o! M-a retinut s-o fac persoana opozantului. Nu m-am simtit deloc confortabil sa scald cele doua subiecte – strans legate- in aceeasi cristelnita. Am pariat de prea multe ori pe bidivii ce mi se aratau c-ar mananca jaratec, in final fiind doar niste jalnice martoage. Poate cazul international cel mai elocvent este cel al Laureatei Premiului Nobel pentru Pace Aung San Suu Kyi din Myanmar – fosta detinuta politic- care, ajunsa la putere, a luat masuri vadit antidemocratice, ce au provocat ample manifestatii populare.Iar pe pamantul natal, isi mai aduce cineva aminte de Marian Munteanu? Pentru a carui eliberare din puscarie in ’90 m-am ras, mi-am pus camasa alba si m-am inrolat cu constiinta importantei gestului alaturi de multi altii, marsaluind pe Cale Victoriei.( Cred ca era week-end si daduse don’ Primar Nicusor liber la traficul pietonal). Regret, uneori, ca am devenit suspicios fata de posibilii „eroi” rasariti peste noapte ca sa salveze „democratia” pe pamant- ba chiar conspirationist- dar mizantropia insoteste cu siguranta varsta a 3,5 -a. spre care ma indrept.
Respect, ca intotdeauna, pentru „fair- play”-ul pe care-l dovedesti, mai ales in „scrum”
Nu stiu ce efect real pot avea sanctiunile impuse rusilor. Cred ca n-au niciun efect. Mafiotul Igor, fiul fostului kaghebist Iura, isi va face valiza si se muta pe termen nelimitat pe Coasta de Azur. Banii si i-a tinut dintotdeauna intr-o pusculita elvetiana. In Rusia nu merita sa-ti tii decat nostalgiile, slugile si revolverul. Inginerul Aliosa isi va amaneta redingota de catifea neagra cumparata de la un dirijor de orchestra evreu, pe care o imbraca duminicile, cand isi lua micul dejun la McDonald’s in care intra solemn si smerit ca intr-o catedrala si va bea doar ceai negru rusesc, asa cum au baut toti stramosii sai. Natasa, nevasta-sa, ii va urma exemplul si isi va amaneta rochia scumpa tivita cu cristale swarowski, imbracata numai pentru ocazii speciale: McDonald’s, legaturicile de patrunjel si marar cumparate la piata populara de pe colt si sedintele lunare ale organizatiei de locatari din scara blocului in care locuieste impreuna cu sotul.
Dar taranul Aliosa? Taranul Aliosa n-a emis niciodata vreo pretentie. I-a suprevietuit lui Stalin, secetei, lacustelor, deportarii in gulag, foametei, distrugerilor regulate ale recoltei provocate de regimentul de tancuri din preajma a carui placere suprema este sa-si plimbe blindatele pe ogorul sau, sfaturilor aberante ale tovarasilor de la sfatul popular care ii sugerau sa cultive bumbac in loc de grau, desi la latitudinea asta inaintata nu creste nimic in afara de grau, ovaz si secara, racnetelor kaghbistilor care il amenintau cu pistolul la tampla sa spuna unde isi tine ascuns banii de aur de pe vremea tarului, desi el n-a tinut in mana in viata vietisoarelor lui vreun banut de aur. Nu se mai gaseste paine? Foarte bine va zice Aliosa. Nici grau? Si mai bine. Vom roade scoarta de mesteacan si vom fierbe muguri de zada, asa cum a ros si baut toata Rusia, inca de la intemeierea ei.
Si scum, Conte, v-ati apucat sa va cereti scuze, fata de Igor, Iura, Natasa si Aliosa si s-o dati l-a intors, cum ca iubiti literatura rusa si va simtiti legat afectiv de poporul rus. Sa va spun care este ultima mea amintire legata de poporul rus? Ma aflam in Estonia, in frumoasa iarna a anului 1999, in oraselul cu populatie predominant ruseasca Mustvee de pe tarmul lacului Peipus, de pe frontiera dintre Estonia si Rusia. Beam vodca cu primarul Pavel Kostromin. Primarul framanta intre degete o bobita de paine, o inghitea, dupa care mai lua o gura de impartasanie si ma intreba ce sa faca: de 7 ani n-avem voie sa pescuim in lac. Cica sa se refaca fauna piscicola. Pe partea cealalta, rusii nu refac nicio fauna si pescuiesc in draci. Ce refacem noi, mananca ei. Noi nu mancam nimic, in afar de vodca Saku, intrucat aici s-a trait numai din peste. Colac peste pupaza, guvernul de la Tallinn ne ameninta ca daca timp de un an nu invatam limba estona, istoria si constitutia tarii, din care vom da examen de admitere, vom fi expulzati in Rusia. Noi suntem a treia generatie de rusi nascuti in Estonia. Pentru buna desfasurare a lucrurilor si ca garantie, toti rusii din Estonia, adica 36 la suta din populatie, am fost declarati non-cetateni. Incotro s-o apucam?
@coco -31.05. O frumoasa alegorie, la care subscriu; dar nu trebuie uitat- pentru echilibru- ca peste campurile lui Aliosa au mai trecut si senilele automobilelor Panzer germane; si nu e exclus ca, din cele cca. 13,8 mil. civili sovietici morti in razboi, sa fi ingrasat ogorul lui Aliosa si membri ai propriei familii. Iar asta cam lasa urme pe care cred ca e greu, pentru noi, sa le-ntelegem.
Conte, lasati-o asa cum a picat! Ce, bajetii chiar aveau nevoie de desene ca sa priceapa cam ce convingeri avem unii din noi, care mai bantuim p-aci, prin „castelul” dvs? Pai se poate, ma’ Maestre?
Singurul comentariu care are cu adevarat sens din cele vreo 80 de pana acum la cele ultime doua postari ale gazdei noastre.
Multumesc/multumim pt replica.
In florilegiu eu as fi pus pe coco „Abel traieste in vest, iar Cain in est. Cartea de capatai a lui Abel este Biblia drepturilor omului, iar a lui Cain, Maestrul si Margareta.” (Ce dramatizare la Teatrul Mic_Dinu Sararu, cu Stefan Iordachje, Dan Codurache, Monica Ghiuta tanara si sexy, nu untdelemn de la bunica sau trecuta si ea in lumea stelelor) Off topic o carte scrisa de un rus pe care as vrea sa o citesc este „Rusii si galcticii.200 de ani de convietuire”, de Alexandr Soljenitin.
cat despre articolul de azi, cu multumirile de cuviinta repetate, as dori sa inchei cu un citat tot european, cica ar face parte din folclorul francez:
‘O discutie este ceva la caremai multi oameni vin cu parerile proprii si pleaca si mai convinsi de ele”
Felicitări Conte! Doar aÈ™a suntem credibili în această lume! Vorba cântecului celebru al formației Pasărea Colibri, Ploaia care va veni, pe versurile adaptate de Dorin Liviu Zaharia după o piesă internațională:
„žPeste tot atârnă greu
Teama de sinceritate…”
Deci conform @CD ce a făcut LukaÈ™enko este doar un payback pentru ce au făcut ceilalți din ’53 încoace? Hmmm. Interesant.
Să înțelegem că ce fac unii români în Italia este payback pentru ce au făcut romanii, dacilor?
Spre deosebire de CdSG eu sunt, nu rusofob, doar sovietofob.
Prietenii știu de ce.
Cum poti fi si sovieto fob si pro-„ceilalti”? Poate nu ai auzit de citatul rus: ‘Noua nu ne trebuie Uniunea Eurpena. Am trait deja in ea.S-a numit Uniunea sovietica”
Daca iti place deceilalti iti recomand cateva fileme de ale lor,de la hollyshitwood, sa lucram cu materialuil clientului: ‘Al cincelea val” , „Elyseum”,’Jupiter Ascendfng”, ‘Obvlion Planet” ar fi in cap de lista.
@IQ100
Excelent citatul. Recunosc ca nu-l stiam chiar daca ii constientizam continutul (oare cine nu constientizeaza umorul absurd si cinic al noului U(E)RSS)?
1. Daca nu te superi si vrei sa spui, pe ce meleaguri iti duci veacul?
2. De ce daca sunt sovietofob sunt si neaparat pro-ceilalti? Se merge pe principiul daca nu esti cu mine esti cu ceilalti?
3. Filmele Elysium (nu Elyseum), Jupiter Ascending si Oblivion (nu Oblivion Planet) le-am vazut. Nu sunt altceva decat ceea ce pretind a fi, Sci-fi action.
4. Lasand la o parte citatele, eu am cativa colegi rusi, deci stiu destul de multe despre realitatile de acolo nu numai sovietice ci si post sovietice.
@excelsior
1) Romanistanul Lui/ei
2)sorry, asa am inteles, superficial probabil, din ‘postarile anterioare’
3)Atentie, spoilere!!
‘Al cincelea val” Extraterestrii rai deghizati in pamanteni buni spala pe creiere adolescenti pt a ii folosi la exterminarea pamantenilor adevarati;
„Elysium”-elita (exclusiv alba!!) finaciar si politica „traieste bine” pe orbita si are acces la servicii medicale complete si gratuite ce ii asigura o viata ..superioara, popwlimea muncitoare (eterogena rasial), supravietuieste pe un pamant poluat;
„Jupiter Ascending”- elite galactice „cultiva” civilizatii inferioare” pe care, la momentul oportun, le „recolteaza” pta le extrage forta vitala, un fel de ‘elixir”*** al tineretii cele prelungeste enorm viata;eroina principala, hibrida pamantean extyrateresru colaboreaza cu un „inger” pta ajuta Binele si , de fapt, a conduce „libera”
‘Obvlion Planet” extrateresttriiavansati si rai cloneaza oameni „in epubeta” pt a ii folosi la exterminarea populatiei bastinase pamntene originale (‘first nations”)si a exploata pana la epuizare resursele Planetei;
ar mai fi:
‘In Time”-…bogatii cumpara ‘timp” pt a trai mai mult, practic oricat; timpul de viata a ajuns o marfa controlata de cei puternici si traficata in dauna celor slabi.
Daca dumitale ti se par doar sci fi action, sper sa fie pt ca nu le-ai vazut . Dar poate nici nu ai accesat suficienta informatie „conspirationista”.
4. In opinia mea, depinde de distribuitia sociala, intelectuala, politica, religioasa, culturala a prietenilor dumitale rusi.
*** adenocrom???
@IQ100
Te fortezi degeaba. Unii oameni chiar nu vor sa vada realitatea. Si in anii 50 erau unii care credeau orbeste in URSS. De ce n-ar fi si azi unii care cred orbeste in UE?
@excelsior
Daca esti sovieto-fob inseamna ca esti si UE-fob. Ca doar nu e mare diferenta intre cele doua „marete” uniuni, n-asa? Sau cum ar zice varu’ Jean: la meme Jeanette, autrement coiffee!
@cib
Sovieto-fob = euro-fob !!!???
Asta este o presupunere lansata doar de dragul de-a mai scrie niste cuvinte si sincer sa fiu nu m-am dat niciodata in vant dupa presupuneri fara nici o baza.
Acestea fiind zise, eu zic s-o lasam aici ca nu facem decat sa vorbim discutii si sa lansam clisee rasuflate.
O zi buna
Excelsior
albastrucu galben – Rosu cu galben
comisar european- komisar sovietic
PPE-PCUS
Internationala a n-a comunista- familia europeana cde partide populare”
Bruselz- Moskva
Euro- rubla transferabila
RSS X- euroregiunea x
PNRR- Planul Valev
O stea in 5 colturi- 12 stele in 5 colturi (pentagrama stelata)
…
mai vrei sau pui mana pe carte/mopuse-ul pe net?
@IQ100
Ti-am inteles modul de gandire.
E ok, fiecare are dreptul sa spuna ceva atata timp cat nu afecteaza direct pe altcineva si considerand ca gandirea si spusele tale nu ma afecteaza in nici un fel nu e nici o problema, dar nici nu pot continua sa raspund unor argumente super infantile ca cele expuse de tine.
@ excelsior :infantile, neinfantile sunt exemple si argumente;
pe ale dtale nu le vad..de ex., de ce ar fi infantile ale mele; mai degraba argumentez eu ca matale esti hastagist pt ca etichetezi fara argumentaresi nu faci nici o comparatie istorica deci lumea pare incepe cu dta;
as mai argumenta cu ceva..vezi daca si ce au in comun parintii fondatori ai EU si cei ai URSS
@ cib..mersi, nu scriu pt el..scriu pt nehotarati,. cei care, prin njumarul mare, au facut mai usoara misiunea celor ce ne-au pricopsit cu ‘alegeri democratrice’ („fiecare voteaz cu cine vrea si iese cine trebuie”) de vreo 10 ani incoace